2020-10-05, 11:31
Medlem
Om vi tar ett exempel att jag stänger av min mobiltelefon idag 5 oktober 2020 och låter den vara avstängd fram tills nyår, 1 januari 2021. Då sätter jag igång mobiltelefonen. Funkar den som vanligt då? Eller blir den lite segare än innan?

Om det var 100 % batteri när mobiltelefonen stängdes av, har batteriet minskats under dessa månaderna?
Citera
2020-10-05, 11:44
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Om vi tar ett exempel att jag stänger av min mobiltelefon idag 5 oktober 2020 och låter den vara avstängd fram tills nyår, 1 januari 2021. Då sätter jag igång mobiltelefonen. Funkar den som vanligt då? Eller blir den lite segare än innan?

Om det var 100 % batteri när mobiltelefonen stängdes av, har batteriet minskats under dessa månaderna?

Ja, den kommer funka som vanligt. Ja, alla batterier har en viss självurladdning.
Citera
2020-10-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9

Batteriet laddas ur långsamt även när telefonen är avstängd, men om batteriet var fulladdat när du stängde av telefonen finns det säkert tillräckligt med laddning för att starta den efter tre månader. Däremot skulle jag tro att batteriet är tillräckligt urladdat för att det ska synas på laddningsindikatorn, och när laddningen är tillräckligt låg går ju många telefoner in i ett strömsparläge där de blir långsammare. (Här förutsätter jag att batteriet är någotsånär friskt - ett gammalt och slitet batteri klarar nog även detta sämre.)
Citera
2020-10-05, 11:54
Medlem
rymdteleskops avatar
Kan ju bli temporärt segt om den ska tanka hem och installera tre månaders uppdateringar at once. Hade en avstängd i ett år, batteriet laddades ur någon gång under tiden, sedan var den obrukbar i en halvtimme eller så då det var hundratals notification från instagram facebook gmail etc etc som skulle komma in.
Citera
2020-10-05, 14:47
Medlem
yz44s avatar
Det beror på självurladdningsgraden samt konditionen hos batteriet.
Det är inte bra att helt ladda ur batteriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in