Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Du börjar med att vänta 31 år samt så mycket till som dom hinner höja den undre gränsen innan du kommer dit, och sen frågar du igen för på så lång tid hinner garanterat något ändra på sig.
Eller så hoppas du att medborgarlön blir verklighet innan dess.
Men förtidspension kan du inte få på flera decennier som det ser ut nu, så glöm det spåret för nu.
Förstår inte vad du menar med att jag ska vänta i 31 år till. Har du inte några råd? Min livskvalitet är extremt dåligt med ständig oro för att inte kunna betala hyran, vill inget mer än att kunna betala hyran i väntan på döden, det skulle vara livskvalitet för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
För att det ska kunna vara aktuellt räcker det inte med att TS tycker att läget är dystert. Då krävs bestående nedsatt arbetsförmåga.
Jag har verkligen bestående nedsatt arbetsförmåga, allt är helt svart och aldrig känner jag att jag har något att vakna för. Fått 2 korta jobba utöver det som jag nämnde, båda gångerna fick jag sparken inom 3-4 månader. Jag passar inte in någonstans, privata drömmar om partner och familj har jag nu gett upp helt men hyran behöver betalas och det är andra krav angående det som inte är privata beslut.