Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
Ett tips:
Kontakta din hemkommun och berätta att du vill starta ett företag, och att du undrar vilken hjälp kommunen kan erbjuda i form av råd, stöd, information, guidning, mentorskap m.m. Alla kommuner har någon form av organisation/funktion för att stödja de som vill starta företag, så du borde kunna få värdefull stöttning därifrån vad gäller hur man startar ett företag på rätt sätt.
Mycket matnyttig läsning för blivande företagare finns på
www.verksamt.se så börja med att läsa på där.
o tack...
men nu förökte jag även dra igång en diskussion... vissa företagare som startat i min bransch har ju en sak gemensamt. Dom är ena jävlar på att jobba men inte alltid så jävla belästa eller hur man ska säga.. man anställer och det märks man kan inte regler och annat riktigt. Vissa leker allfahanne och står på sig men då ber jag att facket upplyser dom , utan att stjälpa. Det brukar ta lika bra varje gång... inte mitt fel om man inte kan reglerna och lyckas skiva ett ok provanställingsavtal eller inte ens det. Tog det bara som ett enklare exempel bland många.
Jag har jobbat hor en del småskuttar (som det kallas) och i bland undrar man ens hur dom får ihop det. i bland räknar man dåligt och jag ror det är därför som dom stressar något förbannat. i bland med slarv och annat som följd. Bara chefen är borta så kommer det här jobbet gå bra.
har vart inhyrd hon en som, där gubbarna var riktiga ögontjänare. man var tidigt p jobbet, åkte till firman efter jobbet och hämtade grejer och så vidare. ett jävla tempo. Ett halvår senare läste jag att dom gick i KK. Massor med jobb hade dom så man fick hyra in folk.
Nä jag fattar inte... hur det går till i bland och tänker att men fan det där kan jag bättre.
Det var mer sånt jag ville diskutera men var inte riktigt tydlig. Men ja jag kan tänka mig att starta eget så småningom så tack för länken.