Hej! Brukar baka ihop en nypa lössnus till en hård boll som jag trycker upp under läppen på vanligt vis. Dock blir den redan efter en halvtimme lös och geggig efter kontakt med salivet och börjar smetas ut över tänderna som lera. Försöker då trycka upp det med tungan men då smulas det bara ner ännu mer och det ser ut som fan.
Jag har provat Grov lös och Knox lös.
Hej! Brukar baka ihop en nypa lössnus till en hård boll som jag trycker upp under läppen på vanligt vis. Dock blir den redan efter en halvtimme lös och geggig efter kontakt med salivet och börjar smetas ut över tänderna som lera. Försöker då trycka upp det med tungan men då smulas det bara ner ännu mer och det ser ut som fan.
Jag har provat Grov lös och Knox lös.
Du har la dålig snusgropp trycker upp med fingrar ibland ibland tungan , men oftast är den långt upp iaf nån timme . Sen låter man skiten rinna ner o man käkar upp det. Alternativet är ju att kasta ut den o dra en ny m3n oftast blir det en prilla mellan frukost- lunch . Från lunch till kvälls mat sen kvälls prillan. Minuterna emellan blir det portion . General lös såklart är snuset
Som nybörjare är man ofta för ivrig och mån om att just ”baka” den perfekta prillan, det skapar ofta obehag och en känsla av friktion under läppen, och löser det upp sig över tänderna är dagens viktigaste ritual först, kaffe&kramsnus!
Märk väl, jag skriver kramsnus, och det är för att jag inte ”bakar” utan ”kramar” till en prilla, detta är en konst som förfinats genom år, lite som en sushikock så går det inte att beskriva och handleda steg för steg.
Den kramade snusen kommer inte aggressivt och buffligt flytta in under din överläpp, den kramade prillan är lite mer lös och ledigt, och kommer anpassa sig till perfektion efter vinklar och hörn.
Ett tips kan vara att öva på lite rester i en tomdosa, den skicklighet bör anskaffas skyndsamt då snus snart är kostsamt, det är onödigt att spilla och drälla.
Hemligheten ligger i att baka skiten rätt. Man får ordna och greja så det blir en bra prilla. Sedan sätter man den under läppen och det blir inget knas.
Som någon ovan skrev, en hård boll är inte idealisk. Jag brukar ta en rejäl mängd och sedan trycka upp den på plats, alla små skrymslen och veck fylls. Klarar att äta en 150 grams med bröd utan att snuset ramlar ut. Kyssas är däremot svårare. Jag tycker själv inte om ifall tjejen har en snus inne, även om det oftast är små löjliga ekorrblöjor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!