2021-01-27, 23:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Gibson är nästan för bra för Ducks.
Får vi bara till offensiven ser det riktigt lovande ut.
PK är redan kanon.

Tar han Ducks till SC-slutspel så ska han banne mig ha sin Vezina nu!
Citera
2021-01-28, 00:06
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://hockeynews.se/articles/18191/

Henrik Sjöberg gör årets mest väntade och minst underbyggda ställningstagande.

Han har liksom inte ens bemöda sig att kolla upp det faktum att Vancouver sparar pengar denna säsong på att skicka Loui till AHL, kontra att köpa ut honom.

Och; ATT DE FORTFARANDE BETALAR HANS LÖN

Dessa gamla expressen och aftonbladetgökar har sån glorifierad bild av föregående generations svenska stjärnor att de vägrar inse att de till slut bara inte räcker till. Pratar om att Loui Eriksson ska spela PP 2021, där snackar vi skygglappar. Lever de kvar i att Loui petade in några mål mot Danmark i VM 2012 med Sedinarna?

Såg att flera andra, bl.a. Magnus Nyström sjöng med i sången, man undrar ju hur tonerna hade gått om en 36-årig William Nylander hade varit i denna situation, då hade det varit Williams FÖRBANNADE ANSVAR att sluta.

Att gulligull-Detroit gjorde samma sak med Jonathan Ericsson ifjol gnälldes det inte mycket om, där har ju Sjöberg, Nyström o alla fått enorm access och kunnat åka o slicka Kronwall och Z:s arslen i 10 år, en sån relation kan man inte riskera.

Skulle inte förvåna mig en enda sekund om de visste om Detroitspelarnas långa missnöje med Mike Babcock och hans metoder, men inte vågade skriva om det för att det skulle riskera påverka tillgången till deras stora svenska favoriter.

Sanslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Han borde banne mig betala varenda läsare som kommit till slutet av det där dravlet.
Tragiskt att en hockeyskribent inte förstår konsekvenserna av att ha honom i truppen.
Sjöberg verkar otroligt nog inte förstå spelreglerna i NHL. Att sätta Loui på waivers fvb taxi squad var det klokaste Canucks kunde göra med tanke på cap space.
Nu får vi se hur de utnyttjar honom framöver.

Ovanligt korkat skrivet av en professionell sportjournalist.
Citera
2021-01-28, 10:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Gött för EP att få in pucken! Men han fortsätter träffa ramar! Han har verkligen inte haft flyt.
Citera
2021-01-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Gött för EP att få in pucken! Men han fortsätter träffa ramar! Han har verkligen inte haft flyt.

Nej, men han skapar åtminstone en hel del chanser.

Och ännu en skön seger och uppe på slutspelsplats, om än med fler matcher spelade än Oilers och Flames. Dock bör de väl kanske inte släppa till riktigt så där många skott som de gjorde i första, men ok, ska de göra det mot något lag är det väl mot Sens. 24 skott. 1 mål. Och en kombination av hyfsat få farliga målchanser samt bra spel av Demko. Hade det varit mot Oilers skulle väl såväl McDavid som Draisaitl gjort (minst) ett varsitt hattrick.
Citera
2021-01-28, 12:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nej, men han skapar åtminstone en hel del chanser.

Och ännu en skön seger och uppe på slutspelsplats, om än med fler matcher spelade än Oilers och Flames. Dock bör de väl kanske inte släppa till riktigt så där många skott som de gjorde i första, men ok, ska de göra det mot något lag är det väl mot Sens. 24 skott. 1 mål. Och en kombination av hyfsat få farliga målchanser samt bra spel av Demko. Hade det varit mot Oilers skulle väl såväl McDavid som Draisaitl gjort (minst) ett varsitt hattrick.

Efter vad jag har sett hittills så tror jag inte att det blir något slutspel för Nucks. Försvaret är för dåligt. Jag tror att det blir Leafs, Habs, Flames och Jets, där Oilers möjligen kan hota någon av dom två sista.

Flames har ju spelat färre matcher och har förlorat två väldigt jämna matcher mot Leafs, så dom är bättre än vad tabellen säger, är min bedömning.

Men det är en hel del kvar av säsongen och lag går ju upp och ner i form, så vem vet. Ingen hade nog tippat Blues som SC-vinnare en femtedel in i förrförra säsongen.
Citera
2021-01-28, 17:34
Medlem
Citat:
Efter vad jag har sett hittills så tror jag inte att det blir något slutspel för Nucks. Försvaret är för dåligt. Jag tror att det blir Leafs, Habs, Flames och Jets, där Oilers möjligen kan hota någon av dom två sista.

