Citat:
Ursprungligen postat av
Pippipipparpippin
Det är min upplevelse att de gör. Dock brukar inte missbruk komma som någon blixt från klar himmel utan det börjar i regel med sociala problem och sedan ett bruk som eskalerar.
Jag tror det var någon typ av en väldigt känslig person, lätt övertalad och kanske inte visste alla gånger hur de sociala reglerna fungerade och/eller enorm osäkerhet. Så du har nog rätt och det var i tonåren allt katastrof börjande med alkohol, jag vet inte exakt när hon började med narkotika, men det var också någonstans i tonåren. Möjligtvis vid sexton eller om det inte var tidigare, kanske samband med det höga alkohol drickandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sillsvin
De allra flesta missbrukare är nöjda med tillvaron och tänker självklart inte tillbaka på den bekymmersfria barndomen. Tänker de tillbaka är de inte tillräckligt mycket missbrukare.
NJAA...Hur menar du nu? Att om de tänker tillbaka på det bekrymerfria barndomen, så är det inte mycket till missbruk. varför det? Det låter mer rimligt att de visst skulle tänka tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Brukar du själv tänka på människor som du inte har sett på fem, tio, femton eller kanske tjugo år?
Tjaaa...Kan ju hända att jag tänker på vissa människor som man gick tillsammans med i lågstadiet och/eller barndomsvänner som man hade som bästa vänner under barndomen. Så visst händer det väla tt man tänker tillbaka ibland?
Citat:
Ursprungligen postat av
Enzyme
Vad är det som är så konstigt med att någon som är missbrukare stjäl? Det är ganska vanligt att missbruk för med sig annan kriminalitet utöver narkotikabrott.
Njaa....Visst, du har rätt. Men i det här fallet så handlande om en person som förmodligen aldrig skulle syssla med sådant. Jag minns ju henne som den snälla personen i tonåren förstås. Att jag fick denna besked kom självklart som chock och sorgsenhet, även om man tycker det är normalt att missbrukare själ eller gör annat kriminalitet för att få ihop pengarna.
Utgå helt enkelt ifråna tt jag kände personen början av tonåren.