Är det frågan om andra surfvanor,en trend som de som styr Flashback inte kan hjälpa?
Finns det något som får mig att tappa lusten inför Flashback så är det moderatorerna.
Dom är klåfingriga och låser trådar eller slänger dem i papperskorgen från ett helt subjektivt perspektiv.Låt besökarna själva bestämma om en tråd skall leva och bli stor. Om den inte berör folk så förblir den liten.
Dom verkar helt ha missförstått vad det att moderera är.
Man skall ta bort rent förtal, uppmaning till våld eller motsvarande, i övrigt skall man hålla fingrarna borta. De moderatorer som skall göra Flashback attraktivt gör det istället till något dåligt.
Det är tur att det finns skribenter som håller uppe standarden på Flashback för moderatorerna gör det inte då man censurerar mer än i DDR.
Mitt eget svar på varför Flashback tappar besökare är alltså: moderatorerna.
Moderatorerna gör oftast ett bra jobb. Jag tror inte att fb tappar besökare på årsbasis . Om så händer så är det antagligen på grund av temporärt fall i nya intressanta trådar.
Att Alexa säger att nästan 8% av trafiken kommer från USA avslöjar hur tillförlitlig den är.
Senast redigerad av blobben!!! 2020-10-04 kl. 23:28.
Äh rena dösnacket. Trådarna som hamnar i /papperskorgen kunde väl ha startats på Facebok.
Enda som drar ned Flashback är drogtavlan och mondogore. Den skiten kan köras på Deepweb så skulle fler intressera sig för Flashback.
Jag tror det ligger en hel del i det du säger. En del moderatorer är dock bra. Andra är precis som du säger, de kastar godtyckligt inlägg och trådar som de inte vill se med ursäkten "Trams och offtopic", som missbrukas flitigt. Många blir såklart trötta på dessa ständiga varningar man dessutom får och försvinner därmed, om man inte hinner bli bannad först. Jag har sett flera användare försvinna på detta vis som inte kom tillbaka ens när ban-perioden var över.
Admin bör kolla över detta.
Kunde göra en lista över de värsta moderatorerna men den hade såklart blivit subjektiv, andras listor kanske ser annorlunda ut.
Sen har vi många strunt trådar och skräp som dykt upp på sista tiden ifrån nyreggade konton, en alarmerande trend. Det känns som några försöker sabotera flashback utifrån..
Har varit här ett antal år och har märkt en väldigt stor skillnad bland moderatorernas förhållningssätt för att bemöta kritik samt att utföra moderatoråtgärder, det ska antingen vara en sista-ordet förväxling beblandat med hätska kommentarer eller så ska det vara en regelrättslig slänga i papperskorgen så fort denne anser att det inte passar i ämnet helst utöver sina egna intressen men döljer så klart sin agenda med ryggdunkningar från andra kollegor. FB har helt klart tydliga vänsterideologier.
Moderatorerna gör inge bra jobb så fort man skriver något så bli man anmäld för off topic. Fast å andra sidan man få visst inte skriva bajs korv som förslag då någon frågar om den godaste korven
Det startar ju dock en hel del skit/trams-trådar som allafall jag kan anse vara befogat att ta bort. Överlag har jag inte direkt några större bekymmer med modsen, kan visserligen beror på vilken forumdel man rör sig i kanske.
Minskningen tror jag inte direkt har specefitkt med mods att göra, snarare att reglerna har blivit hårdare samt att det idag finns flera andra medier.
Ska sanningen fram så flyger besökare upp när något blir viralt i vanlig media, Flashback är komplement för många där allt extra lyfts fram... vanligen mord, försvinnande eller kändisskandaler (se bara aktuella ämnen mest läsare).
Finns flera bra FB:are jag uppskattar här men jag tror inte de flesta läsare är hängivna till forumet för att hitta info om något eller bryr sig om dagliga Q-A trådarna.
Blogg-funktion har varit på tapeten ett tag, är något jag själv skulle uppskatta då vi redan agerar skribenter i trådar.
Flashback är ganska utdaterat i sitt format och har väldigt mycket konkurrens idag (sociala medier). De flesta boomers håller idag sina diskussioner i Facebook-grupper och på Twitter. Yngre förmågor håller sig till bland annat Reddit och twitter osv. Som du kanske märker är majoriteten av dem som stannat kvar här rasisterna av den enkla förklaringen att deras jargong inte är tillåten på andra plattformar.
Sen beror nog en stor del på att de flesta idag använder smarttelefonen och surfplattan i mycket större utsträckning än dator. Flashback är ganska bökig på telefon. Du får inga notifikationer. Det är inte smidigt att svara på inlägg osv.
Den stereotypiska Flashbackaren låter som min rasistiska farfar som ingen orkar lyssna på eller hade ägnat en stund med frivilligt ute i verkligheten. Med andra ord väldigt osköna typer som skrämmer bort en stor del av potentiella nya besökare.
2010 gjorde flashback ett av sina största misstag och dödade forumet litegrann och det var när de tog bort "Heta ämnen". Jag kommer nog försvara den ståndpunkten tills dagen jag dör. Aktuella ämnen är koskit i jämförelse.
Senast redigerad av Tomfrukost 2020-10-05 kl. 00:04.
Jag tror att det är skribenternas fel. Det finns för många som är enkelspåriga och som inte vill ha en bra debatt. Stämningen är okamratlig. Även här finns en åsiktskorridor och här finns en speciell form av PK. Här är det PK att vara emot invandrare och mot nuvarande regering.
Själv betraktas jag som en landsförrädare för mina åsikters skull.
Det finns för många inlägg av typen. Öh, ta bort asylrätten så blir allt bra. Öh, kasta ut alla babbeluringar så löses alla problem. Öh, ta bort alla bidrag.
Det är vårt fel med andra ord. De vettiga människorna finns inte här. De vettiga och eftertänksamma individerna finns inte här.