Flames har ju spelat färre matcher och har förlorat två väldigt jämna matcher mot Leafs, så dom är bättre än vad tabellen säger, är min bedömning.

Men det är en hel del kvar av säsongen och lag går ju upp och ner i form, så vem vet. Ingen hade nog tippat Blues som SC-vinnare en femtedel in i förrförra säsongen.

30/1 - 8/2 är det sex raka matcher på bortais. Tre mot Leafs. Två mot Habs. En mot Jets.
Vinst i natt och åtminstone sex poäng på de där sex matcherna är nog ett minimum för vad som kommer att krävas.
Efter det tio matcher på raken (sju hemma, tre borta) mot de där tre lagen som man kan anta är med i kampen om plats 3-6 (dvs. Flames, Jets, Oilers). När de matcherna har spelats är vi ungefär halvvägs in i säsongen och kan nog se åt vilket håll det kommer att barka.

(Det skulle f.ö. vara intressant att se en sådan här divisionsuppdelning och spelschema en vanlig säsong med publik.)
Citera
2021-01-28, 18:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
30/1 - 8/2 är det sex raka matcher på bortais. Tre mot Leafs. Två mot Habs. En mot Jets.
Vinst i natt och åtminstone sex poäng på de där sex matcherna är nog ett minimum för vad som kommer att krävas.
Efter det tio matcher på raken (sju hemma, tre borta) mot de där tre lagen som man kan anta är med i kampen om plats 3-6 (dvs. Flames, Jets, Oilers). När de matcherna har spelats är vi ungefär halvvägs in i säsongen och kan nog se åt vilket håll det kommer att barka.

(Det skulle f.ö. vara intressant att se en sådan här divisionsuppdelning och spelschema en vanlig säsong med publik.)

Det fetade vore mer än jag väntar mig att Nucks grejar.
Citera
2021-01-28, 18:39
Medlem
Citat:
Det fetade vore mer än jag väntar mig att Nucks grejar.

Nej, jag tror inte heller det, men om de gör det har de reparerat mycket av den skada som uppstod genom förlusterna mot de stora konkurrenterna om slutspelsplats.
Nu kan man väl förvisso anta att poäng mot Montreal och Toronto till stor del blir bonuspoäng i kampen om slutspel och poäng mot Ottawa är måstepoäng, men då håller det inte för Nucks att ligga på 25% (1-3) mot de tre konkurrenterna om de två sista slutspelsplatserna.

Jag har inte koll på exakt hur många gånger de möter de olika lagen eftersom det skiljer sig lite och jag inte orkar kolla upp det, men om vi skulle utgå från att de möter alla lag lika många gånger behöver de förmodligen ta ungefär 20% av poängen mot Leafs/Habs, 60% mot Oilers/Flames/Jets och 80% mot Sens. (Det ger på ett ungefär 1,2 poäng per match, vilket är i runda slängar vad som krävs en vanlig säsong.)

Än så länge ligger de över poängsnittet mot Leafs/Habs (2/6; 33%) och Sens (4/4; 100%), men förlusterna mot Oilers och Flames (2/8; 25%) drar ner det hela.

Av de där tio matcherna större delen av februari och början av mars bör de alltså plocka ungefär 15 poäng för att det ska se bra ut.
Citera
2021-01-28, 22:08
Avslutad
Sharks plockar Jaros för 7th+någon AHL-spelare. Det eviga halvlöftet som aldrig fick en chans.
Balcers och Jaros alltså.
Citera
2021-01-28, 23:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Sharks plockar Jaros för 7th+någon AHL-spelare. Det eviga halvlöftet som aldrig fick en chans.
Balcers och Jaros alltså.

En bra trade av Sharks tycker jag. Dom behöver göra något åt sina backar, det har inte funkat. Jaros har en billig cap hit och potentialen finns där. Helt rätt att prova, dom fick inte offra så mycket.
Citera
2021-01-29, 06:35
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Härlig seger Toronto. De har verkligen öppnat ligan starkt.
Citera
2021-01-29, 11:08
Medlem
Yaroshenkos avatar
McDavid och Draisatl öser in poäng och ändå förlorar Edmonton alla matcher. Dåligt försvar? Målis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in