2022-08-03, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad är det som framgår med all tydlighet i en så maskad bilaga som är en slutsats av någon på Minnes- och geriatrikmottagningen?

Det stycket säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.

Att Esbjörn är gammal respektive ensamhet?

Här är Esbjörn efter ett enda möte "väl införstådd". Imponerande för någon som är dement kan jag tycka.

Det är klart att bor man där han bor och inte längre får köra bil och inte nyttjar internethandel, blir beroende av andra för att göra inköp och ta sig någonstans. Men när fastighetsaffären inträffade sommaren 2020, så kunde Esbjörn fortfarande köra bil obehindrat och sköta ett jobb hos Odalgården. Låter inte som någon som då hade instrumentell ADL.

Alla sexton, är en trolig gissning utifrån meningsbyggnaden.

Säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.

Det finns en gammal bilkyrkogård på tomten och även en borttappad tavla? Säger inte heller det något om hans hälsa.

Vad säger det här om hans hälsa, mer än att han är en snackare som inte vill hålla sig till ämnet? Varför vill han inte hålla sig till ämnet? Medveten urspårning, tecken på demens eller är det bara så han alltid har varit?

Det här är ett helt absurt inslag i utlåtandet som får iallafall mig att tveka på hur mycket man kan lita på det här utlåtandet i helhet. Vad i hela friden har fastighetsaffären i utlåtandet att göra? Är det Sture som klippt och klistrat? Hur som helst, det säger inget om Esbjörns hälsa.

Han kommer ensam och i tid. Är det något en dement person klarar av?

Att betala i kassan innan han går?

Säger ingenting om Esbjörns hälsa det heller.

Utifrån dina absurda gissningar konstaterar jag att du inte kan ha läst särskilt många utlåtandet från en minnesmottagning tidigare.

Du får tro vad du vill, men jag kan lova dig att för de som har kunskap på området, råder det ingen tvekan om vad man kommer fram till.
2022-08-03, 20:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Utifrån dina absurda gissningar konstaterar jag att du inte kan ha läst särskilt många utlåtandet från en minnesmottagning tidigare.

Du får tro vad du vill, men jag kan lova dig att för de som har kunskap på området, råder det ingen tvekan om vad man kommer fram till.
Den här meningen i utlåtandet säger ju ALLT:
Funktionsgraden är xxxxxxxxxxxxxxxx vilket innebär att man inte självständigt klarar så kallad instrumentell ADL, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter etc.
Så vidrigt av Ebba att utnyttja denna svaga åldring så skamlöst som hon gjort det är det hela
2022-08-03, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Funktionsgraden är xxxxxxxxxxxxxxxx vilket innebär att man inte självständigt klarar så kallad instrumentell ADL, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter etc.
Så vidrigt av Ebba att utnyttja denna svaga åldring så skamlöst som hon gjort det är det hela
Instrumentell ADL är bland annat:
- att laga mat, vilket omfattar att planera, plocka fram och undan, bereda, tillaga, duka och diska
- att göra inköp, vilket omfattar såväl att planera inköp som att utföra småinköp och veckoinköp/storinköp
- att städa
- att tvätta
- att förstå hur och veta när en aktivitet ska utföras
- att strukturera vardagen
- att tolka klockan och ha tidsuppfattning
- att planera, organisera och komma ihåg
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-08-03 kl. 21:22.
2022-08-03, 20:54
Medlem
Citat:
Jodå, "bevisen" står tydligt i inlagan jag bifogade, om man inte väljer att förneka innehållet i den eller om man inte förstår vad som står i texten.

Personligen tycker jag att de är sorgligt att negligera någon sitt handikapp, för att ge sig själv alibi att spotta på och exploatera den. Jag tror inte att jag är ensam om det, i alla fall inte utanför den här tråden.

Tycker det är sjukt hur du förtala Esbjörn om och om igen med påstå att han har en sjukdom som demens.. Blir äcklad av såna som dig. Du och de som hoppas Esbjörn ska vara dement spottar på han, hans familj och vänner.

Förnekar bevis och fakta. Om och om igen. Likt hur folk tror på jorden är platt. Duger inte bevisen då tar man något som passar en och fortsätter hävda de har rätt.

Enda som verkar exploatera Esbjörn är hans egna ombud som verkar, likt dig, skita I Esbjörn. Om Esbjörn nu har sjukdom så är det dom exploatera det.

Spelar ingen roll hur många gånger man förklarar för dig hur lagar fungera, hur försäljning fungera, hur polisen, åklagare och domstol ansåg Esbjörn inte var dement, hur läkare bedömer nu inte spelar roll när han sålde huset. Såna som du kommer fortsätta fantisera om Esbjörn ska vara dement och tro det kommer påverka en försäljning som är avklarad.

