• 1
  • 2
2020-10-09, 17:14
Medlem
Jag känner att jag snart kommer tappa förståndet och bara avsluta allt i mitt liv och bege mig ute till skogs eller blir hemlös. Har verkligen tappat det, har inte någon mening med livet och varje dag är ett lidande.

Känner för att ge upp och leva som hemlös så slipper jag tänka. Orkar inte.
Citera
2020-10-09, 17:22
Medlem
Dopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag känner att jag snart kommer tappa förståndet och bara avsluta allt i mitt liv och bege mig ute till skogs eller blir hemlös. Har verkligen tappat det, har inte någon mening med livet och varje dag är ett lidande.

Tror det är svårare att bo i skogen än att jobba speciellt i sverige. Flytta till thailand eller något så du inte fryser ihjäl
Citera
2020-10-09, 17:23
Medlem
Cannibalizations avatar
Att leva som hemlös är hårt.

Vad är det som tynger dig?
Citera
2020-10-09, 17:34
Medlem
yz44s avatar
Inte rätt årstid att börja leva ute i skogen.
Citera
2020-10-09, 17:47
Medlem
zubbis777s avatar
Jag hade exakt samma tanke!! För mer än ett år sen skrev jag en plan på hur jag skulle bege mig ut i världen på ett storslaget äventyr, hur jag skulle klippa kontakten med Sverige och hur jag skulle lära mig att jaga, fiska, och överleva i naturen. Tyvärr gick inte min plan i uppfyllelse, pga. olika idioter som var i min väg. Mitt liv har i princip bara gått nerför sedan jag misslyckades med den planen. Tyvärr känner jag igen mig i ditt tankesätt och i din livssituation. Jag har inga bra råd att ge dig tyvärr.

Men om du känner att du skulle klara det... gör det!

PS. Glöm inte att vlogga.
Senast redigerad av zubbis777 2020-10-09 kl. 17:49.
Citera
2020-10-09, 17:54
Medlem
Gudochhanssons avatar
Allvarligt, har du funderat på att gå i kloster? Du stiger bort från det nuvarande men kan återkomma om du skulle vilja. Under tiden är du omgiven av förnuftiga människor som lämnar dig i fred.
Citera
2020-10-09, 17:55
Bannlyst
Brukar kolla på den här sexiga killen som brukar tälta i skogen på vintern med sin hund monty. Kanske något för dig? https://youtu.be/fDOVqmtpKDk

Bara skaffa lite kameror så har du en sidoinkomst från Yt också
Citera
2020-10-09, 19:02
Medlem
particulum1s avatar
Du behöver kanske inte vara så extrem, varför inte införskaffa ett tält och lite andra nödvändigheter och bo i skogen ett litet tag istället för permanent för att testa och se hur det påverkar ditt mående?
Citera
2020-10-09, 19:13
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:

Bege dig till skogs?

I sverige, nu i höstrusket?

Ensam?

Måste finnas bättre alternativ.
Citera
2020-10-09, 19:34
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Inte rätt årstid att börja leva ute i skogen.

inte i Sverige iallafall.

Men i södra spanien hade man kanske kunnat tänka sig att leva vagabond liv över vintern.

Eller ännu bättre, ta flyget ner till förslagsvis Teneriffa, finns billiga flygbiljetter på norweigans lågpriskalender, bara att googla vetja.

Tröttnar du på Teneriffa så tar du bara båten över till ön La Gomera, tar 1 timme bara.
Citera
2020-10-09, 19:39
Medlem
Citat:

På tal om andra varmare länder som lämpar sig bättre på vintern borde du kanske kolla upp länder som inte bryr sig om att leta upp och kasta ut utlänningar som bor illegalt i skogarna?

Edit: anpassa sättet att ta dig till platsen till vad du tar med för bagage. Har du något olagligt med dig så är flyg inte att rekommendera på grund av stränga kontroller.
Senast redigerad av industribrist 2020-10-09 kl. 20:05.
Citera
2020-10-09, 19:43
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
inte i Sverige iallafall.

Men i södra spanien hade man kanske kunnat tänka sig att leva vagabond liv över vintern.

Eller ännu bättre, ta flyget ner till förslagsvis Teneriffa, finns billiga flygbiljetter på norweigans lågpriskalender, bara att googla vetja.

Tröttnar du på Teneriffa så tar du bara båten över till ön La Gomera, tar 1 timme bara.

Finns communitys med alternativa livsstilar i både Andalusien, Teneriffa och på ön La gomera där du kan bo gratis och komma och gå som du vill.

info får du ta reda på själv, bara att googla så hittar du.

Flygbiljetterna ner är ofta billigare än vad det kostar att åka taxi mellan Stockholm-Arlanda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in