2022-08-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar vara svårt för dig att ge något konkret exempel på hur Ebba Busch har lurat Esbjörn Bolin? Hur gjorde hon rent konkret för att ”lurendreja” Esbjörn?

Får inte glömma Esbjörn ombud Sture sa till media Esbjörn skulle backa om Esbjörn fick mer pengar.

Får inte heller glömma bort att ingen runt Esbjörn som ombud och advokater valde höra en anmälan mot Busch gällande brott. Inte ens mot advokaterna som Esbjörn hävda ska ha tvingat honom skrev på förlikningen. Inte ens anmäl till advokatsamfundet.

Det är väldigt sorgset att det finns de som väljer, även med information och fakta, att förtala en äldre man för deras hat mot en kvinna.
2022-08-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Varför skulle jag blunda för vad Esbjörns ombud säger om fastighetstvisten? Det är du som har politiska skäl för det, inte jag.
Är inte även Berg och Behm Esbjörns ombud? Du fäster större tilltro till en tidigare dömd sexualbrottsling än de utbildade advokaterna som nu företräder Esbjörn Bolin? Känns det riktigt politiskt korrekt tycker du?
2022-08-22, 18:42
Medlem
Citat:
Om du anser att de begått ett äldrebrott mot Esbjörn tycker jag att du ska anmäla dem, istället för att sprida overifierade rykten på Flashback.

Att du har en dold agenda att skydda Ebba, är väldigt tydlig däremot. Om den är politisk eller personlig, kan man bara spekulera i.

Finns inget "overifierat". Det är bara läsa inlagorna som skickats in av Majkgårds hantlangare i diverse tvister i Esbjörns namn De som söker kunskapen kommer finna den. De som blundar och litar på korrupta journalister är alltid vilse
Senast redigerad av Pappa65 2022-08-22 kl. 18:49.
2022-08-22, 18:48
Medlem
Citat:
Om du anser att de begått ett äldrebrott mot Esbjörn tycker jag att du ska anmäla dem, istället för att sprida overifierade rykten på Flashback.

Att du har en dold agenda att skydda Ebba, är väldigt tydlig däremot. Om den är politisk eller personlig, kan man bara spekulera i.
'
Då kan du ta och göra samma sak då, anmäl Ebba för lurendrejeri, du verkar ju tämligen säker på din sak efter att ha läst Expressens mästerliga artiklar.....
2022-08-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ja halleda, försöker Ebbas tillskyndare fortfarande sopa igen spåren efter hennes lurendrejeri mot en dement gammal man.
Det finns uppenbarligen starka politiska motiv bakom all tid och energi som läggs. Men det är klart, det är snart val, och då är inga offer för stora.

Byt ut Ebbas namn mot mitt namn, Mrs Ba'loba.
Binninge hade aldrig gått igång och varit med då jag inte är lika med KD.
Majken hade försökt men inte kommit någontstans alls.
Media hade skitit fullständigt i det hela.
Jag hade flyttat in.
End of story.
2022-08-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Byt ut Ebbas namn mot mitt namn, Mrs Ba'loba.
Binninge hade aldrig gått igång och varit med då jag inte är lika med KD.
Majken hade försökt men inte kommit någontstans alls.
Media hade skitit fullständigt i det hela.
Jag hade flyttat in.
End of story.

Mycket kloka ord! Det är viktigt att vända på perspektivet för att förstå. Tyvärr klarar inte hatarna i denna tråd av att göra detta utan reagerar med reptilhjärnan av hat mot en speciell politiker. Esbjörn och fastighetsaffären är sekundära, hatet är allt.
2022-08-22, 19:27
Bannlyst
Citat:
Du baserar alltså alla dina inlägg om hur Ebba Busch ”lurendrejade” Esbjörn Bolin på Johann Binninges uttalanden i Expressen?

