Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Rätt underhållande läsning där du menar på att polis och åklagare har för dålig kompetens medan du däremot har den juridiska kompetensen.
Det är tydligt att du positionerar för det kommande nederlaget där Esbjörns ombud kommer att få ett stort och tydligt bakslag i tingsrätten. Att redan nu påpeka felaktigheter i rättsväsendet ligger i linje med vad som är förväntat.
Du är ute på djupt vatten, när du diskuterar sjönära fastigheter.
Jag har hittills inte alls noterat några felaktigheter i rättsväsendet. Jag är mycket nöjd med rättsväsendet som ger Ebba Busch ett strafföreläggande. Grovt förtal är ett allvarligt brott, tycker inte du det???
Av Ebba Busch reaktion när hon framför trotsigt att en spade är en spade kommer jag till slutsatsen att Ebba Busch förväntningar på rättsväsendet inte infriades. Denna stämningsansökan Ebba Busch ingett i tingsrätten handlar om förväntningar, där hon och hennes ombud förutsäger att detta skulle bli enkelt.
I alla rättsstater har vi offentliga rättegångar. Det är få undantag från den principen. Det är viktigt så att alla kan se att rättegången är rättvis. I vissa fall är det extra viktigt att se till att en tvist som denna sker offentligt, så att journalisterna och rätten hör samma sak när Ebba Busch öppnar munnen för att förklara hur detta gick till. Det handlar om hur man värderar Ebba Busch ord mot Esbjörns.
När du diskuterar, utgår jag ifrån att du känner till vad som ska styrkas i denna sak, och vilken bevisbörda parterna har.