Citat:
Vad är det som framgår med all tydlighet i en så maskad bilaga som är en slutsats av någon på Minnes- och geriatrikmottagningen?
Det stycket säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.
Att Esbjörn är gammal respektive ensamhet?
Här är Esbjörn efter ett enda möte "väl införstådd". Imponerande för någon som är dement kan jag tycka.
Det är klart att bor man där han bor och inte längre får köra bil och inte nyttjar internethandel, blir beroende av andra för att göra inköp och ta sig någonstans. Men när fastighetsaffären inträffade sommaren 2020, så kunde Esbjörn fortfarande köra bil obehindrat och sköta ett jobb hos Odalgården. Låter inte som någon som då hade instrumentell ADL.
Alla sexton, är en trolig gissning utifrån meningsbyggnaden.
Säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.
Det finns en gammal bilkyrkogård på tomten och även en borttappad tavla? Säger inte heller det något om hans hälsa.
Vad säger det här om hans hälsa, mer än att han är en snackare som inte vill hålla sig till ämnet? Varför vill han inte hålla sig till ämnet? Medveten urspårning, tecken på demens eller är det bara så han alltid har varit?
Det här är ett helt absurt inslag i utlåtandet som får iallafall mig att tveka på hur mycket man kan lita på det här utlåtandet i helhet. Vad i hela friden har fastighetsaffären i utlåtandet att göra? Är det Sture som klippt och klistrat? Hur som helst, det säger inget om Esbjörns hälsa.
Han kommer ensam och i tid. Är det något en dement person klarar av?
Att betala i kassan innan han går?
Säger ingenting om Esbjörns hälsa det heller.
Det stycket säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.
Att Esbjörn är gammal respektive ensamhet?
Här är Esbjörn efter ett enda möte "väl införstådd". Imponerande för någon som är dement kan jag tycka.
Det är klart att bor man där han bor och inte längre får köra bil och inte nyttjar internethandel, blir beroende av andra för att göra inköp och ta sig någonstans. Men när fastighetsaffären inträffade sommaren 2020, så kunde Esbjörn fortfarande köra bil obehindrat och sköta ett jobb hos Odalgården. Låter inte som någon som då hade instrumentell ADL.
Alla sexton, är en trolig gissning utifrån meningsbyggnaden.
Säger absolut ingenting om Esbjörns hälsa.
Det finns en gammal bilkyrkogård på tomten och även en borttappad tavla? Säger inte heller det något om hans hälsa.
Vad säger det här om hans hälsa, mer än att han är en snackare som inte vill hålla sig till ämnet? Varför vill han inte hålla sig till ämnet? Medveten urspårning, tecken på demens eller är det bara så han alltid har varit?
Det här är ett helt absurt inslag i utlåtandet som får iallafall mig att tveka på hur mycket man kan lita på det här utlåtandet i helhet. Vad i hela friden har fastighetsaffären i utlåtandet att göra? Är det Sture som klippt och klistrat? Hur som helst, det säger inget om Esbjörns hälsa.
Han kommer ensam och i tid. Är det något en dement person klarar av?
Att betala i kassan innan han går?
Säger ingenting om Esbjörns hälsa det heller.
Utifrån dina absurda gissningar konstaterar jag att du inte kan ha läst särskilt många utlåtandet från en minnesmottagning tidigare.
Du får tro vad du vill, men jag kan lova dig att för de som har kunskap på området, råder det ingen tvekan om vad man kommer fram till.
det är det hela