2020-10-05, 22:13
Medlem
Var på en dejt med en blond stel tjej.

Bjöd henne på en drink i baren för 150 spänn, första gången jag bjuder en tjej på drink(aldrig mer)

Vi satt och snackade. Hon verkade rätt stel, satt smålog, verkade smått feministiskt med uttryck som "killgissar". Satt en timme och jag försökte va lättsam, glad och skämta lite. Såg inget kroppspråk på hon var attraherad.
Efter det föreslog jag att vi tar en promenad och det ville hon. Vi gick till djurgården där allt var stängt men hon hängde med endå och var vi helt ensamma där en halvtimme åtminstone.
Jag blev lite smått obekväm och drog några lame ass skämt. Hon lät mig känna på hennes armar när hon flexa då hon gymmade.
När jag sa jag skulle åka hem med bilen och hon bodde på vägen åt mitt hål sa jag hon kan åka med vilket hon ville. Vi satt och lyssnade musik, snacka lite, rätt stelt.

När jag släppte av henne sa jag att jag aldrig varit här i detta område men att jag har bra lokalsinne. Hon sa: så du ska börja hänga här nu hela tiden? nästan med ett hånflin i rösten när hon gick ur bilen varvid jag minns inte vad jag svarade, tror jag svara med ett smågarv. Ingen kram, ingenting. Ingen av oss hörde av oss till varandra efteråt, weird. Tjejer brukar alltid höra av sig till mig eller enstaka fall dissa mig.

Det kändes som när hon hängde med mig till djurgården att jag hade kunnat hångla upp henna om jag ville men jag var passiv. Enligt min erfarenhet brukar tjejer brukar avbryta dejten ganska snabbt eller inte följa med på vidare aktiviteter om dom är ointresserade. Eller var hon bara en golddigger som ville ha gratis drink och skjuts hem? :-)

Överlag är dom dejter jag varit på med blonda tjejer varit riktigt kasst, många blonda tjejer har urusla tråkiga personligheter och en viss bitchighet jag inte gillar.
Citera
2020-10-05, 22:20
Medlem
Varit med om liknande. Tolkat situationen som att hon ville bli uppvaktad och ordentligt tryckt men att man själv saknat motivationen, precis som i ditt fall. Sen blev det konstig stämning då hon (med rätta) kände sig ratad.
Citera
2020-10-05, 22:23
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Du vet att det finns alltid en faktor av oberäknelighet inblandat: slumpen. Hon kanske var stel eller disträ för att du påminde henne om hennes ex som hon fortfarande gillar och hon fick kalla fötter. Min poäng är, vem vet? Kanske projicera du dina tidigare fördomar av blondiner på henne och du agerade på ett sätt som fick hon att reagera så som dina fördomar föreskrev. Kom ihåg att du aldrig någonsin är i full kontroll när de kommer till de här sakerna. Kanske Corona bullshiten fick henne att vara stel?

Nu har inte jag själv varit på en dejt på ett tag, men har träffat många tjejer under sommaren och framtills nu, och det går alltid bra: de bjuder på drinkar, vi skrattar, lämnar stället när det stänger, får nummer och hela app-paketet och ibland hembjuden på efterfest. Men fan om ingen av de tjejerna hört av sig igen. Vad fan är förklaringen till det? Men fortfarande värt det, riktigt trevliga kvällar!
Citera
2020-10-05, 22:24
Medlem
Är inte alla 08-tjejer hjärntvättade av feminismen?

Leta efter en familjär och konservativ tjej istället.

Inbillar mig att 08-or är kravmaskiner.

Man märker fort om det finns en gnista.
Den ska man inte behöva leta efter.
Senast redigerad av Mrstardust 2020-10-05 kl. 22:26.
Citera
2020-10-06, 03:13
Medlem
Kan garantera att det handlade om att du bara var underhållning och lite förfest för hennes kväll.

Efter dejten textade Chad med sina tatueringar och kepan bakfram henne och sa att hon skulle komma förbi. Hon bubblade av känslor och spänning och satte sig sen i taxin i trekvart till honom. Där bjöd hon honom på sitt CSN-bidrag med en flaska Dom Pérignon innan hon gjorde tvåan, ATM, gurglade käften full i hans sperma och allting ända fram till morgonen och efteråt låg de i sängen och skrattade åt vilken desperat betaloser du är medan hon berättade för honom om din drinkbjudning och hur du ville ha med henne till Djurgården som en mestoffel och de kunde aldrig sluta garvböla åt det faktum att du ens trodde att du hade en chans med henne.

