2020-10-04, 23:23
Medlem
415brushans avatar
Där får du för att du låter män stoppa in sina smutsiga kukar i rumpan på dig.

Skyll dig själv
Citera
2020-10-05, 00:13
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babiankladd
Tjena,

Har ett problem som börjar bli ordentligt irriterande. Det är så att jag har lider av ständigt kliande anus efter varje toalettbesök nu i 3 år snart. Har testat alla olika sorters krämer: xyloproct, scheriproct, stolpiller, ac3 comfort, aloe vera mm. Det ända som hjälper är att spola daimkrysset med duschslangen med rätt hög värme. Då släpper det för stunden. Om jag inte utför nummer 2 så klias det inte, dvs kliar inte på natten som springmask? gör. Kan tillägga att jag lider av kronisk ångest och går runt spänd väldigt ofta och brukade även spänna bäckenbotten rätt ofta några år sedan så kanske någon kronisk hemorrojd som spökar?
Edit: Äter redan fiberrik kost med grönsaker, juicer, och tar flera kosttillskott.

Tacksam för svar
/Bab

Hej,

Har en familjemedlem som haft liknande problem. Vi landade i att det som orsakade klådan mest för denne var inför och vid avföringsavgång, för att undvika att krysta fick personen ha en liten pall för att få till bra vinkel vid toalettbesök. Dessutom fungerade barnolja bra som klådstillande, då det dessutom hjälpte avföringen ut.

Det finns även medicin (receptfri) på apoteket som gör att avföringen suger åt sig mer vätska, detta för att motverka hård avföring. Viktigt att dricka ordentligt både med och utan denna medicin för att motverka hård mage.

Träffa en läkare, men detta kan förhoppningsvis hjälpa så länge. Lycka till
Citera
2020-10-05, 00:26
Medlem
adddicts avatar
Känner igen mig. Jag glider med konstant brunkrita och klåda. Jag börjar misstänka att mitt anus är defekt. Kan inte riktigt komma på något som hjälper men följer tråden
Citera
2020-10-05, 00:31
Medlem
LucioFontanas avatar
Förmodligen har du ett dasspapper som är klorblekt och innehåller massa kemikalier som du reagerar på. Vet många som funderar på och utrett vad de ätit som kan vara orsaken, när det till slut visat sig vara pappret som är problemet. Allt ifrån klåda till riktig infanterield. Skönast är att spola och tvätta röven efter varje tömning. Fan va äckligt att smeta runt skiten i röven med papper. När du vant dig vid rent i röven så känns varje miss av rengöring och minsta gnutta skit som klåda.
Citera
2020-10-05, 01:27
Medlem
Citat:
Vilken kräm då?

Diltiazemkräm (eller nitroglycerinkräm), men gå för guds skull till en vettig läkare iställer för att självmedicinera utifrån råd från oss på FlashBack - "Nu är goda råd dyra, FlashBacks är gratis..."
Citera
2020-10-05, 01:45
Medlem
Dofternas avatar
Skulle vilja ta en närmare titt på det här. Har du rodnad runt stjärthålet?
Citera
2020-10-05, 02:09
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Tjena,

Har ett problem som börjar bli ordentligt irriterande. Det är så att jag har lider av ständigt kliande anus efter varje toalettbesök nu i 3 år snart. Har testat alla olika sorters krämer: xyloproct, scheriproct, stolpiller, ac3 comfort, aloe vera mm. Det ända som hjälper är att spola daimkrysset med duschslangen med rätt hög värme. Då släpper det för stunden. Om jag inte utför nummer 2 så klias det inte, dvs kliar inte på natten som springmask? gör. Kan tillägga att jag lider av kronisk ångest och går runt spänd väldigt ofta och brukade även spänna bäckenbotten rätt ofta några år sedan så kanske någon kronisk hemorrojd som spökar?
Edit: Äter redan fiberrik kost med grönsaker, juicer, och tar flera kosttillskott.

Tacksam för svar
/Bab

Torkar du dig för mycket i röven? Eller för lite? Båda två kan leda till störande analklåda.

Jag har ett recept på Dermovat (egentligen utskriven för andra hudproblem) som funkar kanon annars.
Citera
2020-10-05, 07:36
Medlem
Citat:
Vem har sagt att jag tagit Vanquin? Tog ciprofloxacin en månad pga prostatit.

Missförstånd här.

Du har inte tagit Vanquin, men du har tagit andra mediciner.

Du har inget att förlora på att prova en Vanquin-kur. Det är receptfritt, inte särskilt dyrt, helt utan biverkningar och det kan funka.

Varför inte köra?
Citera
2020-10-05, 07:50
Medlem
Kör lite maskmedel, lite dactakort och riv lite med sandpapper efteråt för att riva bort resterna av maskarna.
Citera
2020-10-05, 09:07
Medlem
K-Glitchens avatar
Testa med kokosolja innan du köper dyra krämer.
Det är ett helvete det där som tyvärr förvärras ju mer man kliar. Men vem kan låta bli liksom?
Citera
2020-10-05, 09:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Problemet är att det inte är mellan mina skinkor det kliar, utan 1-2 cm in i anus.

Då tar man stolpiller, ifall du inte kommer åt att smörja med salvan. Salvorna finns som stolpiller.

Ja, man kan bli av med problemen om man opererar anal fissur. Brorsan blev av med sina, nyligen.
De testar med botox-injektioner till att börja med.
Citera
2020-10-05, 09:40
Medlem
uh-huhs avatar
Duschar du tillräckligt ofta?
Gå o ta en dusch varke gånger efter du gjort något som gjort att du svettats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem