2020-12-14, 13:04
  #721
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DUCADICOMO
Måtte Kimpa Stern börja rida som Jockey snart. Han gör det bra i proffslöpen. Underbar människa

Fast det kan väl vara bra att ha amatörlättnaden i hinderlöpen?
Citera
2020-12-14, 13:44
  #722
Bannlyst
Det är det här som kallas speedryck. De andra hästarna står ju nästan still.

Från cirka 5.30 in i videon.

https://www.youtube.com/watch?v=VDaLYpOb_cA
Citera
2020-12-14, 20:39
  #723
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jessica Ohlson kommer att ta ut sin proffstränarlicens igen den 1 januari. Kommer det att gå bättre den här gången tror ni?

Kanske, eftersom hon fått bra egen erfarenhet av löpridning med proffsen nu. Kommer hästägare våga satsa på henne och hon får bra ägare är det väl möjligt.
Citera
2020-12-14, 20:43
  #724
Medlem
Avlanss avatar
Intressant det dära med skillnaden på bra ryttare/tränare och de som kan kombinera. Hur tänker ni? Jag tror att antingen är man nog bättre på det ena.
Citera
2020-12-15, 06:32
  #725
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Kanske, eftersom hon fått bra egen erfarenhet av löpridning med proffsen nu. Kommer hästägare våga satsa på henne och hon får bra ägare är det väl möjligt.

Hon kommer nog i första hand att träna de egna hästarna i andelskonceptet Min Galopphäst. Får hon framgångar med dem så kan hon nog få nya hästägare. Finns väl galoppintresserade i Sörmland som vill ha hästar på lite närmare håll än på Bro.

Vet inte hur hennes (tidigare?) engagemang i Alternativ för Sverige påverkar folks vilja att ha hästar hos henne.

När hon flyttat hem kan hon ju jobba extra som jurist på pappans byrå om det kniper med pengar.
__________________
Senast redigerad av rammakaren 2020-12-15 kl. 06:59.
Citera
2020-12-15, 09:02
  #726
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Hon kommer nog i första hand att träna de egna hästarna i andelskonceptet Min Galopphäst. Får hon framgångar med dem så kan hon nog få nya hästägare. Finns väl galoppintresserade i Sörmland som vill ha hästar på lite närmare håll än på Bro.

Vet inte hur hennes (tidigare?) engagemang i Alternativ för Sverige påverkar folks vilja att ha hästar hos henne.

När hon flyttat hem kan hon ju jobba extra som jurist på pappans byrå om det kniper med pengar.

Skulle hon inte träna i Skåne enligt FB?

Pfft så länge hon är en bra tränare så skiter väl ägare som vill gå med vinst i vad hon anser. Galoppen är inte lika PK som det ser ut, alla stall heter tack och lov inte stall malmborg
Citera
2020-12-15, 09:18
  #727
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Skulle hon inte träna i Skåne enligt FB?

Pfft så länge hon är en bra tränare så skiter väl ägare som vill gå med vinst i vad hon anser. Galoppen är inte lika PK som det ser ut, alla stall heter tack och lov inte stall malmborg

Ja, jag ser nu att hon flyttat till Ystad.

Man får hoppas att du har rätt. Det är också min uppfattning att folk inom galoppen i allmänhet inte är så PK. Men en och annan kan nog tveka ... Nu är hon ju inte längre partisekreterarei AFS så jag vet inte hur aktiv hon är numera?
Citera
2020-12-15, 09:25
  #728
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Intressant det dära med skillnaden på bra ryttare/tränare och de som kan kombinera. Hur tänker ni? Jag tror att antingen är man nog bättre på det ena.

Så är det nog. Specialisering lönar sig.

Jag noterar att flera av de främsta tränarna i landet - Lennart Jr Reuterskiöld, Roy Arne Kvisla och Patrick Wahl - var duktiga hinderryttare innan de blev tränare.
Citera
2020-12-15, 09:34
  #729
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, jag ser nu att hon flyttat till Ystad.

Man får hoppas att du har rätt. Det är också min uppfattning att folk inom galoppen i allmänhet inte är så PK. Men en och annan kan nog tveka ... Nu är hon ju inte längre partisekreterarei AFS så jag vet inte hur aktiv hon är numera?

I Skåne är de ju mindre PK och hon kan ju nog locka "vanliga" ägare . Nä jag tror att det är ett klokt beslut. Afs har väl ingen jätteaktivitet heller och hon avgick.
Citera
2020-12-17, 08:16
  #730
Bannlyst
Bästa hästnamnet någonsin?

Björn Eklund skriver om Gyllene Hästen på Jockeyklubbens hemsida.

https://jockeyklubben.se/ur-uppis-fotoarkiv-gyllene-hasten-som-utgangspunkt/

Där nämner han hästen Galopp.

Det är väl ett bra och passande namn?
Citera
2020-12-18, 16:26
  #731
Bannlyst
SG:s tf. VD skriver att "Ska spelet på galoppen öka måste också ATG ge oss mer TV-tid och mer attraktiva såväl spelformer som tider."

Han har förstås rätt. Men det räcker inte. TV-produktionen - på i TV och via atg.se - måste bli mycket bättre. Intresserade, engagerade och kunniga programledare. Bilder med kommentarer från ledvolten och på SAMTLIGA nedstartsgalopper. Vi vill också se mer närbilder. Folk måste få en känsla för vilken actionfylld sport galoppen är. Titta på sändningen från Hong kong och bli inspirerad!
Citera
2020-12-18, 20:48
  #732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
SG:s tf. VD skriver att "Ska spelet på galoppen öka måste också ATG ge oss mer TV-tid och mer attraktiva såväl spelformer som tider."

Han har förstås rätt. Men det räcker inte. TV-produktionen - på i TV och via atg.se - måste bli mycket bättre. Intresserade, engagerade och kunniga programledare. Bilder med kommentarer från ledvolten och på SAMTLIGA nedstartsgalopper. Vi vill också se mer närbilder. Folk måste få en känsla för vilken actionfylld sport galoppen är. Titta på sändningen från Hong kong och bli inspirerad!

Jag har nyligen börjat intressera mig för galoppen och nu under väntan på nästa säsong så har jag följt galoppen från Hong Kong. Vilken skillnad på information!
Tänk om svenskgalopp kunde erbjuda startlistor med samma upplägg som atg fast med mer information och statistik. Det hade varit nått.
__________________
Senast redigerad av Skuff 2020-12-18 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in