• 1
  • 2
2020-10-08, 18:45
Medlem
jbswebecks avatar
Har hittat en snygg röd cocacola kyl "retro" som jag vill ha, ser det jätte konstigt ut om man ställer den i vardagsrummet?

Har planer på att bygga en bar där den skulle passa perfekt men det kommer att ta sin lilla tid innan det bygget blir av.

Så ser det jätte dumt ut att ha en kyl i vardagsrummet? Jag har redan kyl och frys i köket ser nästan konstigare ut om jag ställer den där.
Citera
2020-10-08, 18:55
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Är det en kyl då, inte bara en pimpad kylväska?
Jag skulle satsa på någon sort vinkyl med glasdörr och fräschare dimmad belysning, inte lika i ögonfallande.
Citera
2020-10-08, 18:57
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Är det en kyl då, inte bara en pimpad kylväska?
Jag skulle satsa på någon sort vinkyl med glasdörr och fräschare dimmad belysning, inte lika i ögonfallande.

Nej nej det är en riktig kyl i samma storlek som en vinkyl men för läsk istället för vin.
Citera
2020-10-08, 19:00
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Ok ok, jag gillar du den så varför inte köpa den då?
Men det brukar gå ganska bra att trava in burkar istället för vinflaskor i en vinkyl och det ser även snyggt ut 😉
Citera
2020-10-08, 19:04
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Du har ingen fru, va ?

Dom brukar ha åsikter om sådans ideer.
Citera
2020-10-08, 20:00
Medlem
Jeff.Becks avatar
Tänk på att en kyl låter, särskilt billigare varianter.
Citera
2020-10-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Du har ingen fru, va ?

Dom brukar ha åsikter om sådans ideer.
Vem fan bryr sig om vad frun säger, det är väl mannen som bestämmer?
Citera
2020-10-09, 00:17
Bannlyst
Kylar och frysar brukar kunna ha ett dovt lite brummande ljud, gärna tillsammans med ett lätt klonkande, om man är en person som inte får hjärnblödningar av sådana störningsmoment, kör på!

Jävligt konstigt att dryckeskyler inte slagit ordentligt, dryck tar mkt plats i kylskåpet, för att inte tala om ifall man har vänner och bekanta över, då är det både praktiskt och uppskattat med en dryckeskyl.

Hade varit jäkligt smutt med någon långsmal variant som kan gömmas i städskåp eller övrig inredning.

Ett annat faktum är att en dryckeskyl inte måste vara inkopplad hela tiden, om ljudet är störande så går den att stänga av, är den servad och fullt fungerande är det bara köra!
Citera
2020-10-09, 05:18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Vem fan bryr sig om vad frun säger, det är väl mannen som bestämmer?
En till som inte gift, märker jag.
Citera
2020-10-09, 05:57
Medlem
Homofants avatar
Jag kände till en Syrian familj vars far hade slitit upp parketten i ett rum och odlade potatis och lök där. Detta var ju lite konstigt (1990 talet)

Så för mig vore en Cola kyl inte så konstigt.
Citera
2020-10-09, 06:52
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
En till som inte gift, märker jag.
Håll det äkta

OnT: Nej det ser inte konstigt ut, kanske malplacerat om du inte har plats för den egentligen. Har du plats för en kyl just nu? Om inte så kommer det ... hör och häpna: se ut och ta plats. Annars gillar jag idén att ha en (tyst) drickakyl en armslängd från soffan, dels att stoppa in huvudet i.
Citera
2020-10-09, 07:39
Medlem
ost-e-knarks avatar
Vill du en colakyl så kör på det, tänk på att hålla koll på att inte kylen läcker kondensvatten på parketten bara som jag gissar att du har i vardagsrummet.

Gift man med ölkyl och öltappstorn i huset men inte i vardagsrummet för där tycker jag inte att det passar in så snyggt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in