Citat:
Ursprungligen postat av
lillaflippen
Hon gör väldigt ofta så när någon annan vill öppna upp sig och prata, hon vänder samtalet till att handla om henne istället.
Dock tror jag inte hon gör det för att medvetet vara "elak", utan jag tror tyvärr hon inte besitter på speciellt mycket social kompetens när det iaf handlar om samtal, och att förstå och känna in andra.
Sedan verkar hon ju ha lite svårt att förstå. Jag vet inte riktigt om det är svenska språket eller om hon saknar det som gör att man förstår text och samtal överlag för även i tävlingar hat hon väldigt svårt att förstå brevet med "spelreglerna", och när hon pratar med någon består väldigt mycket av att hon bara repeterar det den andra personen sagt. Ibland till och med om hon menade något helt annat i början av samtalet.
Sedan kan jag i några tillfällen tycka att hon säger och resonerar klokt när det bara är hon som pratar om något. Så det verkar som att hon, enligt mig, har svårt att ta in sådant som kommer från andra i form av text och samtal.
Nej, jag tror inte heller det handlar om illvilja, hon tror säkert att det hjälper andra att få höra att hon, den starka tuffa Nardos, också känner sig svag ibland.. vilket det kanske gör, stundtals, men det finns ju också oändliga många tillfällen då det är helt fel strategi. Jag hoppas hon kan lära sig det någon dag, men det kommer krävas väldigt mycket levlande.

Hon är fortfarande fast i newbie-zonen tyvärr, och kommer stanna där tills hon förstår att det finns en hel värld utanför hennes självcentrerade lilla bubbla.