Hoppas du söker hjälp innan du går för långt.
Om det skulle komma ut att Esbjörn hade blev påhoppad av någon hade jag misstänkt dig.
2022-08-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Kommer du ihåg när du hävda att Esbjörn första ombud och du hade kontakt med varandra? Att du hävda att Binninge var med när Esbjörn skrev på förlikningen?
Eller att han ska ha känt till Esbjörn ska varit dement och tvinga Esbjörn träffa media? Som skulle vara hemskt att göra så mot en person som har demens eller hur? Samtidigt det var under pandemin som riskera Esbjörn liv?

Du har verkligen gett upp med det. Med tanke på hur hans ombud verkar fått han gå i konkurs så behöver han någon att ta hand om hans ekonomi.

Du skiter också i Esbjörn, likt hans ombud som dränera Esbjörn på pengar.
2022-08-03, 21:02
Medlem
Citat:

Och de håller inte med dig. Så gissar vi lita på de med kunskap än dig som inte har.
2022-08-03, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Tycker det är sjukt hur du förtala Esbjörn om och om igen med påstå att han har en sjukdom som demens.. Blir äcklad av såna som dig. Du och de som hoppas Esbjörn ska vara dement spottar på han, hans familj och vänner.

Förnekar bevis och fakta. Om och om igen. Likt hur folk tror på jorden är platt. Duger inte bevisen då tar man något som passar en och fortsätter hävda de har rätt.

Enda som verkar exploatera Esbjörn är hans egna ombud som verkar, likt dig, skita I Esbjörn. Om Esbjörn nu har sjukdom så är det dom exploatera det.

Spelar ingen roll hur många gånger man förklarar för dig hur lagar fungera, hur försäljning fungera, hur polisen, åklagare och domstol ansåg Esbjörn inte var dement, hur läkare bedömer nu inte spelar roll när han sålde huset. Såna som du kommer fortsätta fantisera om Esbjörn ska vara dement och tro det kommer påverka en försäljning som är avklarad.

Hoppas du söker hjälp innan du går för långt.
Om det skulle komma ut att Esbjörn hade blev påhoppad av någon hade jag misstänkt dig.

Du har tappat det helt när du menar att det är något fint med att förneka att en person har svårigheter.

Som om det gjorde personen friskare.
Som om man får rätt hjälp utan ett konstaterande av de svårigheter man har.
Som om omsorgen i dagens Sverige ger ett skit till någon utan att svårigheterna är identifierade.
Som om det vore bra för anhöriga att man förnekar svårigheter, så att de blir gratis vårdare och knäcker sig.
Som om människor och samhället skyddar någon som har behov av det utan diagnos.

Inte minst denna tråd visar hur viktig Esbjörns diagnos är för honom, eftersom man annars gladeligen skiter i hans behov och önskemål. Nu försöker man förneka det som framkommit, så att man ska kunna fortsätta att spotta på honom.

Du är så uppfylld av den här historien och att du vill ha rätt, att du inte längre ser klart. Om du har dåligt samvete över hur du behandlat Esbjörn i tråden, ta tag i det istället för att ge dig på de som faktiskt bryr sig om honom.

Ta ett bad, kyl ner dig och nyktra till, så kanske vi kan diskutera mer vuxet en annan dag.

Den här diskussionen är däremot över.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-08-03 kl. 21:27.
2022-08-03, 21:38
Medlem
Det är många som tidigare har förnedrat Esbjörn i denna tråd. Just nu är det användarnamnen HeavensDevils och kubun som är de drivande i förnedringen av Esbjörn.

Esbjörn har rätt, som alla fria medborgare i Sverige, att ha sin självständighet och få bestämma över sig och sin egendom. Ingen ska få ta detta ifrån honom. Han valde att sälja sina fastigheter och har bevisat att ogiltighets villkoren i avtalslagen inte är applicerbara (priset var rätt och han har rättsförmåga).

Det är sorgligt att personer helt utan någon som helst kunskap, helt utan fakta och bara med egna agendor förnedrar Esbjörn gång efter gång dag efter dag.
2022-08-03, 21:52
Medlem
Citat:
Du har tappat det helt när du menar att det är något fint med att förneka att en person har svårigheter.

Som om det gjorde personen friskare.
Som om man får rätt hjälp utan ett konstaterande av de svårigheter man har.
Som om omsorgen i dagens Sverige ger ett skit till någon utan att svårigheterna är identifierade.
Som om det vore bra för anhöriga att man förnekar svårigheter, så att de blir gratis vårdare och knäcker sig.
Som om människor och samhället skyddar någon som har behov av det utan diagnos.

Inte minst denna tråd visar hur viktig Esbjörns diagnos är för honom, eftersom man annars gladeligen skiter i hans behov och önskemål. Nu försöker man förneka det som framkommit, så att man ska kunna fortsätta att spotta på honom.

