2020-10-11, 22:46
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Det är laddningslådan, som man förvarar/laddar airpodsen med.
There we go. Nu vet jag vad det är för nått. Märks det att jag aldrig haft ens ett uns intresse av dessa tingestar? Haha.
Citera
2020-10-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Hej,

Jag har märkt att Apple airpods verkar vara populära idag men är de så bra som dom hypas? Tycker en lax+ för två trådlösa plastbitar är dyrt, ni som äger ett par hur bra/dåliga är dom? Tycker ni att ni får bra ljudkvalitet/värde för pengarna? Motivera gärna.

Mvh,

Jazzman35

Beror på användningsområde.

Använder mitt par flertalet timmar per dag enkom för samtal. I det syftet är dom väldigt bra, bra ljud samt bra mikrofon smidiga att koppla till/från. Negativa med dom är att batteriet håller inte särskilt länge, jag byter ut dom efter 1 1/2 år.
Citera
2020-10-11, 22:50
Medlem
Har Pro. Enda som egentligen är värt är smidigheten och noice cancelling.

Ljudet är riktigt medelmåttigt för priset. Tar dessutom upp mycket störningsljud i micen när man pratar enligt vänner, typ billjud. Att prata under promenader var halva anledningen till köpet, så besviken där.

Men ja, de är väldigt smidiga, så man använder ju dem. Lite som att mobilkameran är den bästa kameran, för att det är den man har med sig.

Supra Nero-TX ger mycket för pengarna. Men annars har jag inte sett några True Wireless som verkar vara klockrena. Iofs svårt att testa, då butiker sällan låter en testa...
Citera
2020-10-11, 23:30
Medlem
Var väldigt skeptiskt emot airpods när den först när den lanserades. Tog mig ett år innan jag köpte ett par egna och nu så har jag svårt att gå tillbaka till ett par hörlurar med kabel. Har även inget emot ljudet då jag oftast lyssnar på podcast eller lyssnar på musik. Men sen så är jag ingen ljudfantast som kan lägga flera tusen kronor på ett par studio hörlurar. Ville mest ha ett par hörlurar som är smidiga och som har okej ljud. Sedan funkar det hyfsat väll med resten av Apple produkterna.
Senast redigerad av xAngelroses 2020-10-11 kl. 23:33.
Citera
2020-10-11, 23:50
Medlem
Flusens avatar
har airpods pro och dom är grymma, musikmässigt spöar dom skiten ur mitt steelseries artic pro headset som jag köpte för 3300kr.
Citera
2020-10-12, 00:28
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJonte
Jag köpte ett par sony sp900 eller vad dom nu hette men ljudet var helt värdelöst, en polare har airpod pro. Har surrat en del med han i telefon medans han jobbar och han har varit ute och kört vibb med dom på visst man hör den lite svagt i bakgrunden men det var inga problem att höra vad han sa, jag prövade dom själv ikväll och jag kan bara säga som så imorn åker sony lurarna tillbaka till affären och har inte appel informerat att det kommer nya pro under tisdagens event så blir det ett par pro på onsdag!

Dom har i förväg sagt att det blir ingen uppdatering på airpods pro på ett tag.

Källa:
https://www.tomsguide.com/news/apple-airpods-pro-2

Ta steget säger jag utifrån vad du skriver.
Citera
2020-10-12, 00:29
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
har airpods pro och dom är grymma, musikmässigt spöar dom skiten ur mitt steelseries artic pro headset som jag köpte för 3300kr.

Har båda dom prylarna som du beskriver och jag håller inte med. Vad lyssnar du på för musik?
Citera
2020-10-12, 01:22
Medlem
Var även jag mycket tveksam till konceptet Airpods. Köpte dock ett par för ca. ett år sedan och det är ett av de inköp jag är mest nöjd med på mycket länge.

Skulle jag tappa bort mina så skulle jag omedelbart köpa ett nytt par, samma dag.
Så förtjust är jag.
Senast redigerad av Uniqed 2020-10-12 kl. 01:25.
Citera
2020-10-12, 01:23
Medlem
Bästa som hänt mig när det gäller telefoni efter smartphone. Har dock ingen erfarenhet av andra fabrikat. Stort plus att man kan ladda en lur när man pratar i den andra.

Enda negativa jag kan komma på är att jag blir irriterad i örat efter långa samtal samt att magneten som håller locket stängt drar till sig järnfilspån och annat magnetisk småskräp och är svårt att få bort.
Citera
2020-10-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Det är laddningslådan, som man förvarar/laddar airpodsen med.

Helt okej ljud för samtal och ljudböcker/podcasts. Men det är inte något för den som gillar musik liter mer seriöst. Jag hade mina nån månad innan jag gav bort dom, för mig har apples hörlurar aldrig passat mina öron trillar ur vid minsta rörelse. Hon som jag gav bort dom till verkar kunna hoppa runt precis som vanligt utan att dom ramlar ut.

Gillar inte att lyssna på musik ute på stan förstår mig inte på folk som går springer cyklar osv med hörlurar borde nästan vara förbjudet. däremot lyssnar jag gärna på bussen flyget eller liknande och då passar mina sony wh-1000xm3 perfekt
Citera
2020-10-12, 01:37
Bannlyst
Är inte detta ännu en galet prissatt skitprodukt från Apple?

Jag har testat dom, och upplevt att dom är obekväma i mina öron och skaver, kasst ljud, och väldigt dyra.

Föredrar ”over ear”, skönt och värmande under vinteråret, har bättre reglage och knappar, bättre batteritid, micro USB gör de väldigt lätta att ladda överallt, vikbar variant är ett extra plus, så går dom och gömma i jackfickan lätt och smidigt.

Men smaken är som baken!
Citera
2020-10-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Är inte detta ännu en galet prissatt skitprodukt från Apple?

Jag har testat dom, och upplevt att dom är obekväma i mina öron och skaver, kasst ljud, och väldigt dyra.

Föredrar ”over ear”, skönt och värmande under vinteråret, har bättre reglage och knappar, bättre batteritid, micro USB gör de väldigt lätta att ladda överallt, vikbar variant är ett extra plus, så går dom och gömma i jackfickan lätt och smidigt.

Men smaken är som baken!

Håller med dig men micro USB gör dom väl inte lättare att ladda? finns ju betydligt fler iphone laddare om man ber om en laddare nånstans. men visst har du alltid med dig en egen sladd är de ju inga problem men USB-C hade ju varit mer passande om man ska jämföra mot apple
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in