2020-10-09, 13:39
Medlem
https://www.expressen.se/gt/krim/ton...t-stor-insats/

En stor polisinsats pågår just nu i Borås. Enligt uppgifter till GT har en tonåring blivit skjuten i bröstet.

Området är Frufällan. Polisen fick larmet 12.31

Uppgifterna ännu knappa, mer info kommer...
Senast redigerad av blueberrycake 2020-10-09 kl. 13:52.
Citera
2020-10-09, 13:40
Medlem
2late2saves avatar
Klenaste trådstarten på länge. 100% neger pga ”tonåring” och Borås.
Citera
2020-10-09, 13:48
Medlem
Otems avatar
Ska ha inträffat i Frufällan tydligen. Inte de sedvanliga ''ghettona'' Hässleholmen/Norrby?

https://polisen.se/aktuellt/polisens...=1602243981913

Citat:
Misstänkt skottlossning i området Frufällan.
Polisen fick samtal via SOS alarm om skottlossning i Frufällan.
Citera
2020-10-09, 13:50
Medlem
Krimkolls avatar
Skjutningarna runt om i Sverige mitt på dagarna fortsätter alltså. Det är en ny långtgående förändring i det nya Sverige. Nu skjuts det mitt bland folk och det kan i princip ske var som helst och det gör det också flera gånger i veckan.

Skjuten i bröstet i det här fallet låter inget vidare. Kan mycket väl vara väldigt allvarligt och ett eventuellt kommande dödsfall orsakat av denna skjutning i Borås idag.
Citera
2020-10-09, 13:52
Medlem
Krimkolls avatar
Beror såklart på hur det har tagit. Men om han är skjuten i bröstet och blev liggande ett tag innan polisen ens hittade honom som det verkar baserat på tiderna så borde han ju vara död?

Citat:
09 oktober 12:31, Skottlossning, misstänkt, Borås
Misstänkt skottlossning i området Frufällan.

Polisen fick samtal via SOS alarm om skottlossning i Frufällan, Polisen har nu flera enheter på plats för att kontrollera uppgifterna.

13:47 Uppdatering
Polisen kan konstatera att det skett en skottlossning i området. Efter sökarbete anträffas en ung person med skottskador.
Personen förs med ambulans till sjukhus. Inga uppgifter om skadeläge.

https://polisen.se/aktuellt/polisens...=1602243981913
Senast redigerad av Krimkoll 2020-10-09 kl. 13:54.
Citera
2020-10-09, 13:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Någon som vet ålder på tonåringen? Borde ju finnas massor med vittnet mitt på dagen en fredag i Borås.
Citera
2020-10-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Någon som vet ålder på tonåringen? Borde ju finnas massor med vittnet mitt på dagen en fredag i Borås.

Med tanke på haveriet inom rättsväsendet så ör det inte många som vågar vittna nuförtiden.

Jag gissar att tonåringen är max 19 år
Citera
2020-10-09, 13:57
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Det är också en bra fråga, ja. Det låter när man läser om det som om det kan vara en rätt så ung person, alltså runt 15-16 eller så kanske, eller ännu värre.
Citera
2020-10-09, 13:59
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Skjutningarna runt om i Sverige mitt på dagarna fortsätter alltså. Det är en ny långtgående förändring i det nya Sverige. Nu skjuts det mitt bland folk och det kan i princip ske var som helst och det gör det också flera gånger i veckan.

Skjuten i bröstet i det här fallet låter inget vidare. Kan mycket väl vara väldigt allvarligt och ett eventuellt kommande dödsfall orsakat av denna skjutning i Borås idag.
Känns som det börjar bli vanligare med skjutningar mitt på dagen. Men var det mitt bland folk idag?
Citera
2020-10-09, 13:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Med tanke på haveriet inom rättsväsendet så ör det inte många som vågar vittna nuförtiden.

Jag gissar att tonåringen är max 19 år
Finns inga tonåringar som är äldre...
Citera
2020-10-09, 14:00
Bannlyst
Frufällan är ju ett fint område, oväntat.
Citera
2020-10-09, 14:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Finns inga tonåringar som är äldre...

Precis. Men stor skillnad på en 13-åring (barn) och en 19-åring (vuxen).

Men låter ju i media som om det är en riktigt ung person tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in