• 1
  • 2
2020-10-07, 19:27
Medlem
Hej
Jag hade If's hemförsäkring och fick en totalt deformerad mun i en olycka hemma, då jag svimmade och slog sönder ansiktet. If sa att det var typ knappt märkbar, hehehe (så att man skrattar...), skada och jag fick inte en enda krona i försäkringspengar för denna skada från dem. Har tagit ett fotografi, samma som jag skickade till dem och det finns lite mer information om min situation på min personliga blogg, här:
http://www.michaelnowik.com/2020/06/...atry/#comments

Med denna tråd vill jag informera hur If lurat mig och jag vill att många ska veta om detta. Just för att jag måste ha mustasch dygnet runt för att inte skrämma mig själv och andra människor. Fast de var så otroligt giriga att de gav mig inte en enda krona.

Vad tänker ni om mitt ärende hos If, och vad tänker ni om att nu är det ute på Internet, att de lurat mig?
Citera
2020-10-07, 19:33
Bannlyst
Jag tycker det blev ett lyft och att IF har rätt.
Citera
2020-10-07, 19:33
Medlem
jack.danielss avatar
Rättshaverist much?
Citera
2020-10-07, 19:36
Medlem
Tröttsamt med haverister som inte vet skillnaden mellan olika försäkringar och vad de innefattar.
Citera
2020-10-07, 19:39
Medlem
Du har ju Ifs hemförsäkring.Inte Ifs olycksfallsförsäkring?

Du kan såklart inte kräva ersättning från ett försäkringsbolag för något som du inte försäkrat. Du får nog läsa på vad som ingår i en hemförsäkring, närmare bestämt, den hemförsäkring du betalar för.
Citera
2020-10-07, 19:39
Medlem
Hemförsäkring ?
Citera
2020-10-07, 19:40
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det blev bättre tycker jag.
Citera
2020-10-07, 19:41
Medlem
Det skulle vara lättare att jämföra om bilderna inte var spegelvända jämte varandra. Skillnaden ser ärligt talat inte ut att vara stor så du behöver nog 1, spegelvända en av bilderna och 2, poängtera vad skillnaden är.

Och om du nu går runt och tror att din mun gör dig någon större otjänst utseendemässigt så har du antagligen fel.
Senast redigerad av rolajo 2020-10-07 kl. 19:44.
Citera
2020-10-07, 20:10
Medlem
Varför ska någon betala dig för någonting som inträffat dig? Har till och med varit med om att blivit kraftigt åverkad av andra utan att kräva eller få ett enda öre för det. Och inte besvärar de uteblivna pengarna mig alls.
Citera
2020-10-07, 20:12
Medlem
Clay Allisons avatar
’Mustasch dygnet runt’ Vad är det för fel på lösmustasch nuförtiden?

Nej det syns ingen skillnad. Detta brev till If måste för övrigt ha avhandlats vid fikaborden många gånger. Stor glädje. Undrar om det sattes upp på anslagstavlan.
Citera
2020-10-07, 20:27
Medlem
Sonny00s avatar
Jag antar att du hade olycksfallsförsäkring i hemförsäkringen? Kan det vara så att försäkringen ersätter ärr, men inga andra ”deformiteter”?

Det vore intressant att se bolagets avslagsbrev.
Citera
2020-10-07, 20:27
Medlem
GormDenGamles avatar
En liten förändring är det.
Jag tycker att du ska överklaga där du skickar med alla kopior på uttlåtande från läkare och ett skriv från dig där du beskriver hur du mår psykiskt över detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in