• 1
  • 2
2019-09-14, 20:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad är anledningen att den tråden ens får fortsätta finnas? Det är extremt sjukt att den ens finns. Ock kom inte och tala om yttrandefrihet. Tråden är sjuk och har säkert gjort att folk faktiskt tagit livet av sig.
Citera
2019-09-14, 21:03
Medlem
IpswichEdinburghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad är anledningen att den tråden ens får fortsätta finnas? Det är extremt sjukt att den ens finns. Ock kom inte och tala om yttrandefrihet. Tråden är sjuk och har säkert gjort att folk faktiskt tagit livet av sig.

Jag håller med. Rätt osmakligt. Kasta tråden
Citera
2019-09-14, 21:12
Medlem
Självklart ska en sådan tråd inte behöva finnas överhuvudtaget.
Men vet vi om den tråden är den sista utvägen för att ropa på hjälp?
Har den tråden faktiskt fått någon att avstå från att ta sitt liv?
Har någon fått hjälp och/eller blivit räddad tack vare den tråden?
Hade varit intressant om de som skrivit där delat med sig om sina erfarenheter.

(Har inte läst tråden om suicid)
Citera
2019-09-14, 21:43
Bannlyst
Citat:

Sjuk tråd för sjuka människor, kan nog vara rätt skönt att ha en tråd på internetz där man får prata fritt om sina suicida tankar.

Ska man avsluta sitt liv så är det något man själv bestämt, det är inte någon som mår lite halvdåligt läser en tråd på flashback och tar livet av sig pga av den.
Citera
2019-09-14, 21:46
Medlem
Zaedrewss avatar
---
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff
Sjuk tråd för sjuka människor, kan nog vara rätt skönt att ha en tråd på internetz där man får prata fritt om sina suicida tankar.

Ska man avsluta sitt liv så är det något man själv bestämt, det är inte någon som mår lite halvdåligt läser en tråd på flashback och tar livet av sig pga av den.

Jo jo det är bra att människor får samtala. Men i den sjuka tråden är det ju ta X antal piller av det samt lite vodka och du är död. Det är ju helt jävla sjukt.
Citera
2019-09-14, 21:48
Bannlyst
Citat:
---

Jo jo det är bra att människor får samtala. Men i den sjuka tråden är det ju ta X antal piller av det samt lite vodka och du är död. Det är ju helt jävla sjukt.

Det är otäckt men det är verklighet, tyvärr.

Ta diskussionen när du är nykter så blir det enklare för både dig och mig.
Citera
2019-09-14, 23:23
Medlem
Joomlas avatar
Kan någon länka till tråden i fråga? Jag har inte sett den.
Citera
2019-09-14, 23:33
Medlem
dodgenommeditations avatar
Du ska inte ropa om hjälp här, ignorera dessa människor.
Citera
2019-09-14, 23:47
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Menar du (FB) Självmordstråden (Hur man bäst tar livet av sig med diverse preparat)? Isåfall har jag gett tips i den tråden med flera olika konton. Jag anser att självmord är helt upp till individen. Klart den borde var kvar om den faktiskt hjälper någon göra rätt. Slippa steka sin lever med paracetamol och istället välja något snabbt och smärtfritt, om man nu skulle vara för känslig för att hänga sig. Jag ger information och folk bestämmer sig om de vill genomföra det eller inte. Inte konstigare än så.
Senast redigerad av hejhejvilkengrej 2019-09-14 kl. 23:53.
Citera
2019-09-15, 00:14
Moderator
Tinuviels avatar
Klagomål och kritik --> Flashback
/Moderator
Citera
2019-09-15, 06:05
Medlem
Den tråden borde anses som dödshjälp, vilket jag anser är helt okej beroende på ålder eller livssituation. Är man 50+ och känner att det är för jobbigt att leva och inget hjälper så anser jag att man har rätt till dödshjälp.

Men å andra sidan om man är 19 så låter visan lite annorlunda enligt mig.
Citera
2019-09-15, 07:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Den tråden borde anses som dödshjälp, vilket jag anser är helt okej beroende på ålder eller livssituation. Är man 50+ och känner att det är för jobbigt att leva och inget hjälper så anser jag att man har rätt till dödshjälp.

Men å andra sidan om man är 19 så låter visan lite annorlunda enligt mig.

Precis och det finns ju ingen eftertanke alls här. Är man +70 och blivit diagnoserad med dödlig cancer kanske man vill gå ut smärtfritt och snabbt. Men är man 19 och blivit säg dumpad av ens käresta är det en annan femma. Men tråden tar ju inte upp något av det utan bara snabba svar. Ta X och du är snabbt död.

För Flashbacks rykte är det ju sjukt att tråden fortsätt tillåts. Rena trådar om självmord är ju förbjudna. Så varför får den här tråden fortsätta?
Senast redigerad av Zaedrews 2019-09-15 kl. 07:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in