Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-08, 08:45
Medlem
Jag känner hela tiden att det är fel i min kropp - att jag ständigt är orklös, känner att jag har vitamin/mineral brister och andra sjukdomar. Jag tar blodprover och annat och de visar i princip alltid normala värden.

Vid detta läge önskar jag att jag faktiskt har ett problem i min kropp som går att behandla. Istället för att gå med min vardag och hela tiden känna att saker och ting i kroppen är fel trots att tester visar att så inte är fallet.
Citera
2020-10-08, 09:00
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag känner hela tiden att det är fel i min kropp - att jag ständigt är orklös, känner att jag har vitamin/mineral brister och andra sjukdomar. Jag tar blodprover och annat och de visar i princip alltid normala värden.

Vid detta läge önskar jag att jag faktiskt har ett problem i min kropp som går att behandla. Istället för att gå med min vardag och hela tiden känna att saker och ting i kroppen är fel trots att tester visar att så inte är fallet.

Bara för att dina prover visar att du inte är sjuk, så betyder det inte att du är frisk

Det finns en massa sjukdomar som inte är diagnostiserade.
Sjukdomar som läkarvetenskapen alltså inte känner till. . . ännu.

Du kan alltså gå omkring å "dra på nåt" som läkarna inte vet finns.
I mitten av 1990-talet gick jag (som du) omkring i flera år och kände mig småsjuk, men läkarna hittade inga fel.
Alla prover visade på perfekta värden.
Till slut gick det över.
Jag märkte inte exakt när.
Helt plötsligt en dag så upptäckte jag att jag mådde bra igen, och jag kommer inte ihåg exakt när det hände.
Citera
2020-10-08, 09:06
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz

Rör du på dig ?

Om inte annat så är det boven i dramat. Ut och gå en timme om dagen så skall du se att energin
återkommer inom kort.
Citera
2020-10-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Rör du på dig ?

Om inte annat så är det boven i dramat. Ut och gå en timme om dagen så skall du se att energin
återkommer inom kort.
Har liknande problem. I perioder är jag så trött och orkeslös så jag knappt ens orkar lyfta armarna. Att tex diska eller laga mat orkar jag knappt då. Sedan i perioder är jag helt tvärtom. Så för min del hjälper det inte att ut och gå. Att tvinga sig går inte heller.

Men visst, han kan ju prova. Det kan ju hjälpa.
Citera
2020-10-08, 10:21
Bannlyst
Du är en blöt fläck som lider av hypokondri, istället för att fokusera på din fysiska hälsa, borde du fokusera på din psykiska, och söka hjälp för det istället!
Citera
2020-10-08, 20:35
Medlem
L.Y.Ss avatar
Hur mår du psykiskt? Hur är det med sömnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in