Citat:
Ursprungligen postat av
stezt
Ah, kollade i brevlådan rätt nyligen och det var en del brev från soc såg jag, haft lite väl mycket ångest för att ta tag i det där men gör ett försök nu. Har alltid betalat för mig men har utebliven inkomst och enorma skulder så det har inte gått att betala någon räkning. Ibland får jag in några kronor som går till havregryn och annat, ibland har jag inte ätit i några veckor men sett det som en "vattenfasta"
Bor du i hyresrätt tycker jag du ska be soc om hjälp. Bor du i bostadsrätt blir det jobbigare, men du kan fortfarande få hjälp från svenska kyrka, Frälsningsarmén och andra organisationer.
Din ångest kommer inte bli bättre av att du stoppar huvudet i sanden. Se till att betal hyra, el, försäkringar och fackavgift i första hand. Sen ska det sägas att din ångest är fullt begriplig.
Ring upp bolag du har skulder hos och förklara situationen. De kan vara så pass fräcka att de skickar ett inkassokrav en gång per år men skita i att driva in skulden sen förrän "tjänat" tillräckligt på räntan tar de hjälp av kronkalle.