Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-10-11, 10:06
Bannlyst
Hur ser framtiden ut för windows 7 på dessa processorer? Windows 7 är betydligt snabbare än Windows 10 för mig.

Intel borde stödja både windows 7 och windows xp tycker man, även om windows 10 finns.

Frågeställning:

Kommer intel stödja windows 7 i framtiden och windows xp?
Citera
2020-10-11, 10:16
Medlem
kemins avatar
Nej Windows 7 är inte snabbare än 10. Du måste ha en konstig dator du.
Citera
2020-10-11, 10:23
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag tvivlar på att Intel har något speciellt stöd för gamla avlagda operativsystem.
Om det ändå fungerar är ju en annan femma.
Citera
2020-10-11, 12:17
Medlem
jontebulas avatar
Finns ingen anledning att köra Win7 på en modern CPU det låter bara konstigt.
Citera
2020-10-11, 13:40
Medlem
Amazon-mannens avatar
Inte ens om du patchar Win7 kommer du pp i samma prestanda/kompabilitet som Win10.
Citera
2020-10-11, 16:40
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spidersweb
Hur ser framtiden ut för windows 7 på dessa processorer? Windows 7 är betydligt snabbare än Windows 10 för mig.

Intel borde stödja både windows 7 och windows xp tycker man, även om windows 10 finns.

Frågeställning:

Windows 7 har ingen framtid och nej, den är absolut inte snabbare än Windows 10 på nyare processorer.
Citera
2020-10-11, 16:45
Medlem
Citat:

Frågeställning:

Jag kör Windows 7 på min i7-processor. Har inte jämfört med Win10 än men jag är helnöjd!
Datorn är supersnabb och tycker Win7 är så mycket mer lättnavigerat och enkelt. Skulle aldrig i livet byta till Win10 så jag kommer köra 7 tills den krashar.
Citera
2020-10-11, 16:52
Medlem
Mnja..

Har varit som snabbast inne på intel's sidor. I9 har inte support för något äldre än win10.

Kollade som snabbast på I7 och där har intel ute drivere för båda win7 och xp.

Samtliga datorer jag har är det Linux på dock har jag en med dualboot med win10. Tycker personligen mkt betre om win7 än win10 och upplever att win7 är snabbare än win10 (den datoren är mer än kapabel till att köra både win10 och win7 utan lagg sedan det är en quad core xeon 3,6ghz med 32 gig minne).

För nuvarande bruker jag endast Linux men blir det att bruka ett windows produkt på nytt igän, lär win7 bli installerad
Citera
2020-10-11, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bannemig84
Jag kör Windows 7 på min i7-processor. Har inte jämfört med Win10 än men jag är helnöjd!
Datorn är supersnabb och tycker Win7 är så mycket mer lättnavigerat och enkelt. Skulle aldrig i livet byta till Win10 så jag kommer köra 7 tills den krashar.

Det jag menar, den är betydligt snabbare. Bill Gates har kontroll över alla annonser och saker i windows 10 så den blir mer slö än windows 7 som inte har annonser alls.

Vilken processormodell har du? Kan du spela spel så har du bra operativsystem ändå
Citera
2020-10-11, 18:24
Medlem
Citat:
Det jag menar, den är betydligt snabbare. Bill Gates har kontroll över alla annonser och saker i windows 10 så den blir mer slö än windows 7 som inte har annonser alls.

Vilken processormodell har du? Kan du spela spel så har du bra operativsystem ändå

Say what? Har inte en enda annons i W10.

Enda anledningen till att köra W7 istället för W10 är om du har 2GB eller mindre internminne, då blir W7x86 snabbare än W10.
Senast redigerad av Skalman71 2020-10-11 kl. 18:27.
Citera
2020-10-11, 19:40
Medlem
Citat:

Har en i7-6700K- 4 Ghz. Har några år på nacken men ändå. Ja, jag kan fortfarande lira alla nya spel på högsta upplösningen, kan även köra massor av gamla spel med hjälp av kompatibilitetsläget i Win7, osäker på om detta går i Win10. Ytterligare en anledning till att jag ville använda Win7, för övrigt skulle jag nog säga att det är det bästa operativsystemet jag någonsin använt.
Citera
2020-10-11, 22:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Say what? Har inte en enda annons i W10.

Enda anledningen till att köra W7 istället för W10 är om du har 2GB eller mindre internminne, då blir W7x86 snabbare än W10.
Hur är det jämfört med Windows 10 32 bit?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in