2020-10-05, 01:22
Medlem
DixieDs avatar
Håller med
Jag har inte lust med Flashback längre på grund av vissa mods som ska missbruka makt/kontroll för att man tycker att inlägg är offtopic. Trots att många tycker användare sköter sig och aldrig förbrukar forumet med våld/osv så blir många bannade för offtopic för att många nya medlemmar stör sig på ett konto och rapporterar den individen trots att det är felaktigt

Modsen vägrar förstå problemet och nickar till mobbarna
Många gamla användare försvinner och forumet kommer dö.

Orka bli bannad för alla inlägg du skriver för att du skrivit ett extra och/eller råkat gå lite offtopic trots att man skött sig i alla år.
Det här får modsen ta på sig för att ha skitit ner forumet
2020-10-05, 01:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatGuyNot
Gällande en andel av moderatorerna såsom blomvattnare är det allmänt känt att de är anlitade av staten för att sprida propaganda.

Jag kan tänka mig att det är till viss del moderatorernas skuld att Flashback faller i popularitet. Jag får varningar till höger och vänster fast jag stödjer det fria ordets retorik. Men det är ju så att makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut. Så hur ska vi lösa det?

"Lord Acton"
2020-10-05, 02:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kan Alexa mäta surftrafik via VPN på ett bra sätt? Gissar arr gnaska många här använder VPN eller Tor.

Om jag inte minns fel så mäter alexa surftrafik genom att ett antal användare har deras plugin installerad i sin browser, de mäter alltså inte verklig trafik. Reserverar mig för att jag inte är säker dock.
2020-10-05, 03:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag tror att det är skribenternas fel. Det finns för många som är enkelspåriga och som inte vill ha en bra debatt. Stämningen är okamratlig. Även här finns en åsiktskorridor och här finns en speciell form av PK. Här är det PK att vara emot invandrare och mot nuvarande regering.

Själv betraktas jag som en landsförrädare för mina åsikters skull.

Det finns för många inlägg av typen. Öh, ta bort asylrätten så blir allt bra. Öh, kasta ut alla babbeluringar så löses alla problem. Öh, ta bort alla bidrag.

Det är vårt fel med andra ord. De vettiga människorna finns inte här. De vettiga och eftertänksamma individerna finns inte här.

Håller helt med dig. Felet ligger hos användarna. Forumdelar som t.ex. PU och ABoK tappar man helt intresset för p.g.a. all dynga som skrivs där.
2020-10-05, 04:32
Medlem
Kan ju bero på att forumet är lika tekniskt utvecklat som placeras forum. Placera är snäppet värre. Men bara med en decimal.

-man kan inte klistra in bilder
-se ovan
-man kan dessutom inte klistra in videos GIFFar eller bilder

Och justja en grej till

-man kan inte klistra in bilder. Vem fan vill läsa wall of text i evigheter.

Och sen en till grej. Varför har man färger för alla subforum? Dom flesta klickar väl på ”aktuella ämnen” för att kolla vad som postas. Då får man upp en lista med en massa rubriker och färger. Men fråga användarna vilken färg som tillhör villet forum så tror jag att inte ens en fjärdedel kan dessa färger. Jag hade hellre sett 2 färger, en färg som visade om trådarna har aktiva besökare och en färg för om tråden är tom på besökare.

Ett till problem är att ni ligger 4000 år bak i tiden och har inte ens AJAX. Asynkron programmering alltså. Man måste ”refresh” för att se nya inlägg. Varför har man inte en live-uppdatering istället så att man direkt kan se om någon håller på att skriva ettt svar på ens inlägg?

Och på tal om det. Ni samlar aldrig in feedback. Skicka ut en enkät och fråga användarna vad som tycker om designen på forumet kanske?

Edit: nu såg jag att färgerna inte ens är till för att markera forumkategori. Faktum är att jag har ingen jävla aning om vad färgerna är till för. Och det är Inge bra, allting borde va intuitivt och självförklarande. Orange och brun, Vafan innebär dessa färger?
Senast redigerad av fr0g 2020-10-05 kl. 04:49.
2020-10-05, 05:20
Avslutad
Självklart är det på grund av moderatorerna. Det är ju bara att kolla på valfri längre tråd så ser man avstängda medlemmar till höger och vänster.

Förresten kan man undra hur någon vill bli moderator överhuvudtaget, dvs jobba gratis? Jag tror att man lider av mindervärdeskomplex och accepterar att jobba gratis då man plötsligt får "makt" om än på ett sketet forum. Det är ju också därför som idiotiska varningar och avstängningar delas ut till höger och vänster, moderatorn vill känna sig viktig och att han/hon har makt.
Admin ser mellan fingrarna eftersom dessa losers jobbar gratis. Och för all del, skulle jag driva en firma med gratis arbetskraft så skulle jag ha överseende med personalens fel och brister på ett annat sätt än om jag hade pröjsat de...

