Citat:
Ursprungligen postat av
rammakaren
Gott så! Man hade hoppats att High as a Kites ägare och tränare också hade valt att sluta tävla i tid. Numera är det plågsamt att se den forne klassiske vinnaren (Svenskt 1000 Guineas och Norsk Derby) på tävlingsbanan - en seger på 14 starter de senaste två åren.
Ja, det är faktiskt allt fler äldre hästar som ser ofräscha ut i sina starter. Talar om de födda 08-10. Veterinärer får bara stryka om de är halta. Men det kan ju diskuteras huruvida en äldre hästar verkligen bör starta i samma dignitet som en yngre.