• 1
  • 2
2020-10-12, 00:33
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haviro
Hej, flashback! I helgen tänkte jag och ett par polare åka ut i skogen och trippa på svampar. Jag undrar om jag tänker rätt med dosen och skulle behöva era erfarenheter.

Jag har tidigare tagit runt 100-125 ug LSD och klarat mig bra på det men har båda gångerna önskat något mer. Vid ett av tillfällena fick jag djupa tankar och visioner i mitt huvud som jag kände att jag fick ut något av men den andra gången såg jag bara mönster i molnen och allt kändes mer spännande. Jag har också tagit 20 toppisar vid ett tillfälle men det kändes alldeles för mesigt.

Mitt mål med trippen är att få uppleva de där djupa tankarna som visar mig saker om mig själv och ger mig nya perspektiv på min plats i universum samt att få naturen att se väldigt vacker ut men utan att bli helt paralyserad av tankar och inte kunna vandra genom skogen.

Tror ni att 60 toppisar hade varit en lagom dos eller borde jag ta mer/mindre?

Tacksam för svar!

60 toppisar är en ganska stark dos redan. Beror på om du sitter med en superbra setting och du känner dig redo, så kör. Personligen skulle jag ta typ 40 eller 50st högst, med så få trippar i bagaget. Du kan lätt få mer än du drömt och önskat nämligen. Kom också i håg att doseringen inte är linjär, så 10 toppisar till är långt mer än bara 10 toppisar till.
Citera
2020-10-12, 01:55
Medlem
Tangentriddarens avatar
Vikt är viktigare än antal. "60 toppisar" säger absolut ingenting.
Citera
2020-10-12, 08:00
Medlem
mingtians avatar
Kör, en gammal polare till mig gjorde exakt samma sak som du. Då låg han inne under sin säng största delen av tiden sen!
Citera
2020-10-12, 08:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Mitt mål med trippen är att få uppleva de där djupa tankarna som visar mig saker om mig själv och ger mig nya perspektiv på min plats i universum samt att få naturen att se väldigt vacker ut men utan att bli helt paralyserad av tankar och inte kunna vandra genom skogen.

Tror ni att 60 toppisar hade varit en lagom dos eller borde jag ta mer/mindre?

Tacksam för svar!

Du kan inte ha kakan och äta upp den. Det är inte alls säkert att du kan stå upp på 60 toppisar, än mindre vandra runt. Du får se det utifrån det rituella perspektivet att om du vill ha introspektion så ska du ta mycket och sitta ner, ska du lalla runt i skogen tar du en lägre dos.
Citera
2020-10-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
60 toppisar är en ganska stark dos redan. Beror på om du sitter med en superbra setting och du känner dig redo, så kör. Personligen skulle jag ta typ 40 eller 50st högst, med så få trippar i bagaget. Du kan lätt få mer än du drömt och önskat nämligen. Kom också i håg att doseringen inte är linjär, så 10 toppisar till är långt mer än bara 10 toppisar till.

Verkar som att jag får tänka om och sänka dosen. 40-50 som du sa låter bra. Man vill ju inte få vatten över huvudet när man är en bra bit hemifrån.
Citera
2020-10-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren

Nej, jag vet. Har tyvärr ingen våg men funderar på att köpa en. Känner du till någon hyfsad till ett lågt pris?
Citera
2020-10-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Kör, en gammal polare till mig gjorde exakt samma sak som du. Då låg han inne under sin säng största delen av tiden sen!

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du kan inte ha kakan och äta upp den. Det är inte alls säkert att du kan stå upp på 60 toppisar, än mindre vandra runt. Du får se det utifrån det rituella perspektivet att om du vill ha introspektion så ska du ta mycket och sitta ner, ska du lalla runt i skogen tar du en lägre dos.

Verkar som att jag får ändra planen och ta en lägre dos nu och kanske köra en introspektiv hemmatripp senare. Vilken dos bör man ta för en sådan utan att riskera att få obehagliga effekter efteråt?
Citera
2020-10-12, 13:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Verkar som att jag får ändra planen och ta en lägre dos nu och kanske köra en introspektiv hemmatripp senare. Vilken dos bör man ta för en sådan utan att riskera att få obehagliga effekter efteråt?

Alla trippar innehåller obehagliga upplevelser, det är något som hör till och aldrig något du kommer ifrån. Man lär sig hantera det med tiden. Jag rekommenderar att du experimenterar med doseringen hemma i en kontrollerad miljö, alt. sitter och campar någonstans i skogen och gör det där så du vet hur du reagerar på dosen. Utöver de psykologiska effekterna finns också kroppsliga effekter som blodtrycksfall, illamående, yrsel etc.
Citera
2020-10-12, 16:08
Moderator
Psilosophers avatar
Snarlik tråd infogad.

/Moderator
Citera
2020-10-12, 17:20
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren

Har sett någon annan som också nämt att det är vikten som är det relevanta.. men hur är det e.g?

Koncentrationen av psilocybin är ju omvänt proportionell mot vikten( enligt http://wiki.magiskamolekyler.org/Psilocybe_semilanceata)

"Det innebär att vid dosering med ett bestämt antal svampar kan mindre svampar kompensera för en lägre vikt genom att ha en högre psilocybinhalt."
Citera
2020-10-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Har sett någon annan som också nämt att det är vikten som är det relevanta.. men hur är det e.g?

Koncentrationen av psilocybin är ju omvänt proportionell mot vikten( enligt http://wiki.magiskamolekyler.org/Psilocybe_semilanceata)

"Det innebär att vid dosering med ett bestämt antal svampar kan mindre svampar kompensera för en lägre vikt genom att ha en högre psilocybinhalt."

Knepigt att dosera, men ifall de små är potentare än stora så hjälper det ju lite.
Sen beror det ju på hur tollerant man är ändå, ska finnas folk som inte ens märker av 6g.
Då finns det säkert folk som trippar rejält på 30st.

En får testa sig fram.
Citera
2020-11-01, 22:13
Medlem
papperskulas avatar
Kan väl bjussa på en uppdate; Det blev att jag tog 20st, knappt märkbart.. hade utan problem kunnat gått till jobbet, en släktmiddag, strosat på stan.. eller liknande..

Blir att öka på till nästa gång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in