Citat:
Ursprungligen postat av
Saloth
Stort tack fr ditt utfrliga svar..
Hoppas du orkar lite frgor till.
Ungefr hur mnga timmar lgger du per r fr dina ca 12.000 kr?
Jag fattar inte heller, varfr fr man inte hoppa av om man vill? Varfr mste man stanna tills nn annan tar vid?
Man kanske flyttar, man kan trttna p sin klient, man kanske fr en sjukdom...ja du fattar.
Allts jag lgger ner 4-5 timmar per mnaden skulle jag tro. Frutom vid rsrkningen fr den kan ta mycket tid. Alltid r det ngot underlag som fattas. Mest tid lgger man i brjan av uppdraget.
Men tidsmssigt r det vldigt olika. Jag hade en strulgubbe som ringde om allt och ven hans korkade boende ringde s fort han hade vgrat ta tabletterna eller ngot annat som inte r relevant. Men det r ju inte mitt jobb/fel.
Han tog nog skert en 10-15 timmar i mnaden d det var strul med allt.
I dagslget har vissa kommuner anstllt egna Gode mn som jobbar professionellt med det.
Just fr att det finns en brist och dels fr att ta dom vrsta fallen.
Det finns ven fretag som sysslar med detta.
Dock r det vldigt omstritt om det ens r lagligt att gra s.
Varfr man inte kan avsluta vet jag inte men det r nog fr att Huvudmannen inte ska bli lidande gissar jag. Dock osker.
Det fanns en kvinna i min kommun som hade 14 uppdrag men Lnsstyrelsen ansg att om ngot hnde henne s var brukarnas vlbefinnande i fara.
Uppdragen bantades till 10 sedan blev hon utbrnd.
Huvudmnnen fick dock snabbt nya Gode mn men kvinnan fick ett ordentligt vite fr att inte ha lmnat slutrkningen i tid.
Summan av kardemumman: Ha inte fr mnga uppdrag.
Om man dremot r god man fr en ensamkommande s r det ngot helt annat.
Lnen var p 200 kr/h men jobbet ansg jag inte vara vrt det. D hade jag ftt vara pensionr fr att hinna detta.