2021-09-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, jag hoppar över dina komiska obligatoriska ad hominem, invektiv, språkmobbing och halmgubbar som bara visar hur lite substans du har bakom dina argument, och återför dig myndigt till ämnet.

Nej, det tror jag inte. Jag tror att man kommer att lyssna till vad Esbjörn har att säga om Ebbas vilda smutskastningskampanj om hans ombud, släktingar och närstående. Du vet Ebbas motpart - Esbjörn - som du och Ebba helt har glömt bort, vars vilja och ord som du och Ebba helt struntat i under hela den här affären och istället skapat ett narrativ som inte bekräftas av någon av de inblandade.

Men för all del, om Ebba och hennes lärljungar vill försöka göra Esbjörn till ett offer för mörkare krafters oönskade påverkan av och tilltänkta övergrepp på honom, trots att han och alla andra bestrider detta, är det naturligtvis er rättighet att få göra det. Men att det skulle få någon bäring i en rättssal faller på sin egen orimlighet. Då är det troligare att ni lyckas visa vilka fulingar Ebba är kapabel till vilket kommer att fungera menligt för hennes trovärdighet i kommande förhandlingar och skrapa ihop till ytterligare förtalsstraff. Denna gång lär dock inte åklagare gå med på ett strafföreläggande, med tanke på hur bedrägligt Ebba utnyttjade det tidigare.

"You can only fool me once", som ordspråket lyder.
Tack för ett ärligt svar. Då vet jag vad du tror att rätten kommer att basera sitt avgörande på. Det var intressant att ta del av dina teorier.
2021-09-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vem som drog fram det i pressem? Ja du fråga din gode vän Binninge inte var det Esb i alla fall!
Om det spelar på känslor varför kastar du på EB ökennamn?
Eller vill du bara förstärka ditt hat till henne.

Det hade åklagaren koll på. Alltså kom åklagaren fram till att det var Ebba Busch som förtalade Binninge, och inte tvärtom. En sak advokaten Thomas Olsson inte protesterade emot, trots att han räknas till den bästa i sitt skrå. Han avrådde Ebba Busch från en förtalsrättegång. Ett mycket bra råd, värt varenda krona.

Om du inte kan hålla reda på vem som förtalar, och vem så är förtalad, så undrar jag varför du ens diskuterar ämnet?

Det handlar nog mer om förakt, än hat.
2021-09-05, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du tror alltså att det är en äldre människans högsta dröm att bli demensförklarad och satt under förvaltarskap? Att bli livegen?
Wow - det säger nog det mesta om din ålder...
Det råder ingen tvekan om att diagnoser av olika slag kan kännas väsentligt för människor att få, för att de ska åtnjuta det stöd samhället erbjuder dem som en följd av diagnosen och för att de själva och deras omgivning ska förstå dem bättre.

Om du tror att alla som har en god man eller förvaltare är livegna, är du okunnig. Det är du även om du tror att alla som åtnjuter stödet, gör de mot sin vilja när det istället är ytterst ovanligt. I själva verket kan mycket få sättas under förvaltare mot sin egen vilja och om man som Esbjörn godkänt det, kan man när som helst upphäva det.

Således, Ebbas och hennes lärjungars narrativ om att Esbjörn är ett offer för hans ombud, släkt och närstående, har ingen bäring i empirin, lagen, hos Esbjörn eller någon inblandad. Kvar finns bara Ebbas skamlöst fantasifulla smutskastningar och de som är så agendadrivna och okunniga att de går på falsarierna.
2021-09-05, 14:54
Medlem
Citat:
Med tanke på att din retorik är i nivå med Brasses i Fem myror är fler än fyra elefanter, får man väl helt enkelt svara dig "Tycker han ja".

Ebbas lögner har i ärendet varit flerfaldiga, hennes smutskastning så allvarlig att hon straffats för det med böter och villkorlig dom. Om hon fortsätter sin smutskastning och tom intensifierar den framöver, kommer det att ligga henne fatet, både i kommande rättsförhandlingar och i nya förtalsmål.

