2022-05-22, 15:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Var Merrybum som skrev det.
Vet ej vem som skrev det från början nu var det mr7 och inte finns det att tillgå någon annan stans verkar det som.
2022-05-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ka Esbjörn är ju dement. Det är vanligt att att sakna takt och smidighet då. Men skönt att du äntligen medger att saker händer i kroppen när man blir gammal. Annars har det ju hävdats att en 80 åring och en 20 åring är ungefär lika snabba i tänket.
Tja han kommer ju även att vara död om ett tag - då brukar man ju slippa tänka på takt och smidighet.
Det är lika bra att du håller dig vid att han är död - så slipper du tänka på så mycket.
2022-05-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ebba har ett avtal att följa. Men Ebba Busch står ju som vi nu alla vet över våra lagar och regler, så vem är egentligen förvånad?
Att Ärkesuggan Ebba Busch sätter upp ett gigantiskt hänglås samt kameraövervakning är väl helt i linje med allt annat ONT hon gjort Esbjörn.
Alla har lås på sin dörr. Det är även tillåtet med kameraövervakning, det är rent av att rekommendera om man har en hotbild mot sig som partiledare. Världen är full av hotare och hatare som dig.
2022-05-22, 16:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Skvaller bytta bing bong, går i alla gårdar… Jag tror inte jag var först. Men jag har skrivet det. Jag har oxå googlat. Hon har inte sagt exakt så.
Det betyder att du medvet hänger ut en partiledare, jag som nästan började tro dig att detta inte var riktat mot henne som person.
Din agenda är och förblir att smutskasta henne likt Faceb. Tråden som Binninge så glatt hejade på.
Stödjer du även hans handlande då?
2022-05-22, 16:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Skvaller bytta bing bong, går i alla gårdar… Jag tror inte jag var först. Men jag har skrivet det. Jag har oxå googlat. Hon har inte sagt exakt så.

Ja Esbjörm är gammal, han kommer nog inte att leva många år till. Vilken fruktansvärd sista tid i livet Ebba gav honom.
Om man lägger ihop din agenda så får man en inte så rolig människosyn du har!
Du vill peka finger åt henne, sen ensidigt beskylla henne för Esbjörns handlande.
Detta är din syn på detta jag delar inte den med dig!
Det är och förblir Esbjörns mfls. handlande som har satt honom där han är i dag inte Ebba.
2022-05-22, 16:46
Medlem
Citat:
Jag märker att du tänker saker svart eller vitt. Särskilt boende dememt blir du som sagt i slutet av sjukdomen. Du kan vara dememt o år innan. En dement saknar inte heller rättsförmåga. De behöver få saker förklarade för sig utifrån sina förutsättningar.
Ja Esbjörm är gammal, han kommer nog inte att leva många år till. Vilken fruktansvärd sista tid i livet Ebba gav honom.

Att ge information om vem skrev vad är skvaller för dig?
Ja... Du är lite egen... Som enligt dig betyder att du är ja..
Du var först. MisterSeven kopiera det påhittade citatet från dig. Inte första gången ni två hittar på saker.

Ebba gav honom ingen fruktansvärd tid. Han gjorde de valen själva. För du vet, han är vuxen.

Du fantiserar fortfarande att Esbjörn ska vara dement och gläds att hans första ombud tvingade en dement person, enligt dig, att göra intervjuer. Något som är inte hälsosamt.
2022-05-22, 16:50
Medlem
Citat:
Tvärt om - han var ju glad som en fågel över att Ebba köpte det gamal rucklet. Ett ruckel som i många år varit mer av en börda än ett nöje. Uppenbart inte minst med tanke på skicket och avsaknad av omsorg de senaste 20 åren.

Tyvärr så fick han inte njuta av pengarna utan ryktet att han blivit rik fick ett par riktiga girigbukar att fundera ut en djävulsk plan att skinna honom på förtjänsten. Tyvärr har de lyckats rätt bra...
Att inte rättsväsende satt stopp för denna fruktansvärda cirkus i ett mycket tidig skede är egentligen en rättsskandal. Tingsrätten borde omgående avfärdar Binninge som ombud då han är gravt oskicklig och en jävla klåpare som gravt åsidosatt sin klients intressen och kört ett eget race i syfta att göra sig en hacka. Det är ett fruktansvärt övergrepp Esbjörn utsatts för av sina ombud.
2022-05-22, 17:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tvärt om - han var ju glad som en fågel över att Ebba köpte det gamal rucklet. Ett ruckel som i många år varit mer av en börda än ett nöje. Uppenbart inte minst med tanke på skicket och avsaknad av omsorg de senaste 20 åren.

