2020-10-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Hej,

Jag har märkt att Apple airpods verkar vara populära idag men är de så bra som dom hypas? Tycker en lax+ för två trådlösa plastbitar är dyrt, ni som äger ett par hur bra/dåliga är dom? Tycker ni att ni får bra ljudkvalitet/värde för pengarna? Motivera gärna.

Mvh,

Jazzman35

Jag har ett par med ett laddcase. Sitter bra i mina öron, går mycket bra att prata i, och fullgott ljud för att lyssna på poddar som jag gör. Kan lyssna 4-5 timmar före laddning. Avsevärt mer praktiskt än trådade lurar på alla sätt och vis. När jag inte använder dom ligger de i laddcaset. Enda problemet jag upplevt är jag dubbeltappar på dom för att pausa/spela och ibland funkar det inte att starta från paus annat än via enheten. Det mesta som är bra med dom är dock generellt för alla trådlösa lurar, och om ett par såna där billigare plastbitar är bättre eller sämre vet jag ej. Det som kan vara individuellt är passform med komfort och hur bra de sitter i öronen, och om de lämpar sig för t.ex. motionsträning.
Citera
2020-10-11, 16:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nä, menar mest ljudkvalitén. Enkelt att säga att nått är bra när.man aldrig haft nå annat.

Jag var nöjd med mina första lurar jag hade som pojkspoling, men skulle jag lyssna på dom idag hade jag hellre haft tyst.
Aha, du tänker så. Jag är rätt säker på att jag fortfarande hade uppskattat mitt första par "riktiga hörlurar" men jag förstår vad du menar.
Citera
2020-10-11, 16:44
Medlem
Lyssnar man på musik så är dom ganska mediokra. Pratar man så är det riktigt bra (både mikrofon och ljud). Läcker ju ljud som alla "vanliga" hörlurar, men det är ju det man vill ha när man rör sig bland folk så man kan få in ljud från omgivningen. Smidigheten är den faktor som gör dom överlägsna.

Om man tycker att det är en stor nackdel att man kan "lätt tappa bort dom", så bör man kanske skippa det. Jag antar att det är samma människor som tappar nycklar eller glömmer plånboken på offentliga platser. Är man någorlunda normal så stoppar man alltid tillbaka dom i asken.

Slutsats: Apples bästa produkt sen iPhone enligt mig. I princip bara musik-ljudkvaliten som inte är tillfredställande enligt mig. Haft mina i 3,5år nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det beror på syfte. De är (1) bättre för man slipper trassla med sladd när man skall tala i telefon, men å andra sidan högre risk att tappa bort samt laddat ur, (2) bättre att tala i telefon med än ANR-hörlurar för tre fyra gånger pengarna, (3) sämre på musik och stänga ute trafikljud än nyss nämnda, dvs att hålla nere hörselskadedecibellen, och (4) bra till också annat, såsom att smidigt följa ljudet av ett teveprogram från datorn medan man tillfälligtvis ska slamra med matlagning i köket, om inte alltför långt bort.
Bra sammanfattat!
Citera
2020-10-11, 16:51
Medlem
Citat:
Svar nej.

Sen köper många till "snören" eller små dosor att ha dom i för att dom inte ska komma bort. Stor mening med sladdlöst dårå om man ÄNDÅ måste ha andra prylar till.
Jag tror inte jag någonsin sett airpods med snören eller någon små dosa till. Och då ser man ändå typ 50-100 användare varje dag. Bor du på ett ålderdomshem eller liknande där folk behöver senil-snören?
Citera
2020-10-11, 19:06
Medlem
Hade inte köpt airpods.
Köo något annat märke, earpods i sig är fan bland det härligaste jag köpt.

Det gör en skillnad att ba kunna ploppa in skiten utan sladd, haft trådlösa kåpor förut men inte alls samma sak.

