Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag skulle vilja veta lite om artigheten man möter där. Allt från poliser till den vanliga hennen på gatan är så otroligt trevliga.
Man blir glad och mån om att vara trevlig tillbaka.
Något jag ofta tänker på saknas när jag kommer hem till Sverige igen.
Men hur är det med den där trevligheter egentligen när man bor där permanent? Spyr man på den efter ett tag? Är den genuin eller upplever man den bara falsk och påklistrad? Har du själv påverkats av den i ditt sätt att bemöta andra?
Jag saknar artigheten något så fruktansvärt här. Jag tycker att engelsmän är alltid genuint trevliga, artiga och har allmänt mer civilkurage. Folk i Sverige slänger dörren i ansiktet på dig, låter dig inte gå av bussen / tåget / tunnelbanan för de ska trängas på. Säger aldrig ifrån om de ser när någon bli illa behandlat och är bara kalla och konstiga och fyrkantiga.
Sorry, men det är så svårt att förstå varför svenskar ska vara så kalla, vi bor i en av de bästa länderna i världen, cheer up! Man får liksom inte småprata på bussen eller i kassan för då är man konstig. Aja, nog om det. Britter är trevliga och genuina och deras customer service är bäst.