Han är ditt sanningsvittne som du baserar alla dina inlägg på där du anklagar Ebba Busch för att ha lurat Esbjörn?
Esbjörns ombud har mycket riktigt företrätt Esbjörn på hans uppdrag. Det är så det juridiska systemet fungerar.
Tror du att Ebbas ombud ljuger om vad Ebba vill också?
2022-08-22, 20:04
Medlem
Citat:
Esbjörns ombud har mycket riktigt företrätt Esbjörn på hans uppdrag. Det är så det juridiska systemet fungerar.
Det är ofantligt svårt för dig att tala om hur det gick till när Ebba Busch ”lurendrejade” Esbjörn Bolin? Försök ge lite exempel på hur hon lurade honom.

Det känns lite som politikerknep att försöka byta samtalsämne tycker jag. Du har väl ingen erfarenhet av sånt va? Du är ju bara här för att beskriva hur Ebba Busch ”lurendrejade” Esbjörn Bolin, nu har du chansen. Berätta!
2022-08-22, 20:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Får inte glömma Esbjörn ombud Sture sa till media Esbjörn skulle backa om Esbjörn fick mer pengar.
Men hur kan du lita på det? Esbjörns ombud är ju hur opålitliga som helst. Man kan inte ifrågasätta någons trovärdighet och sedan plötsligt hänvisa till det som källa.
[quote=nighter825|81360586Får inte heller glömma bort att ingen runt Esbjörn som ombud och advokater valde höra en anmälan mot Busch gällande brott. Inte ens mot advokaterna som Esbjörn hävda ska ha tvingat honom skrev på förlikningen. Inte ens anmäl till advokatsamfundet.[/QUOTE] Jo ett av ombuden valde att göra en anmälan mot Ebba för brott. Ett brott hon ansågs skyldig till. Det vill säga grovt förtal.
Men ingen anmälde Busch för att Esbjörn ansågs sig tvingad att skriva på, det har du rätt i. Kanske Esbjörn borde anmält till Advokatsamfundet. Men vet han att dom finns tror du.
[quote=nighter825|81360586Det är väldigt sorgset att det finns de som väljer, även med information och fakta, att förtala en äldre man för deras hat mot en kvinna.[/QUOTE] Andas, alla har inte så stora känslor som du. Alla gör inte heller allt i ett större syfte.

Förövrigt finns det bara en som är fälld för grovt förtal i detta sammanhang.
Citat:
Är inte även Berg och Behm Esbjörns ombud? Du fäster större tilltro till en tidigare dömd sexualbrottsling än de utbildade advokaterna som nu företräder Esbjörn Bolin? Känns det riktigt politiskt korrekt tycker du?
Att lita på båda parters ombud är det vanligaste faktiskt.

Vidare är det absolut vanligaste att lite på parternas ombud. Även om de byts.

Samt att inte rota i ombudens privat liv, det är super vanligt. Gör bara av grovt kriminella och totalt skrupelfria.
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
'Då kan du ta och göra samma sak då, anmäl Ebba för lurendrejeri, du verkar ju tämligen säker på din sak efter att ha läst Expressens mästerliga artiklar.....
Även om man har en åsikt kan man förstå att något inte är ens sak att göra.

Kvällstidningarna är en okey källa.
Citat:
Varför skulle jag blunda för vad Esbjörns ombud säger om fastighetstvisten? Det är du som har politiska skäl för det, inte jag.
Precis så är det, vissa som skriver här gör det för att man tycker att Ebba agerade omoraliskt när hon tillförskansade till sig Esbjörns hus.

Andra är här för att skydda Ebba. De gör det genom att förtala Esbjörn och alla i hans omgivning. De drar sig inte för att rota runt i någons privatliv och de hänger ut det utan att tveka en sekund. De gör det oxp genom att försöka knäcka sina antagonister genom person angrepp, samt att rota så långt tillbaka de kan i skribenternas logg. De väljer även att anklaga antagonisterna för helt orimliga saker. Som att försöka påverka valet.