Citat:
Nej, jag fantiserar inte. Du fantiserar däremot om att Esbjörns ombud, släkt och närstående har gjort saker mot Esbjörns intresse och vilja. Ditt problem är att det inte finns någon som bekräftar detta, inte Esbjörn och inte några andra vittnen. Det tilltänkta offret är en halmgubbe, ett luftslott, en overifierad nyhetsanka. Det enda bevis som finns för smutskastningen är smutskastarnas egen fantasi.

Fantasifulla smutskastningar kanske håller för somliga på Flashback, men i en rättssal är de inte vatten värda, snarare brottsliga.

Det är lite gulligt hur du tror att rätten kommer att sitta och lyssna på skvallret och sedan avgöra tvisten baserat på om Ebba Busch eller Johann Binninge har smutskastat mest. Sen ska de dessutom straffa en av parterna för ”brottslig smutskastning”. Det ska bli roligt att lyssna på den förhandlingen. Är det Berg som ska försvara Binninges lögner eller ska Esbjörn göra det själv?
2021-09-05, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tack för ett ärligt svar. Då vet jag vad du tror att rätten kommer att basera sitt avgörande på. Det var intressant att ta del av dina teorier.
Väl bekomme!

Om du därmed försöker låta påskina att det är det enda som jag tror de kommer grunda sina beslut på, har du däremot återigen bara lyckats binda dig ytterligare en halmgubbe.
2021-09-05, 15:02
Bannlyst
Citat:
Det är lite gulligt hur du tror att rätten kommer att sitta och lyssna på skvallret och sedan avgöra tvisten baserat på om Ebba Busch eller Johann Binninge har smutskastat mest. Sen ska de dessutom straffa en av parterna för ”brottslig smutskastning”. Det ska bli roligt att lyssna på den förhandlingen. Är det Berg som ska försvara Binninges lögner eller ska Esbjörn göra det själv?
Det gulliga är väl snarast att du lyckas inbilla dig att bara för att du själv inte lyckas jonglera med mer än en boll i taget, så finns det ingen annan som klarar det heller.

För övrigt är det roligt att du fortfarande verkar tro att det här handlar om en tvist mellan Binninge och Ebba. Jag tror att det är huvudorsaken till att du hela tiden hamnar i diket kring denna affär.
2021-09-05, 15:04
Medlem
Citat:
Det råder ingen tvekan om att diagnoser av olika slag kan kännas väsentligt för människor att få, för att de ska åtnjuta det stöd samhället erbjuder dem som en följd av diagnosen och för att de själva och deras omgivning ska förstå dem bättre.

Om du tror att alla som har en god man eller förvaltare är livegna, är du okunnig. Det är du även om du tror att alla som åtnjuter stödet, gör de mot sin vilja när det istället är ytterst ovanligt. I själva verket kan mycket få sättas under förvaltare mot sin egen vilja och om man som Esbjörn godkänt det, kan man när som helst upphäva det.

Således, Ebbas och hennes lärjungars narrativ om att Esbjörn är ett offer för hans ombud, släkt och närstående, har ingen bäring i empirin, lagen, hos Esbjörn eller någon inblandad. Kvar finns bara Ebbas skamlöst fantasifulla smutskastningar och de som är så agendadrivna och okunniga att de går på falsarierna.
Det råder heller ingen tvekan om att Esbjörn inte är dement... Så vi kan släppa det spåret nu.
Det spelar ingen roll vad du säger - domstolen kommer inte höra dig om din åsikt ändå.
2021-09-05, 15:06
Medlem
Citat:
Det gulliga är väl snarast att du lyckas inbilla dig att bara för att du själv inte lyckas jonglera med mer än en boll i taget, så finns det ingen annan som klarar det heller.

