• 1
  • 2
2020-10-04, 21:55
Medlem
godboys avatar
En kraftig smäll har hörts på Danska Vägen i Göteborg. Vad vet vi om detta? Det gamla vanliga, kriminella babianer?
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...gen-1.35078268
Citera
2020-10-04, 22:03
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
En kraftig smäll har hörts på Danska Vägen i Göteborg. Vad vet vi om detta? Det gamla vanliga, kriminella babianer?
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...gen-1.35078268

Jag var precis där. Såg inga skadade, men det luktade krut och polisen jag pratade med bekräftade att det rörde sig om en explosion. Jag var flera hundra meter bort när jag hörde smällen, den var inte att leka med.

En snubbe på gatan berättade att han hade sett en svart bil köra därifrån, men han var uppjagad och jag hörde tyvärr inte vad han sa innan han fick följa med polisen och lämna sitt vittnesmål.
Citera
2020-10-04, 22:08
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Så nu smäller det i Lunden med.
Bor hyffsat när men hörde ingenting
Citera
2020-10-04, 22:14
Medlem
En gammal hederlig rörbomb, eller varför ett sådant hallå för lite svartkrut? Kraftig banger torde vara rimligaste källan för ljudet. Spår av splitter, eller andra liknande omständigheter som tyder på en kraftigt laddning?
Citera
2020-10-04, 22:17
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Så nu smäller det i Lunden med.
Bor hyffsat när men hörde ingenting
Känns som att det kan hända var som helst numera
Citera
2020-10-04, 22:18
Medlem
Niklas941s avatar
Finns bilder?
Citera
2020-10-04, 22:19
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltjavlarandom
En gammal hederlig rörbomb, eller varför ett sådant hallå för lite svartkrut? Kraftig banger torde vara rimligaste källan för ljudet. Spår av splitter, eller andra liknande omständigheter som tyder på en kraftigt laddning?

Känner man krutlukten långt efter känns svartkrut troligt. En "blixtbomb" luktar bara precis när den har smällt av.
Citera
2020-10-04, 22:26
Medlem
halaltarzans avatar
Från svt.se...

Citat:
Räddningstjänsten uppger för P4 att det ska röra sig om en lstbil som exploderat.

Antar att det ska stå lastbil.
Citera
2020-10-04, 22:29
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Från svt.se...

Antar att det ska stå lastbil.

Ja, enligt vittnen på plats snappade jag upp att det var en lastbil som exploderat. Men det är ett stort avspärrningsområde och jag kunde inte se någon lastbil med egna ögon.
Citera
2020-10-04, 22:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Ja, enligt vittnen på plats snappade jag upp att det var en lastbil som exploderat. Men det är ett stort avspärrningsområde och jag kunde inte se någon lastbil med egna ögon.

Läser på P4 GBG att de benämner det som en mindre lastbil, kan det vara en B-kortare månne?
Citera
2020-10-04, 22:32
Medlem
Befann mig själv i en lägenhet en par km bort och kan bara intyga att smällen hördes väldigt högt.
Citera
2020-10-04, 22:35
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Läser på P4 GBG att de benämner det som en mindre lastbil, kan det vara en B-kortare månne?

Jag är tyvärr inte kvar längre, polisen hade tillräckligt med folk att prata med och eftersom att jag inte kunde tillföra något tänkte jag att det var lika bra att gå. Så jag kan varken bekräfta eller dementera tyvärr.

Lyckligtvis såg jag inga skadade, hoppas att är så det ligger till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in