Sen talade Chad om för henne att han måste kicka ut henne därför att nästa brud är på väg. Nästa brud kommer och de har en trekant innan din dejt berättade att hon älskar honom och pussade honom "hej då" och tog taxin hem. Sen satt hon och taxichaffören hela färden hem till henne och garvade åt det ironiska att hon kunde suga av 150 kronor ifrån en ovetandes nörd som dig och sen samtidigt suga av Chad en hel natt, varpå chauffören sen berättade för sina kollegor (som också garvade) om vilken komplett ärkeloser du är och har lagt ditt namn på minnet.

Jag lider med dig, grabben. Världen är inte alltid rättvis.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-10-06 kl. 03:20.
Citera
2020-10-06, 06:16
Medlem
Är det lite stelt o nervöst med en ny person man inte känner? Vad konstigt?
Det är väl bra att hon inte sära på benen den första kvällen?
Ge denna tjej några dejter. Lär känna henne. Att man missförstår någon man inte känner är väl inte så underligt.

Hon kanske blir ditt livs kärlek, vem vet?
Citera
2020-10-06, 08:51
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacktea
Var på en dejt med en blond stel tjej.

Bjöd henne på en drink i baren för 150 spänn, första gången jag bjuder en tjej på drink(aldrig mer)

Vi satt och snackade. Hon verkade rätt stel, satt smålog, verkade smått feministiskt med uttryck som "killgissar". Satt en timme och jag försökte va lättsam, glad och skämta lite. Såg inget kroppspråk på hon var attraherad.
Efter det föreslog jag att vi tar en promenad och det ville hon. Vi gick till djurgården där allt var stängt men hon hängde med endå och var vi helt ensamma där en halvtimme åtminstone.
Jag blev lite smått obekväm och drog några lame ass skämt. Hon lät mig känna på hennes armar när hon flexa då hon gymmade.
När jag sa jag skulle åka hem med bilen och hon bodde på vägen åt mitt hål sa jag hon kan åka med vilket hon ville. Vi satt och lyssnade musik, snacka lite, rätt stelt.

När jag släppte av henne sa jag att jag aldrig varit här i detta område men att jag har bra lokalsinne. Hon sa: så du ska börja hänga här nu hela tiden? nästan med ett hånflin i rösten när hon gick ur bilen varvid jag minns inte vad jag svarade, tror jag svara med ett smågarv. Ingen kram, ingenting. Ingen av oss hörde av oss till varandra efteråt, weird. Tjejer brukar alltid höra av sig till mig eller enstaka fall dissa mig.

Det kändes som när hon hängde med mig till djurgården att jag hade kunnat hångla upp henna om jag ville men jag var passiv. Enligt min erfarenhet brukar tjejer brukar avbryta dejten ganska snabbt eller inte följa med på vidare aktiviteter om dom är ointresserade. Eller var hon bara en golddigger som ville ha gratis drink och skjuts hem? :-)

Överlag är dom dejter jag varit på med blonda tjejer varit riktigt kasst, många blonda tjejer har urusla tråkiga personligheter och en viss bitchighet jag inte gillar.

Träffade du henne genom Tinder?

Jag vet inte, det låter som en ganska normal dejt tycker jag? Hon må händelsevis vara ett drinkluder om något men annars är det väl inte så konstigt att det är lite stelt. Jag har inte gått på många dejter i mitt liv men de gånger jag har gjort det har jag aldrig råkat ut för en stel sådan. Det beror nog lite på hur man själv lägger upp kvällen. Sitta mittemot varandra på ett kafé med en kopp kaffe är som gjort för att det ska bli stelt. Testa att gå ut och spela biljard eller något liknande nästa gång. Det brukar lätta upp stämningen och ert umgänge kommer kretsa kring biljardspelandet, eller vilken aktivitet ni nu väljer att göra. Det är såklart ett plus i kanten om du faktiskt kan spela biljard så du inte ser ut som en fåntratt när ni väl gör det.

Att hon är feminist är inget märkligt. Vilka kvinnor är inte det i dagens samhälle? Skulle inte lägga allt för mycket energi på sådana detaljer. De brukar lugna ned sig efter ett tag. Ord som "killgissa" och liknande fasoner är fysiskt repellerande dock, det ska jag inte förneka.

Om du stöter på en idiot någon gång ibland - då har du stött på en idiot. Om du stöter på idioter varje dag - då är du idioten. Kan det vara så att du är dålig på din grej och därför blir tjejerna stela?

Om hon verkar som en tjej som du kan ha kul med och du finner attraktiv, då kan du gott och väl fråga om en ny dejt. Om du känner att hon var tråkig eller ful eller vad som helst, då är det ingen idé att ödsla tid. Ganska simpel ekvation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in