Kör på Bang Olufsen Beoplay E8. Fruktansvärt nöjd.
Citera
2020-10-11, 19:22
Medlem
xxis avatar
Jag har vanliga AirPods, AirPods Pro, Bose QC35 II, Sennheiser HD25 och HD600. De jag använder överlägset mest är AirPods Pro kopplade till iPhone. Mest för att prata i telefon men också för musik då det är smidigt och ljudet är tillräckligt bra då jag oftast lyssnar utomhus med massa stök runtomkring ändå. Innan jag hade Pro använde jag oftast vanliga AirPods, men det var inte lika lätt val.
Citera
2020-10-11, 20:24
Medlem
BigFatCones avatar
Kollade priserna nu. För dom pengarna som dom kostar så är dom nog rätt prisvärda.
Citera
2020-10-11, 20:30
Medlem
Gillar man musik och ljudkvalitet, så finns det betydligt bättre trådlösa grejer för betydligt billigare peng.
Hade bara mina i några veckor, men jag utgår ifrån att kvaliteten i övrigt är värd en apple, dvs relativt hög.
Citera
2020-10-11, 20:34
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Hej,

Jag har märkt att Apple airpods verkar vara populära idag men är de så bra som dom hypas? Tycker en lax+ för två trådlösa plastbitar är dyrt, ni som äger ett par hur bra/dåliga är dom? Tycker ni att ni får bra ljudkvalitet/värde för pengarna? Motivera gärna.

Mvh,

Jazzman35

Vanliga airpods är inte asbra och inte värda priset jämfört andra märken. Enligt min mening. Airpods pro är bra men, som alla Apple-produkter, onödigt dyra. Tycker dock de är värda ett köp ändå. Jag älskar dem. Rätt små och lätta och sitter bra i örat plus skapligt bra noise cancelling som gör att man kan promenera, springa och cykla med dem utan problem.
Citera
2020-10-11, 22:31
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Jag tror inte jag någonsin sett airpods med snören eller någon små dosa till. Och då ser man ändå typ 50-100 användare varje dag. Bor du på ett ålderdomshem eller liknande där folk behöver senil-snören?
Min sambo har en sån dosa. Ser dom säljas överallt. "skal" till airpodsen.

Kanske förpackningen dom kommer i, vad vet jag, kommer aldrig röra skiten!

Till och med snubben ovanför det inlägget sa "men va fan, man tappar ju inte bort dom, man lägger tillbaka dom i asken som en normal människa".

Ask. Snöre. Nånting. Dom är för små för att vara för sig själva. Därav faller hela grejen enligt mig. Saker som är pilliga att hålla reda på är inte praktiska alltid för alla.

Så dålig ljudkvalité, dyrt + man stödjer apple blir ett fetnej från mig. Köpt sony-kåpor istället, helt vansinnigt ljud, bra bas, total noise cancel.

Men ja, beror ju på vad man har lurarna till, själv lyssnar jag på mycket böcker, musik och så. Pratar väldigt lite i telefon.
Senast redigerad av Custom_made 2020-10-11 kl. 22:40.
Citera
2020-10-11, 22:40
Medlem
Jag köpte ett par sony sp900 eller vad dom nu hette men ljudet var helt värdelöst, en polare har airpod pro. Har surrat en del med han i telefon medans han jobbar och han har varit ute och kört vibb med dom på visst man hör den lite svagt i bakgrunden men det var inga problem att höra vad han sa, jag prövade dom själv ikväll och jag kan bara säga som så imorn åker sony lurarna tillbaka till affären och har inte appel informerat att det kommer nya pro under tisdagens event så blir det ett par pro på onsdag!
Citera
2020-10-11, 22:41
Medlem
Citat:
Min sambo har en sån dosa. Ser dom säljas överallt. "skal" till airpodsen.

Kanske förpackningen dom kommer i, vad vet jag, kommer aldrig röra skiten!
Det är laddningslådan, som man förvarar/laddar airpodsen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in