För övrigt är det roligt att du fortfarande verkar tro att det här handlar om en tvist mellan Binninge och Ebba. Jag tror att det är huvudorsaken till att du hela tiden hamnar i diket kring denna affär.
Jag tror inte alls att fastighetstvisten är mellan Binninge och Busch. Det är du som försöker föra in en fantasi om att förtalsmålet kommer att ligga till grund för rättens avgörande. Det är från det diket jag försöker baxa upp dig.
Jag tror att man kommer att lyssna till vad Esbjörn har att säga om Ebbas vilda smutskastningskampanj om hans ombud, släktingar och närstående.
2021-09-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Det råder heller ingen tvekan om att Esbjörn inte är dement... Så vi kan släppa det spåret nu.
Det spelar ingen roll vad du säger - domstolen kommer inte höra dig om din åsikt ändå.
Nu var mitt inlägg ett svar på ditt påstående om att ingen vill ha en diagnos eller förvaltare och inget påstående från min sida att Esbjörn är dement.

Vad som däremot framkommit är att han lider av diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning samt är hörsel- och synnedsatt. En kombination som kan göra det svårt att under röriga och stressfyllda omständigheter att uppfatta och förstå saker rätt och verka menligt för koncentrationsförmågan.

Jag är säker på att du kommer att få lära dig mer om detta om du följer kommande förhandlingar.
2021-09-05, 15:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
En för den här tråden typisk halmgubbe. Du förstår, varken Esbjörn, hans ombud eller Krmkr gör gällande att Esbjörn är dement. Det är du som biter dig fast vid demenssjukdomen och inte kan släppa det spåret!

Jag tror inte att du förstår att när det gäller det här målet så kommer tingsrättens bedömning av huruvida ett avtal som gäller mot Esbjörn eller inte handla om huruvida Ebba begagnat sig av Esbjörns oförstånd och/eller lättsinne för att komma över fastigheterna till ett pris som står i uppenbart missförhållande till dess värde.

Menar du att det I praxis på något sätt sätts likhetstecken mellan demenssjukdom och I]oförstånd och/eller lättsinne i tillämpning av 31 och33 §§ avtalslagen? Varför biter du dig annars fast vid demenssjukdomar?

Citat:

2021-09-05, 15:27
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte alls att fastighetstvisten är mellan Binninge och Busch. Det är du som försöker föra in en fantasi om att förtalsmålet kommer att ligga till grund för rättens avgörande. Det är från det diket jag försöker baxa upp dig.
Jag tror att man kommer att lyssna till vad Esbjörn har att säga om Ebbas vilda smutskastningskampanj om hans ombud, släktingar och närstående.
Du verkar ha svårt med uppfattningsförmågan alternativt klarar du bara av att bära en tanke i huvudet åt gången. Det enda som jag har påtalat är att det du citerar kommer vara en del av det som Esbjörns advokat anför. Eftersom jag redan gjort dig observant på din missuppfattning om detta, kan det även föreligga en del trots och trams bakom att du ännu en gång påstår det. Trots och trams för att försöka dölja det faktum att du helt låtit dig luras av Ebbas smutskastningskampanj. Jag inser att det känns lite pinsamt för dig, nu när din blåögdhet snart kommer bli uppenbar för dig under kommande förhandlingar
2021-09-05, 15:33
Medlem
Citat:
Med tanke på att din retorik är i nivå med Brasses i Fem myror är fler än fyra elefanter, får man väl helt enkelt svara dig "Tycker han ja".

Ebbas lögner har i ärendet varit flerfaldiga, hennes smutskastning så allvarlig att hon straffats för det med böter och villkorlig dom. Om hon fortsätter sin smutskastning och tom intensifierar den framöver, kommer det att ligga henne fatet, både i kommande rättsförhandlingar och i nya förtalsmål.

Fel fel fel fel

TIll att börja med är Ebba inte dömd, vilket inte är så konstigt, eftersom hon inte begått något brott.

Inte heller hade det varit något som legat henne i fatet inför huvudförhandlingen om det hade varit så, eftersom Sverige är en demokratisk rättsstat, och inte, som du verkar tro, och många med dig ute på extremvänstern önskar, någon diktatur där folk döms godtyckligt. Istället kommer domstolen att se till avtalet och partsavsikterna, och inget annat.

Hade det varit som du tror, så hade allt redan varit klart för länge sedan, Ebba hade bott i huset och Esbjörn hade skakat galler eftersom han gett sig i lag med en pedofil, kvinnomisshandlare och bedragare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in