Jag vet vilken av grupperna jag tycker framstår som mest. trovärdig.
2022-08-22, 20:07
Medlem
Citat:
Enligt Sture Tersaeus så ”lurendrejade” Berg, Behm och Pernroth Lüllmaa också Esbjörn Bolin. Är det verkligen så det juridiska systemet ska fungera? Enligt dig så verkar Johann Binninge vara det enda ombudet som ska ses som ett sanningsvittne, vad grundar du det på? Det kan väl aldrig bara så att han är den enda som passar in på ditt syfte att misskreditera en politisk motståndare?
2022-08-22, 20:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
"Esbjörn känner sig lurad av Ebba"
https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

"Esbjörn, 82, känner sig återigen lurad av Ebba Busch."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/974888-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch-blivit-lurad

"Buschs motpart i hustvisten, säljaren Esbjörn, känner sig lurad ännu en gång"
https://www.altinget.se/artikel/altinget-avslojar-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch

Jag har börjat förstå varför du är så envis om att Ebba skulle ha lurat av Esbjörn huset.

Du har uppenbart helt missat dom viktigaste bitarna i hela tvisten!
Att Ebba skulle pressas att backa utan att Esbjörn skulle stå för notan.
MPLs facebook, där finns det viktigaste i detta.
Dom planerade helt öppet hur dom skulle göra.
Hon skulle möras genom Expressen.
Och viktigt var att det INTE skulle komma in något ombud som skulle kludda, Binninges egna ord innan han var ombud.
När detta kom fram så försvan både värderare och hela konvensationen.
Fans 2 st som skulle värdera detta i 5.7 miljoner (MPLs man och son)
När sen allt började uppdagas och Expressen matades med Binninges lögner, och även tingsrätten blev dom lite bleka hela bunten bakom Esbjörn.
Hade Binninge varit en riktig advokat hade han rykt fortare än man hunnit säga hans namn.

Så fundera en gång till vem som lurade Esbjörn!
2022-08-22, 20:25
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det är ofantligt svårt för dig att tala om hur det gick till när Ebba Busch ”lurendrejade” Esbjörn Bolin? Försök ge lite exempel på hur hon lurade honom.
• Att hon inte har någon värdering att visa upp, trotts att hos sagt att hon gjort två och Esbjörn tagit del av dem.
• Att hon fick huset precis över oskäligt billigt. Samt att hon i sina Facebook inlägg skriver att Det avkörning ska stå för vissa hantverkskostnader.
• Att inget av de 300 000 kr i avdrag hon anser sig ha ha rätt till inte nämns i kontraktet.
• Att hon själv skriver att alla träden hon målat röda inte ska bort och omnämner total renoveringen av huset som restaurering.
• Att hon själv säger först sa Esbjörn nej sedan kanske och till sist ja. Det tyder på en övertalningsprocess ägt rum.
• Att Esbjörn höjer så lite som 100 000 vid budgivningen. Trotts att han hade en köpare som tjatat till sig huset.
• Att det är stök i trädgården den dagen kontraktet skrivs. Samt att Esbjörn beskriver det som han inte såg.
• Att Ebba lovar att inte genomföra affären om Esbjörn inte finns.
• Att Ebba rotar till sig ett förtal. Genom att, likt en yrkeskriminell, gräva i Esbjörns juridiska ombuds privatliv.
• Att säljaren efter genomförd affär säger att något måste slagit runt i skallen på mig när jag skrev på.

Vad säger du? Ska jag fortsätta en stund till?
Citat:
Det känns lite som politikerknep att försöka byta samtalsämne tycker jag. Du har väl ingen erfarenhet av sånt va? Du är ju bara här för att beskriva hur Ebba Busch ”lurendrejade” Esbjörn Bolin, nu har du chansen. Berätta!
Att ha större motiv att skriva i en Flashback tråd är inte vanligt. Så bara för att du själv har det. Ska du göra nye tänka så om andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in