• 1
  • 2
2020-10-12, 04:20
Medlem
Fy fan. Jag vill inte att kassrskan skall bli sljare fr fan.
Det gr fr vrigt att se sdana som frsker pracka p en skit p flera mils avstnd... S fort dom tittar p mig ger jag dom fingret s dom fattar att dom skall ge fan i att frska slja ngot till mig.

Hade blivit tokig om den som sitter i kassan skulle brja snacka med mig falskt p det viset.

Men som tur r s sjlvscannar jag alltid och jag handlar inte ens p Willy's s...
Men skulle det mot frmodan komma ngon random ur butikspersonalen och "bermma" mig fr mina val s skulle denne garanterat bli medveten om att ALDRIG gra om det igen mot mig. Fr meddelandet vidare till ALLA hr att dom skall GE FAN i att nrma sig mig p det viset... Utom Jesper, som helt klart fr komma och snacka om vad jag skall handla och s... Men s har vi ju vuxit upp tillsammans hela livet ocks...

Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det enda stt jag blir trakasserad p Willys nr jag r i Sverige r att det gr runt nn grals person och frsker locka folk till sjlvscanningen.

Man vill liksom bara skrika "Ser du inte att vi inte vill gra ditt jobb? ppna en kassa till istllet fr att trakassera oss ditt lata svin!"

Eh va? P vilket stt r sjlvskanning dligt fr dig?

1) Man slipper ka.
2) Man ser p skannern exakt vad allting kostar.
3) Man kan packa sina varor under tiden man handlar, sjlv har jag alltid ryggsck med mig och scannar och lgger varorna i ryggan. Skitsmidigt!
4) Man slipper lasta upp varorna p bandet.
5) Affren kan lgga mer personaltimmar p att skta hyllorna och vara ute p golvet bland kunderna.
6) Affren kan snka priserna ytterligare eftersom dom inte mste ha lika stor bemanning p grund av kassorna.
7) Det blir mindre folk i affren fr dom som sjlvscannar rullar igenom den kassan mycket mycket snabbare. S ingen str i vgen vid kassorna nr man skall g frbi dr.

Hur fr du detta till ngonting dligt?
Det r ju bara frdelar, fr BDA parterna, med sjlvskanning. Det r effektivt, snabbt, enkelt och blir mindre jobb fr dig som kund.
Senast redigerad av Cadde 2020-10-12 kl. 04:22.
Citera
2020-10-12, 07:47
Medlem
mingtians avatar
r detta ngot officiellt eller ngot som hnt dig en gng p ett Willys?
Citera
2020-10-12, 08:14
Medlem
Cannibalizations avatar
Klla p detta?
Citera
2020-10-12, 08:24
Medlem
Har aldrig ngonsin rkat ut fr detta p Willys, att det skulle vara ngot nytt "PR-Grepp" knns helt taget ur luften. TS antyder att personalen har ftt instruktioner att i positiva termer bermma kundernas inkp.

Jag tror inte ett skit p detta.

PS - Att dremot g in i en mindre kldaffr och frga expediten hur skjortan passar d blir svaret att "Guuud vad fin den var p dig" eller liknande nonsenskommentar.

(gissa varfr hon sger s ?)
Citera
2020-10-12, 12:56
Medlem
leprasjuklings avatar
Det vore tragiskt om det vidriga beteendet man mts av i de flesta kld- och teknikaffrer skulle sprida sig till mataffrer dr de generellt r mycket trevligare.
Tjnar de mer p sina hemleveranstjnster?
Citera
2020-10-12, 18:36
Medlem
Det lter som en sljkurs som har sprat ur. Hoppas att det r lokalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in