Du är så uppfylld av den här historien och att du vill ha rätt, att du inte längre ser klart. Om du har dåligt samvete över hur du behandlat Esbjörn i tråden, ta tag i det istället för att ge dig på de som faktiskt bryr sig om honom.

Ta ett bad, kyl ner dig och nyktra till, så kanske vi kan diskutera mer vuxet en annan dag.

Den här diskussionen är däremot över.

Du är verkligen en som tror jorden är platt eller trump vann. Bevis, fakta och läsa är ett problem för er.

Aldrig hävdat det " något fint med att förneka att en person har svårigheter.". Är inte överraskad att du hittar på dock.

Du likt hans ombud skiter I Esbjörn och hans hälsa. Du skiter I hur Esbjörn hamnar i konkurs pga sina ombud. Du skiter i bevis och fakta.

Du har rätt att de skiter i hans önskemål, bara se de inlagor som kommit som handlat om Esbjörn inte har samma åsikt som sitt ombud.

Du spottar på Esbjörn, hans familj och vänner med dina falska påståenden. Du har fastnat i Esbjörn ska vara dement för det passar dig, inte för det skulle ge Esbjörn hjälp. Du hänvisar till experter som säger du har fel.
Du förnekar Esbjörn ombud, de enda som verkar exploatera Esbjörn som likt dig, skita i Esbjörn. Om Esbjörn nu har sjukdom så är det dom exploatera den.

Som jag skrev och du bekräftar: Spelar ingen roll hur många gånger man förklarar för dig hur lagar fungera, hur försäljning fungera, hur polisen, åklagare och domstol ansåg Esbjörn inte var dement, hur läkare bedömer nu inte spelar roll när han sålde huset. Såna som du kommer fortsätta fantisera om Esbjörn ska vara dement och tro det kommer påverka en försäljning som är avklarad.

Har inget dåligt samvete över hur jag behandlat Esbjörn i tråden, har inte ljugit om honom eller hoppas på han ska vara dement. Du är den som borde ha det men tanke hur skriver så har du inget samvete alls. Du bry inte om Esbjörn. Du vill han ska vara dement för du tror det skulle ändra en försäljning av ett hus.

Om du hävdar Esbjörn ombud Sture bry sig om Esbjörn så hade Sture aldrig dragit det till HD. Och de runt Esbjörn skulle get han hjälp innan försäljning av huset, inte efter. Man hade inte gått till media heller utan gränser han hjälp innan. Alla runt Esbjörn kände till han sålde huset.

Att ha en någon som är dement är ingen lek. Det är jobbigt för alla. Det är en allvarlig sjukdom som förstör förstör mycket. Att du inte förstår det och hoppas en äldre man ska vara dement är bara tragiskt.

Du behöver verkligen söka hjälp och ta ditt egna förslag, då du verkar vara den som behöver det.:
2022-08-03, 22:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Jag har inte läst många utlåtanden tidigare, det har du rätt i, men jag har väldigt svårt att tro att det finns läkarutlåtanden som tar upp juridiska spörsmål. Varför frågas Esbjörn ut om fastighetsaffären av en läkare* och varför hamnar utfrågningen i utlåtandet? Oprofessionellt, helt klart. Har du någonsin sett ett dylikt utlåtande?

Vad för slutsatser kan sjukvården dra av en dylik utfrågning? De vet, lika lite som alla andra vad som har hänt, så vad för nytta är ett subjektivt uttalande utan facit, från Esbjörn?

* Jag antar att det är en läkare bakom utlåtandet
2022-08-03, 22:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är rätt tramsigt att påstå det när det med all önskvärd tydlighet framgår av bifogad domstolsinlaga (utlåtande från Minnesmottagningen på Uppsala Akademiska sjukhus, sist i filen) att du har fullständigt fel. Men jag antar att du har dina bevekelsegrunder för att vara så bedräglig.
https://anonfiles.com/7aHcc7h5y3/Bilaga_21_22_23_pdf

Inlagan säger inget av det du påstår utan styrker istället vad jag skriver. Återigen ser vi hur Esbjörn talat om händelser ett till två år bakåt i tiden helt utan några problem att komma ihåg vare sig vad som skett eller vad han menar att han avsåg.

Esbjörns "minnesproblematik" är inget annat än rent bedrägeri och det visade vårdutredningen redan för runt 10 år sedan.
2022-08-03, 22:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
HeavensDevils verkar ha fastnat i Esbjörn ska vara dement. Bevis och fakta spelar ingen roll för han likt hur det inte spelar någon roll för de so tror jorden är platt.

Ganska sorgset att någon vill en äldre man ska vara dement.

Jag tror att alla trollen i tråden ända från början fastnat i att Esbjörn är dement. När de sedan för eller senare inser att det inte spelar någon roll hur många gånger de upprepar lögnen, så kommer den inte bli sann, så kryper de iväg och gömmersig igen. Nu är det väl vad det verkar bara ett troll kvar som fortsatt lever med den fabeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in