Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Det fetade vore mer än jag väntar mig att Nucks grejar.
Nej, jag tror inte heller det, men om de gör det har de reparerat mycket av den skada som uppstod genom förlusterna mot de stora konkurrenterna om slutspelsplats.
Nu kan man väl förvisso anta att poäng mot Montreal och Toronto till stor del blir bonuspoäng i kampen om slutspel och poäng mot Ottawa är måstepoäng, men då håller det inte för Nucks att ligga på 25% (1-3) mot de tre konkurrenterna om de två sista slutspelsplatserna.
Jag har inte koll på exakt hur många gånger de möter de olika lagen eftersom det skiljer sig lite och jag inte orkar kolla upp det, men om vi skulle utgå från att de möter alla lag lika många gånger behöver de förmodligen ta ungefär 20% av poängen mot Leafs/Habs, 60% mot Oilers/Flames/Jets och 80% mot Sens. (Det ger på ett ungefär 1,2 poäng per match, vilket är i runda slängar vad som krävs en vanlig säsong.)
Än så länge ligger de över poängsnittet mot Leafs/Habs (2/6; 33%) och Sens (4/4; 100%), men förlusterna mot Oilers och Flames (2/8; 25%) drar ner det hela.
Av de där tio matcherna större delen av februari och början av mars bör de alltså plocka ungefär 15 poäng för att det ska se bra ut.