• 1
  • 2
2020-10-06, 18:40
Medlem
Sveriges finansminister Magdalena Andersson (S) föreslås bli ordförande för Internationella valutafondens högsta rådgivande organ. Hon har accepterat nomineringen men kommer ha det samtidigt som hon sitter kvar som Sveriges finansminister.

– Om jag blir vald så sätter det Sverige på kartan och ger oss bättre möjligheter att få genomslag för våra ekonomiska förslag internationellt, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...s-for-toppjobb
Citera
2020-10-06, 18:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadi91
Sveriges finansminister Magdalena Andersson (S) föreslås bli ordförande för Internationella valutafondens högsta rådgivande organ. Hon har accepterat nomineringen men kommer ha det samtidigt som hon sitter kvar som Sveriges finansminister.

– Om jag blir vald så sätter det Sverige på kartan och ger oss bättre möjligheter att få genomslag för våra ekonomiska förslag internationellt, säger hon.

Äntligen en kvinna ! Vi kvinnor är så pass underrepresenterade vid makten, så det här var en glädjande nyhet.
Citera
2020-10-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äntligen en kvinna ! Vi kvinnor är så pass underrepresenterade vid makten, så det här var en glädjande nyhet.

Om en kvinna och en man söker ett arbete ska chefen anställa den bäst lämpade för jobbet. I det här fallet var det en kvinna. Men man ska inte anställa en person enbart för att det är en kvinna, man väljer den som är mest kompetent.
Citera
2020-10-06, 19:01
Medlem
Citat:

Finns otaliga exempel på kvinnor vid styrande poster som Janet Yellen för the Fed, Hillary Clinton Democrats, Christine Lagarde hos IMF, Nancy Pelosi ledare USAs representanthus, Corazón Aquino fd president Filippinerna, Shirley Chisholm i Kongressen etc etc etc
Citera
2020-10-06, 19:06
Råttorna flyr skeppet. Det här är belöningen som politiker inkasserar för att springa globalisternas ärenden. Den trognaste globalisthoran, Löfven, kommer sannolikt bli utan belöning, då han helt enkelt saknar kompetens för något så kallat "toppjobb".
Citera
2020-10-06, 19:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Grattis Maggan!
Så oväntat nu när Sverige borgat för jättelån.

Nu frågar vi oss om hon tänker skatta för lön/arvode/ersättning hon får i Sverige?
Citera
2020-10-06, 19:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Råttorna flyr skeppet. Det här är belöningen som politiker inkasserar för att springa globalisternas ärenden. Den trognaste globalisthoran, Löfven, kommer sannolikt bli utan belöning, då han helt enkelt saknar kompetens för något så kallat "toppjobb".

Vänta bara. Han får garanterat ett toppjobb i FN eller Bryssel. Arbetsmarknads o arbetsmiljöfrågor borde passa. Föreläsningar med miljonersättningar om ”the swidish way” kan ju likaså vara aktuellt. Han stammar en timme medans det är öppen bar i lobbyn. O hämtar checken på vägen ut.

Styrelser tror jag inte riktigt funkar.
Citera
2020-10-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Grattis Maggan!
Så oväntat nu när Sverige borgat för jättelån.

Nu frågar vi oss om hon tänker skatta för lön/arvode/ersättning hon får i Sverige?

Fler poliser, höjda pensioner, sänkt pensionärsskatt. Ja, även om jag är nationalist så förnekar jag inte de bra politiska förslagen sossarna genomfört nu i höst. Vi har låg statsskuld så därför är det rimligt att låna pengar. Något vi däremot borde spara in på är massinvandringen, det kostar massor.
Citera
2020-10-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Han har redan ett toppjobb. Han är statsminister.
Citera
2020-10-06, 19:47
Medlem
Flashshits avatar
Citat:

Att hon är fullkomligt inkompetent på sitt jobb bekymrar dig inte?

Ni är så naiva....
Citera
2020-10-06, 19:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Fler poliser, höjda pensioner, sänkt pensionärsskatt. Ja, även om jag är nationalist så förnekar jag inte de bra politiska förslagen sossarna genomfört nu i höst. Vi har låg statsskuld så därför är det rimligt att låna pengar. Något vi däremot borde spara in på är massinvandringen, det kostar massor.

Det är just den kostnaden som är bidragande till behovet att låna.

När det kommer till fler poliser så är socialdemokraten Anders Ygeman ansvarig för dess nedmontering. Att återställa skadan lär ta ytterligare 10 år.

Höjda pensioner är bra. Men som jag förstått så är den grupp som gynnas bäst de som arbetat minst under sina liv. Sänkt skatt på pensioner är bättre. Här bör man även införa sänkt skatt på avkastning från kapital för personer över 65 år. Då detta premierar folk att trygga sin egen ålderdom.

Även om statsskulden är måttlig idag så lär den inte vara det i framtiden. O dess hanterbarhet bygger på låga räntor.

Maggan o Socialdemokraterna leder den kraftigt överviktiga moder Svea ut på tunn is.
Citera
2020-10-06, 19:49
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Om en kvinna och en man söker ett arbete ska chefen anställa den bäst lämpade för jobbet. I det här fallet var det en kvinna. Men man ska inte anställa en person enbart för att det är en kvinna, man väljer den som är mest kompetent.

Bäst lämpad? Vilka var de övriga kandidaterna, kändisar från lyxfällan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in