Ett forum som skryter om yttrandefrihet ska inte modereras överhuvudtaget. Det är den enda sanna yttrandefriheten, inte att det sitter en loser som jobbar gratis och ska avgöra vad som är "offtopic" eller inte.

Dock är inte Flashback ensamma om det, det är precis samma skit överallt. Ta till exempel Samnytt när de skrev om den blonda tjejen som blev nerslagen av en blatte.
I början på kommentatorsfältet så stod detta meddelande...

"Alla kommentarer som säger att tjejen har sig själv att skylla på grund av hur hon röstade tas bort omedelbart"

Alltså vad är det för jävla trams? Det sitter alltså en moderator och ska avgöra vad folk får tycka och inte tycka, hur jävla patetiskt är inte det? Vill folk tycka att tjejen har sig själv att skylla så ska de få tycka det och skriva det och inte bli censurerade...
2020-10-05, 06:07
Medlem
tlcswes avatar
Avhandlade vi inte exakt denna diskussion för några dagar sedan där Admin svarade på många frågor?

Varför söker inte TS i foumet innan han postar? Om det finns något som gör forumet tråkigare är det när användare skapar exakt samma forumtråd inom loppet av en vecka
2020-10-05, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Moderatorerna gör oftast ett bra jobb. Jag tror inte att fb tappar besökare på årsbasis . Om så händer så är det antagligen på grund av temporärt fall i nya intressanta trådar.

Att Alexa säger att nästan 8% av trafiken kommer från USA avslöjar hur tillförlitlig den är.

Folk sitter väl på VPN, sen så sitter väl amerikanska myndigheter och skannar av sidan 24 timmar om dygnet.
2020-10-05, 06:47
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomfrukost
Flashback är ganska utdaterat i sitt format och har väldigt mycket konkurrens idag (sociala medier). De flesta boomers håller idag sina diskussioner i Facebook-grupper och på Twitter. Yngre förmågor håller sig till bland annat Reddit och twitter osv. Som du kanske märker är majoriteten av dem som stannat kvar här rasisterna av den enkla förklaringen att deras jargong inte är tillåten på andra plattformar.

Sen beror nog en stor del på att de flesta idag använder smarttelefonen och surfplattan i mycket större utsträckning än dator. Flashback är ganska bökig på telefon. Du får inga notifikationer. Det är inte smidigt att svara på inlägg osv.

Den stereotypiska Flashbackaren låter som min rasistiska farfar som ingen orkar lyssna på eller hade ägnat en stund med frivilligt ute i verkligheten. Med andra ord väldigt osköna typer som skrämmer bort en stor del av potentiella nya besökare.

2010 gjorde flashback ett av sina största misstag och dödade forumet litegrann och det var när de tog bort "Heta ämnen". Jag kommer nog försvara den ståndpunkten tills dagen jag dör. Aktuella ämnen är koskit i jämförelse.
Självklart är alla andra flashbackare elaka nazister med rollatorer och begynnande demens utom du eller syftade du också till dig själv?
2020-10-05, 07:22
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Det behöver inte ens diskuteras och framförallt inte förnekas, många moderatorer sabbar forumet med ständiga varningar. Har man åsikt så blockas man. Direkt komiskt att ha slogans om ”det fria ordet”. Man märker direkt det finns moderatorer som blir kränkta av olika topics och bara raderar hela trådar utan förklaring. De sabbar FB och jag är helt övertygad om det är därför forumet kommer att dö ut.
För vissa av dem är 99% off topic.
2020-10-05, 07:24
Medlem
Whitfieldss avatar
FB är infiltrerat av *xpo, näthatsgranskar*n och andra t*rroristgrupperingar (*=e) som kartlägger folk som vill diskutera invandrarpolitiken/folkutbytet fritt. De lägger gemensamt bla ut länkar där de pinpointar ditt IP-nummer. Vissa av dessa infiltratörer rensar bort dina kommentarer, och det hela är lite random. Själv har jag testat hur långt jag kan gå och vissa inlägg är märkligt nog kvar medan andra adekvata inlägg rensas bort med varningar som följd. Jag tror inte att de hinner med att läsa allt som skrivs.

Sen kan man ju tycka att man inte behöver skriva så mkt om invandringen. Vi vet alla att vi har 1 gigantiskt problem, och det är invandringen. Det finns inget annat problem i Sverige. Får vi ut slöddret så fort som möjligt har vi fortfarande chansen att rädda Sverige. Men detta behöver man ej säga i alla trådar. Klart att det är frustrerande att inget händer, men det kan vara jobbigt att att läsa hur stor folkets frustration blivit i varenda djävla inlägg. Jag är själv en del av problemet.
2020-10-05, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan tänka mig att det är till viss del moderatorernas skuld att Flashback faller i popularitet. Jag får varningar till höger och vänster fast jag stödjer det fria ordets retorik. Men det är ju så att makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut. Så hur ska vi lösa det?

"Lord Acton"

samma här , varningar i vartannat inlägg sen när man besvarar moderatoridioten så blir man avstängd istället...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in