2020-10-14, 10:33
Medlem
Knaviuss avatar
På mitt jobb gör jag ingenting eller rättare sagt, jag gör en hel del men allt är så enkelt att jag gör det utan att tänka. Det som är "jobbigt" på jobbet är kanske det sociala, tjafs med kunder och det är lite själsdödande också. Det enda jag kan tänka på på jobbet är det existentiella. Vad gör jag här? Vad behöver jag pengar till om jag bara ska hit nästa dag och vara uttråkad igen?

Kan det här vara en anledning att jag är störd mentalt?
Ska man byta jobb eller prata med chefen?
Citera
2020-10-14, 10:36
Sitter lite i samma sits, har visserligen hittat ett nytt jobb men måste ju sitta av den där jävla uppsägningstiden. Men tycker om man vantrivs på sitt jobb ska man genast byta.

Du verkar understimulerad så du behöver nog nya utmaningar.
Citera
2020-10-14, 10:47
Medlem
kalkryggars avatar
Du måste ta tag i situationen och fixa dig en tillvaro du trivs med. Fokusera på att fixa det, när det är fixat så lägger du inte massa sorgsna tankar på att du ägnat så mycket tid på skiten du vantrivdes med. Njut av det nya trevliga och roliga du gör.

Det enda som gäller är att du tar tag i det och löser situationen. Hur du kommer vidare.
Citera
2020-10-14, 10:48
Medlem
Cannibalizations avatar
Vad jobbar du med?
Citera
2020-10-14, 11:08
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Vad jobbar du med?
Ja berätta!! Jag skulle behöva mer av det där...
Citera
2020-10-14, 11:56
Medlem
Jag gör inget heller på jobbet. Jag har jobbat på min arbetsplats snart 1.5 år. Jag gjorde en stor insats ca 1 år för att bygga upp lite kunder och få en vettig lön. Nu har jag tappat all motovation, min lönestege är för svag mig produkt jag säljer håller inte. Litet företag där man inte kan bli något annat på företaget.

Så jävla destruktivt, söker nytt jobb. (ska på intervju imorgon) Man känner sig sjukt värdelös när man inte gör något.

Folk säger att dem är avundsjuka men det är sjukt destruktivt, att sitta på facebook/flashback/youtube.
Citera
2020-10-14, 12:40
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Kan det här vara en anledning att jag är störd mentalt?
Ska man byta jobb eller prata med chefen?

Du saknar initiativförmåga och vill sannolikt suga i alla jobbpositioner... Om man har tid mellan rutinuppgifterna skall man naturligtvis nyttja denna att förbättra just dessa rutiner, dokumentera, hjälpa kollegorna osv.
(Alternativt kan man spela biljard, eller annat valfritt spel på nätet, ordna tipset, hänga på flashback... Eller så får du tag i vaktmästaren och fråga om ni kan grilla en korv och knäppa upp en öl, det gör jag när jag inte orkar mer - ofta säger han "Jajamänsan !")
Citera
2020-10-14, 12:49
Medlem
Bubba00s avatar
Har du övervägt att söka dig till en bransch där man faktiskt skapar något med sina egna händer? Hantverkare, skogsbrukare eller vadhelst. Eller en bransch där man får vara med och forma människor? Skolan eller krigsmakten.

Att jobba med papperspyssel, ehuru viktigt, känns allt som oftast oerhört otillfredsställande.
Citera
2020-10-14, 13:11
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Har du övervägt att söka dig till en bransch där man faktiskt skapar något med sina egna händer? Hantverkare, skogsbrukare eller vadhelst. Eller en bransch där man får vara med och forma människor? Skolan eller krigsmakten.

Att jobba med papperspyssel, ehuru viktigt, känns allt som oftast oerhört otillfredsställande.

Jag är ingen kontorsråtta men drömmen skulle väl vara att skapa en produkt genom hela processen från start till slut. Men det kallas väl för hobbies?
Citera
2020-10-14, 13:14
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Jag är ingen kontorsråtta men drömmen skulle väl vara att skapa en produkt genom hela processen från start till slut. Men det kallas väl för hobbies?

Det beror väl på om du kan försörja dig på det eller inte? Om du kan skrapa ihop till brödfödan och samtidigt betraktar det hela som en hobby är det väl en dröm som gått i uppfyllelse.
Citera
2020-10-14, 18:14
Medlem
xposures avatar
Citat:

Din hobby kan tillslut bli ditt jobb.
Så blev det i mitt fall.
Men varnar dig för att det dödar din passion för hobbyn du älskade för nu är den jobb istället och du hinner sällan skapa dina egna projekt pga tid/ork.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in