Citat:
Ursprungligen postat av
AnyonymousG
Okej, börjar tröttna rejält på detta och har inte vågat fråga någon om hjälp förrän nu.
Jag är skuldsatt, det är inte några höga skulder om man tänker i längden men det känns som att det aldrig försvinner och jag behöver verkligen hjälp.
Klarna
Belopp: 20 222,42
Ränta: 19,90
EasyCredit
Belopp: 20 653,02
Ränta: Effektiv årsränta 29,0
Qliro
Belopp: 8865,33
Ränta: Effektiv ränta 29,38
Svea Ekonomi
Belopp: 4286,00
Ränta: 19,75
Collector Bank
Belopp: 4192,74
Ränta: 17,00
Comviq
Belopp: 6750,00
Ränta: 0,00
Jag har försökt tagit ett stort lån från något företag så jag bara har en plats och betala av min skuld till men har inte nog hög inkomst.
Just nu är jag arbetssökande då jag förlorade mitt jobb under Covid-19 och min inkomst är 9000kr efter skatt varav 4000 går till hyra och resterande till fakturor.
Har funderat på och fråga om pappa kan hjälpa mig ta ett lån men känns som en besvikelse att berätta om situationen.
Hur hade ni gjort om ni var i min sits?
Skojare undanbes.
Ser ut som att du köpt en hel del prylar på faktura. Är det grejer du fortfarande har kvar? Lista vad det är för grejer. Går de att sälja?
Svälj stoltheten och försök göra en deal med din farsa.
Lämna en del av prylarna du köpt som pant/säkerhet hos din farsa så han fattar att du menar allvar med att ordna upp skiten. Du behöver inte låna pengar att täcka alla lån, det räcker om du tar bort de med värst villkor och kortast avbetalningstid så du håller dig flytande, sen är det bara att betala av och leva på bröd och vatten. Tro inte att du kan köpa något förrän du har råd förutom strumpor och kalsonger, allt annat får du ta via second hand(av nån anledning har jag aldrig hittat underkläder på second hand)
Biblioteket har lånekort ifall du får tråkigt. Låna böcker om privatekonomi.