• 4
  • 5
2023-03-26, 16:41
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Denna tråd borde tagits bort för länge sedan. Vad fan är det för fel på admin?
Citera
2023-03-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad är anledningen att den tråden ens får fortsätta finnas? Det är extremt sjukt att den ens finns. Ock kom inte och tala om yttrandefrihet. Tråden är sjuk och har säkert gjort att folk faktiskt tagit livet av sig.
Självmordtråden borde raderas bort direkt och såna vidriga trådar riskerar att försämra ryktet för flashback.Det är en stor skam för forumet att admin och moderatorer tillåter såna vidriga självmordstrådar.
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-03-26 kl. 18:04. Anledning: Redigering
Citera
2023-03-26, 23:01
Medlem
virvelbaggs avatar
Varför vill man ens behålla tråden?

Ser man till de senaste inläggen i tråden får en medlem, exakta upplysningar vad hen bör ta för att ta livet av sig.

Tittar man på historiken på den medlemmen så skriver denne i en annan tråd att den vill ta livet av sig.

Det var en moderator som skriv tidigt i denna tråd att vi bör ha om inte högre i tak.

Jag kan hålla med om det i vissa fall, men i andra fall bör vi ha lägre i tak. Eller i alla fall antingen ha högt i tak eller lågt i tak. Nu är det högt för vissa ämnen och lågt för andra. Det är tydligt att det är en eller några personer som väljer vad som får och inte får diskuteras här på FB. FB är nischat efter några få personers personliga referenser.

Tydligtvis gillar admin att självmordsbenägna personer ska kunna få råd och vägledning för att på enklaste och bäst passande sätt kunna ta livet av sig. Medans andra saker trots att de inte bryter mot några regler får inte ens diskuteras/nämnas eller ens frågas om varför de inte får nämnas. Vissa varning fick man ju lära sig i veckan att man inte ens får skriva klagotrådar om. Så känsliga är dessa ämnen för admin.

Det finns faktiskt ingen logik i vilka ämnen ni förbjuder och vilka ämnen ni tillåter. Det enda sammanhanget jag kan se är att de är nischade efter admins önskemål.
Senast redigerad av virvelbagg 2023-03-26 kl. 23:50.
Citera
2023-03-31, 13:06
Medlem
Det kan vara ett problem att folk inspireras av andras inlägg. Människor som söker på nätet sent på kvällen, vanligtvis går dessa tankar över. Flashback bör överväga om de vill ha blod på händerna
Citera
2023-03-31, 13:32
Medlem
zombie-nations avatar
Yttrandefrihet - men bara om jag inte blir triggad.
Citera
2023-04-01, 12:16
Jag upptäckte tråden först häromdagarna och läste igenom de första sidorna. Den är ett viktigt tidsdokument och bör definitivt få vara kvar.
Citera
2023-05-21, 01:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Varför vill man ens behålla tråden?

Ser man till de senaste inläggen i tråden får en medlem, exakta upplysningar vad hen bör ta för att ta livet av sig.

Tittar man på historiken på den medlemmen så skriver denne i en annan tråd att den vill ta livet av sig.

Det var en moderator som skriv tidigt i denna tråd att vi bör ha om inte högre i tak.

Jag kan hålla med om det i vissa fall, men i andra fall bör vi ha lägre i tak. Eller i alla fall antingen ha högt i tak eller lågt i tak. Nu är det högt för vissa ämnen och lågt för andra. Det är tydligt att det är en eller några personer som väljer vad som får och inte får diskuteras här på FB. FB är nischat efter några få personers personliga referenser.

Tydligtvis gillar admin att självmordsbenägna personer ska kunna få råd och vägledning för att på enklaste och bäst passande sätt kunna ta livet av sig. Medans andra saker trots att de inte bryter mot några regler får inte ens diskuteras/nämnas eller ens frågas om varför de inte får nämnas. Vissa varning fick man ju lära sig i veckan att man inte ens får skriva klagotrådar om. Så känsliga är dessa ämnen för admin.

Det finns faktiskt ingen logik i vilka ämnen ni förbjuder och vilka ämnen ni tillåter. Det enda sammanhanget jag kan se är att de är nischade efter admins önskemål.

Oklart. Nej men ja uppenbara självmordstrådar är sedan länge förbjudna och bra så. Debatt om hur borde ju också vara det. Vet inte om de gillar så där men det är nog en liten kluvensak om vad exakt tillåta för detta är ett fritt forum sedan vad förbjuda? Lite något till självmord tycker man ju då borde vara förbjudet. Men finns olika tanker om detta helt klart. Vad ska vara fritt att debattera om på ett fritt forum som flashback och vad inte.
Citera
2023-05-22, 14:07
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag upptäckte tråden först häromdagarna och läste igenom de första sidorna. Den är ett viktigt tidsdokument och bör definitivt få vara kvar.

Exakt. Kommer ihåg den som om det vore i går, då jag följde förloppet. Vid tiden var den traumatiserande för egen del och lämnade en bitter eftersmak, men jag anser att den icke desto mindre bör bevaras i egenskap av tidsdokument. Det är en tragisk men ack viktig del av den svenska Internet-historien. Jag hoppas att hela FB, när dagen väl kommer då forumet ej längre skall drivas vidare, arkiveras på KB eller motsvarande.

/AI
Citera
2023-05-23, 00:14
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Snarare än en skam så är det en stor sorg, och något som vi alla borde dra lärdomar av.
Det är långt ifrån enda tråden som är sjuk. Men det är ändå bättre att ha det sjuka i ljuset än i mörkret.

Man kan hålla dom döda som förtjänar att minnas, i minnet.
Något liknande får inte hända på flashback igen.
Citera
2023-08-12, 01:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Snarare än en skam så är det en stor sorg, och något som vi alla borde dra lärdomar av.
Det är långt ifrån enda tråden som är sjuk. Men det är ändå bättre att ha det sjuka i ljuset än i mörkret.

Man kan hålla dom döda som förtjänar att minnas, i minnet.
Något liknande får inte hända på flashback igen.

Jo tror inte de som vill ha den kvar är onda. Om något kanske det bara ger dom en tanke. Man minns det. Det var skit. Får inte hända igen.
Citera
2023-08-12, 07:06
Medlem
Muppetys avatar
Jag ser den mest som en intressant tråd, gällande just olika substanser dödlighet, då jag är intresserad av toxikologi...

Men som delvis gammal pundare tycker jag det är viktigt att känna till hur pass farliga droger är.

Givetvis är det tråkigt att folk använder det för att begå självmord.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in