2022-08-24, 17:04
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Varför erbjöd inte Esbjörn betala alla de extra kostnader?
Hur kan du vara så säker på att detta inte skedde?

Varför valde han inte vilja förhandla?
Hur kan du vara så säker på att han inte ville det?

Varför valde han gör sig onåbar?
Hur vet du att han jorden sig onåbar?

Varför valde han och hans ombud gå till media istället för förhandla?
Hur vet du att detta inte var ett resultat av att Ebba gjorde sig onåbar?

Svar: För att du av politiska skäl blint och okritiskt köpt Ebbas planterade historia.

Jag är säker på att Esb inte har försökt att häva avtalet, på det sätt och med de skyldigheter som åläggs en säljare enligt JB.

Ingen har hittills sett att Esb ens försökt att komma överens om ett hävande av avtalet.
Du får gärna visa på om och när Esb ville förhandla.
Vi vet att Esbs ombud svarat vid ett flertal tillfällen att det inte är intressant att mötas för förhandling. Du får gärna visa att EB var onåbar.

PS. du kan väl visa upp det där läkarintyget där det står att Esb är dement som ingen annan verkar ha sett DS.
Du får gärna visa att Esb ville förhandla men var tvungen att gå till media.
2022-08-24, 17:08
Medlem
Citat:
Hur kan du vara så säker på att detta inte skedde?

Hur kan du vara så säker på att han inte ville det?

Hur vet du att han jorden sig onåbar?

Svar: För att du av politiska skäl blint och okritiskt köpt Ebbas planterade historia.

Gick Binninge och Bolin till Expressen för att de inte fick tag på Ebba Busch? Seriöst…dina inlägg blir allt märkligare och dummare.
2022-08-24, 17:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Mmmm enligt Esbjörn så visste han inte vem som hade gjort anmälan.
Var fortfarande inte Esbjörn som gjorde anmälan.
Så det är korrekt. Behövde inte heller skriva vem det var, för jag trodde du visste det.

Om det var nu hans ombud som gjorde det, konstigt att det ombudet aldrig gjorde en anmälan om bedrägeri som några få hävda hade hänt. Eller ombudet efter aldrig gjorde någon anmälan mot de advokater och vän som ska ha tvingat Esbjörn skriva på förlikningen. Konstigt. Även konstigt att någon går ut med de ska anmäla och sen väntar att anmäla som man gjorde med trädfällningen.
Så han hade glömt bort namnet på sitt ombud men kände till att en anmälan var inlämnad av detta ombud. Ja då har Esbjörn godkänt att ombudet lämnat in en anmälan och då är det Esbjörn som står för denna anmälan
2022-08-24, 17:11
Medlem
Citat:
Och det rimligaste hade varit om Ebbas identifierat och erkänt sitt ansvar för Esbjörns ånger.

Det lyckades hon i alla fall till hälften med, beträffande brottet hon begick och blev straffad för. Där erkände hon även om hon på något märklig sätt ansåg sig ha rätt att utföra brottet. Det där med moral och etik är nog helt enkelt inte riktigt Ebbas grej.
Har Ebba Busch blivit straffad för ett brott mot Esbjörn Bolin? Berätta mer om detta för det är tidigare okänt i tråden. Du kanske har en aktbilaga att bidra med?
2022-08-24, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Gick Binninge och Bolin till Expressen för att de inte fick tag på Ebba Busch? Seriöst…dina inlägg blir allt märkligare och dummare.
Det är så komiskt att du lägger ord i min mun för att sedan bli indignerad av dem.
2022-08-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så han hade glömt bort namnet på sitt ombud men kände till att en anmälan var inlämnad av detta ombud. Ja då har Esbjörn godkänt att ombudet lämnat in en anmälan och då är det Esbjörn som står för denna anmälan
Du måste verkligen träna på din läsförståelse! Esbjörn vittnade att han fått reda på från sin revisor att man fotograferat och anmält. Det betyder verkligen inte att han säger att ombudet är den som har gjort anmälan. Försök förstå vad du läser för nu blir det bara fel för dig!
2022-08-24, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Jag är säker på att Esb inte har försökt att häva avtalet, på det sätt och med de skyldigheter som åläggs en säljare enligt JB.

Ingen har hittills sett att Esb ens försökt att komma överens om ett hävande av avtalet.
Du får gärna visa på om och när Esb ville förhandla.
Vi vet att Esbs ombud svarat vid ett flertal tillfällen att det inte är intressant att mötas för förhandling. Du får gärna visa att EB var onåbar.

PS. du kan väl visa upp det där läkarintyget där det står att Esb är dement som ingen annan verkar ha sett DS.
Du får gärna visa att Esb ville förhandla men var tvungen att gå till media.
Nu reagerade jag på följande trådsanningar:

och när inga verifikationer utanför tråden om att så skett, begär du av mig att jag ska motbevisa dem.
2022-08-24, 17:19
Medlem
Citat:
Det är så komiskt att du lägger ord i min mun för att sedan bli indignerad av dem.

Så detta är inte dina ord?

Citat:
2022-08-24, 17:20
Medlem
Citat:
Eller hur, istället trixade hon, planterade en fullständigt overifierad historia för att sedan stämma skiten av Esbjörn.

Historian är inte helt overifierad. Finns i inlagorna och skulle ha verifierats av vittnen.

Väldigt märklig definition av "stämma skiten av" när resultatet hade blivit (och blev) att HON gett Esbjörn 3.9 mille
Hon yrkade dessutom INTE på att Esbjörn skulle stå för hennes ombudskostnader.
2022-08-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Intala dig själv det.
2022-08-24, 17:24
Medlem
Xius avatar
Citat:
Nu reagerade jag på följande trådsanningar:

och när inga verifikationer utanför tråden om att så skett, begär du av mig att jag ska motbevisa dem.

Nåväl, du kan väl bara besvara då.

I korthet så är det att Esb vägrade att uppfylla något av de lagkrav som JB ålägger en säljare.
Att Esb inte uppfyllde dessa gjorde att Esb blev sedermera stämd inför tinget, för att köparen inte skulle förlora väsentliga belopp som säljaren hade behållit, samt en hägst väsentlig risk för ytterligare skadestånd.

Säljaren hade bara behövt kompensera tämligen små belopp vid Säljarens hävning till köparen.
2022-08-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Historian är inte helt overifierad. Finns i inlagorna och skulle ha verifierats av vittnen.

Väldigt märklig definition av "stämma skiten av" när resultatet hade blivit (och blev) att HON gett Esbjörn 3.9 mille
Hon yrkade dessutom INTE på att Esbjörn skulle stå för hennes ombudskostnader.
Parterna har stått för sina egna kostnader hela vägen, Ärkeängels påstående om att Ebba Busch stämde ”skiten av Esbjörn” är återigen en fullständig lögn. Hens inlägg blir allt mer hatiska och obalanserade. Det är nog för att valet närmar sig och förtalskampanjen misslyckades. Hen får nog inget arvode för sitt jobb….

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in