2020-10-15, 20:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DailyMeltdown
Red Sauce, såklart!
Vadr detta för såser. Enegleska?
Citera
2020-10-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0dspr1t
Varför är alla anglofiler homosexuella?

Det kan jag tyvärr inte svara på!
Citera
2020-10-15, 20:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jobbade med lite olika saker, allt från pub, retail och till sist som en marketing assistant på ett företag.

Inkomsten varierade men sista var £30k/år plus lite bonus då och då.

Bodde i zon 2, i en houseshare.

Staden verkade bli mer och ner överbefolkat. Flyttade på grund av olika orsaker men framför allt brexit och covid.
Är London kört pga Covid tror du? Har hört att det går väldigt trögt det mesta där och att folk flyttar. Även NY verkar ju halvt om halvt vara en spökstad numera.
Citera
2020-10-15, 20:42
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
De black cabsen är ju mysiga med trevliga gubbar som kör(de). Tyvärr har ju billiga űber tagit över och charmen är borta. Black cabbies försökte strejka ett par gånger utan någon lycka, finns typ inga blackcabs kvar mer.

Det är lång och komplicerad utbildning för att bli taxiförare i london. Inte alla som klarar utbildningen och proven. I Sverige är det ett underbetalt yrke med låg status. Trist att London är påväg åt det hållet.
Citera
2020-10-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag skulle vilja veta lite om artigheten man möter där. Allt från poliser till den vanliga hennen på gatan är så otroligt trevliga.

Man blir glad och mån om att vara trevlig tillbaka.

Något jag ofta tänker på saknas när jag kommer hem till Sverige igen.

Men hur är det med den där trevligheter egentligen när man bor där permanent? Spyr man på den efter ett tag? Är den genuin eller upplever man den bara falsk och påklistrad? Har du själv påverkats av den i ditt sätt att bemöta andra?

Jag saknar artigheten något så fruktansvärt här. Jag tycker att engelsmän är alltid genuint trevliga, artiga och har allmänt mer civilkurage. Folk i Sverige slänger dörren i ansiktet på dig, låter dig inte gå av bussen / tåget / tunnelbanan för de ska trängas på. Säger aldrig ifrån om de ser när någon bli illa behandlat och är bara kalla och konstiga och fyrkantiga.

Sorry, men det är så svårt att förstå varför svenskar ska vara så kalla, vi bor i en av de bästa länderna i världen, cheer up! Man får liksom inte småprata på bussen eller i kassan för då är man konstig. Aja, nog om det. Britter är trevliga och genuina och deras customer service är bäst.
Citera
2020-10-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Det är lång och komplicerad utbildning för att bli taxiförare i london. Inte alla som klarar utbildningen och proven. I Sverige är det ett underbetalt yrke med låg status. Trist att London är påväg åt det hållet.

Håller med!
Citera
2020-10-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är London kört pga Covid tror du? Har hört att det går väldigt trögt det mesta där och att folk flyttar. Även NY verkar ju halvt om halvt vara en spökstad numera.

Väldigt körd, speciellt med Tories...
Citera
2020-10-15, 20:50
Medlem
Har du anammat den brittiska engelskan fullt ut efter dessa år med dess uttryck som skiljer sig så markant från den amerikanska?

Taking the piss, oh my word!, shite, etc
Citera
2020-10-15, 20:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Väldigt körd, speciellt med Tories...
Var det därför du flyttade "hem" igen?
Citera
2020-10-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Hur kändes det mentalt att flytta till Sverige efter så lång tid borta? Vad är din approach vid samtal med "vanliga" svenskar som kollegor exempelvis, håller du dina tankar och perspektiv för dig själv eller delar du med dig av dina lärdomar från tiden utomlands? MVH en som bor på öarna sen ett gäng år tillbaka

Jag delar med mig mina tankar och perspektiv med mina vänner och familj, oftast uppskttas det. Jag känner inte att jag måste uppfostra folk utan jag applicerar allt jag har lärt mig där, till mitt liv här.

Förövrigt så tycker jag att det är ganska svårt, speciellt mentalt. Jag är en väldigt social person och jag tycker att det är svårt att anpassa sig till det mer kalla bemötandet. Jag hade hoppats att Sverige skulle förändras lite på 10 år...
Citera
2020-10-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Har du anammat den brittiska engelskan fullt ut efter dessa år med dess uttryck som skiljer sig så markant från den amerikanska?

Taking the piss, oh my word!, shite, etc

Get it! Såklart jag har. Älskar brittiska uttryck 😀
Citera
2020-10-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Var det därför du flyttade "hem" igen?

Tories har ju (nästan) alltid varit där, men en blanding av det, Brexit, Covid, och som sagt personliga omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in