Tyvärr så fick han inte njuta av pengarna utan ryktet att han blivit rik fick ett par riktiga girigbukar att fundera ut en djävulsk plan att skinna honom på förtjänsten. Tyvärr har de lyckats rätt bra...
Att inte rättsväsende satt stopp för denna fruktansvärda cirkus i ett mycket tidig skede är egentligen en rättsskandal. Tingsrätten borde omgående avfärdar Binninge som ombud då han är gravt oskicklig och en jävla klåpare som gravt åsidosatt sin klients intressen och kört ett eget race i syfta att göra sig en hacka. Det är ett fruktansvärt övergrepp Esbjörn utsatts för av sina ombud.

Att fisken gav honom tidsfrist på tidsfrist gjorde det hela ännu mer besynnerligt.
För Binninge kunde ju inte haft så mycket att göra i synnerhet då man studerat hans obefintliga inkomst, samt bodde hos mamna!
2022-05-22, 17:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vilken fruktansvärd sista tid i livet Ebba gav honom.

Esbjörn var glad och nöjd tills hans anhöriga la sig i. Vilken sista tid hans anhöriga gav Esbjörn. Såg till att han hamnade i rampljuset. Såg till att han hälsa och förmåga hamnade till allmänhetens bespottning. Såg till att hans lögner och påhitt hamnade i allmänhetens ögon. Såg till att fastigheten inte hamnade tillbaka i hans ägo. Såg till att han förlorade mycket mycket mer på fastighetsaffären, för pengarna sprutar ut till ombudsomkostnader.

Även om Ebba var den felande fram till köpeavtalets påskrift, så går det inte att förneka hans anhörigas idiotier. Hade de valt samtal och stå för Ebbas kostnader istället för skitkastade i media, så hade han haft fastigheten nu, till mycket mindre utgifter, spott och spe.
2022-05-22, 18:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ebba har ett avtal att följa. Men Ebba Busch står ju som vi nu alla vet över våra lagar och regler, så vem är egentligen förvånad?
Att Ärkesuggan Ebba Busch sätter upp ett gigantiskt hänglås samt kameraövervakning är väl helt i linje med allt annat ONT hon gjort Esbjörn.

Men snälla 7an hon har följt avtalet, Esbjörn har redan haft sina avtalade tillfällen.
Hans ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” efter förlikningen har han redan haft.
De tids/datum bestämda och avtalade antalet gånger som funnits har tagit slut.
Esbjörn försöker (eller vem som nu försöker) 3mån efter att han fått besked om tillträdesförbudet, ändå ta sig in på privat inhägnat område, tränga sig in i någon annans fastighet för att där stjäla annans tillhörigheter.
2022-05-22, 18:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men snälla 7an hon har följt avtalet, Esbjörn har redan haft sina avtalade tillfällen.
Hans ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” efter förlikningen har han redan haft.
De tids/datum bestämda och avtalade antalet gånger som funnits har tagit slut.
Esbjörn försöker (eller vem som nu försöker) 3mån efter att han fått besked om tillträdesförbudet, ändå ta sig in på privat inhägnat område, tränga sig in i någon annans fastighet för att där stjäla annans tillhörigheter.

Ville han inte bara kontrollera om tavlan var där? Inte för att jag utesluter att han plockar med sig något av sina föredetta saker, eller rent av saker som han aldrig ägt.

Men frågan är fortfarande obesvarad, huruvida hans viss begränsade tillträdesrätt omfattade huset och egen nyckel. Om det inte var inkluderad i specialavtalet från början, varför tror han att han kan gå in nu? Varför har han ens en nyckel?
2022-05-22, 18:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:
En dement saknar inte heller rättsförmåga. De behöver få saker förklarade för sig utifrån sina förutsättningar.

Ah ja!
Då behöver du inte längre gnöla om att Esbjörn är dement och saknade rättsförmåga.
För som du själv nu erkänt: ”En dement saknar inte heller rättsförmåga”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in