2025-01-01, 10:49
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Men det är själva afförsiden att billigt leverara hem till folk. Vill man inte det använder man en annan tjänst.
Stjäls paketen är det visserligen både köparens och early birds huvudvärk men det är bara köparen som får dumstruten på huvudet eftersom denne beställt en tjänst som inte funkar med grannarna.

Alltså köparen ska ju knappast ansvara för att det läggs paket utanför dörren där vem som helst kan stjäla det, hur tänkte du där ? Det fungerar inte i sverige med tanke på allt skit som händer här.. går inte lita på sina grannar nuförtiden tyvärr.

Det handlar ju inte om att köpa billigt eller inte, man har ingen garanti som företag att lägga utanför dörren är nån garanti att varan har levererats.

Hade hellre sett att early bird skickar till instabox istället eller att dom kommer och knackar på dörren och man får det direkt i handen istället.

Skulle jag beställa något och ser att det är borta så är det knappast min huvudvärk utan då får företaget skicka varan igen eller ge mig pengarna tillbaka eftersom jag inte mottagit min vara och då ansvarar inte jag för att det försvunnit...
Senast redigerad av swebarb 2025-01-01 kl. 10:51.
Citera
2025-01-01, 12:35
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Alltså köparen ska ju knappast ansvara för att det läggs paket utanför dörren där vem som helst kan stjäla det, hur tänkte du där ? Det fungerar inte i sverige med tanke på allt skit som händer här.. går inte lita på sina grannar nuförtiden tyvärr.

Det handlar ju inte om att köpa billigt eller inte, man har ingen garanti som företag att lägga utanför dörren är nån garanti att varan har levererats
.
Fattade du segt idag, early bird är till för leveranser som inte är helt kritiska utan där ett försvinnande inte är katastrofalt. Vapen kommer aldrig skickas med early bird, stora dyra tv apparater skickas inte osv.
Poängen är billigast möjliga hemleverans av vanliga paket utan större värde
Citera
2025-01-01, 12:49
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
.

Hade hellre sett att early bird skickar till instabox istället eller att dom kommer och knackar på dörren och man får det direkt i handen istället.

Skulle jag beställa något och ser att det är borta så är det knappast min huvudvärk utan då får företaget skicka varan igen eller ge mig pengarna tillbaka eftersom jag inte mottagit min vara och då ansvarar inte jag för att det försvunnit...
Instabox, PostNord m fl är de tjänster du söker. De finns redan så nästa gång använder du dem som fraktföretag
Sedan huvudvärken.. Jag utgår ifrån att det kan beställer håller ett visst tidsvärde som går förlorat vid krånglig leverans och som blir din huvudvärk.
Citera
2025-01-02, 22:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Instabox, PostNord m fl är de tjänster du söker. De finns redan så nästa gång använder du dem som fraktföretag
Sedan huvudvärken.. Jag utgår ifrån att det kan beställer håller ett visst tidsvärde som går förlorat vid krånglig leverans och som blir din huvudvärk.

Även nåt för några hundralappar vill man inte ska försvinna, värdet är skitsamma men det blir strul när du måste anmäla till företaget. Det är som gjort för att saker ska försvinna förstår inte hur du kan försvara att det är okej att dom lägger saker i trappan där du inte har koll på vem som kan sno dina saker. Alla har inte en postbox som mindre saker kan få plats i.

Ibland kan man inte alltid veta om det kommer med early bird har nåt försvunnit nån gång har jag full förståelse man vill välja annat fraktsätt
Citera
2025-01-03, 02:39
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Även nåt för några hundralappar vill man inte ska försvinna, värdet är skitsamma men det blir strul när du måste anmäla till företaget. Det är som gjort för att saker ska försvinna förstår inte hur du kan försvara att det är okej att dom lägger saker i trappan där du inte har koll på vem som kan sno dina saker. Alla har inte en postbox som mindre saker kan få plats i.

Ibland kan man inte alltid veta om det kommer med early bird har nåt försvunnit nån gång har jag full förståelse man vill välja annat fraktsätt
Det är ju upp till var och en att bedömma risken med early bird. I verkligheten tror jag även i trappuppgångar med trash av olika kulörer så får paketen för det mesta vara ifred, men gillar man inte iden med billig men osäker hemleverans så väljer man ett annat fraktsätt
Citera
2025-01-03, 15:03
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Det är ju upp till var och en att bedömma risken med early bird. I verkligheten tror jag även i trappuppgångar med trash av olika kulörer så får paketen för det mesta vara ifred, men gillar man inte iden med billig men osäker hemleverans så väljer man ett annat fraktsätt

Ja såklart, vet bara inte hur företaget klarar sig med alla som anmäler paket som inte finns när dom kommer hem, vem har bevisbördan? Eller oärliga människor som tar paketet och sen anmäler att det är borta ändå... Glöm att alla är ärliga idag det är så mycket som försvinner
Citera
2025-01-03, 15:25
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ja såklart, vet bara inte hur företaget klarar sig med alla som anmäler paket som inte finns när dom kommer hem, vem har bevisbördan? Eller oärliga människor som tar paketet och sen anmäler att det är borta ändå... Glöm att alla är ärliga idag det är så mycket som försvinner
Vet att det ibland tas foto på att paketet levererats till rätt dörr. Om det sedan stjäls, av budet självt eller grannen, så är det inte längre fraktföretagets problem utan en ren stöld som man får polisanmäla.
Citera
2025-01-10, 17:36
Inatt misslyckades de med att leverera en CD från Amazon p.g.a "vi inte hittade rätt namn på angiven adress". Står att de ska försöka igen kommande natt. Tröttsamt.
Citera
2025-01-11, 14:33
Medlem
Kapuffs avatar
Jag älskar Early Bird™.

Dimper det ner ett vadderat kuvert i brevlådan fem på natten.
Citera
2025-05-19, 20:02
Medlem
Varning för Early Bird!!
Dessa misslyckas gång på gång att leverera paket.
De svarar inte på kundtjänst heller när ens paket är försvunnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in