• 1
  • 2
2020-10-04, 13:44
Medlem
babiankladds avatar
Tjena,

Har ett problem som börjar bli ordentligt irriterande. Det är så att jag har lider av ständigt kliande anus efter varje toalettbesök nu i 3 år snart. Har testat alla olika sorters krämer: xyloproct, scheriproct, stolpiller, ac3 comfort, aloe vera mm. Det ända som hjälper är att spola daimkrysset med duschslangen med rätt hög värme. Då släpper det för stunden. Om jag inte utför nummer 2 så klias det inte, dvs kliar inte på natten som springmask? gör. Kan tillägga att jag lider av kronisk ångest och går runt spänd väldigt ofta och brukade även spänna bäckenbotten rätt ofta några år sedan så kanske någon kronisk hemorrojd som spökar?
Edit: Äter redan fiberrik kost med grönsaker, juicer, och tar flera kosttillskott.

Tacksam för svar
/Bab
Senast redigerad av babiankladd 2020-10-04 kl. 13:47.
Citera
2020-10-04, 13:52
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babiankladd
Tjena,

Har ett problem som börjar bli ordentligt irriterande. Det är så att jag har lider av ständigt kliande anus efter varje toalettbesök nu i 3 år snart. Har testat alla olika sorters krämer: xyloproct, scheriproct, stolpiller, ac3 comfort, aloe vera mm. Det ända som hjälper är att spola daimkrysset med duschslangen med rätt hög värme. Då släpper det för stunden. Om jag inte utför nummer 2 så klias det inte, dvs kliar inte på natten som springmask? gör. Kan tillägga att jag lider av kronisk ångest och går runt spänd väldigt ofta och brukade även spänna bäckenbotten rätt ofta några år sedan så kanske någon kronisk hemorrojd som spökar?
Edit: Äter redan fiberrik kost med grönsaker, juicer, och tar flera kosttillskott.

Tacksam för svar
/Bab

Kanske ska kontakta sjukvården så du får riktig hjälp. Det är det enda jag kan ge som råd.
Citera
2020-10-04, 13:57
Medlem
babiankladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Kanske ska kontakta sjukvården så du får riktig hjälp. Det är det enda jag kan ge som råd.
Ska nog ta och göra det.
Citera
2020-10-04, 13:59
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ska nog ta och göra det.

Bara bita ihop. Är väl ingen höjdare och visa upp knuten för en främmande människa men ibland så är det bara surt svälja stoltheten. Hoppas du får ordning på´t
Citera
2020-10-04, 14:03
Medlem
Ta dig till ICA, köp SEVAN Starka Peperoni.

Laga en ordentlig middag och ät 5-6 av dessa chilifrukter till maten. Tugga frukterna ordentligt.

Din mage kommer att rasa och svida som fan när du ska bajsa. Och POOF så är klådan borta.

Förutsatt att du inte har svamp.

Mask i magen vet jag inte om chili funkar på...
Citera
2020-10-04, 14:09
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ska nog ta och göra det.
Ja, eftersom det pågått så länge och du har provat med salvor utan resultat så är det bäst att du får det undersökt. De ser sådant varje dag och det går snabbt.

Jag hade liknande besvär för några år sedan och fick då råden att vara noga med att torka riktigt torrt efter duschen, duscha istället för att bada (om man badar), smörja tunt med en fet kräm utan irriterade ämnen och helst sova med rumpan bar. Vissa hemorrojdsalvor kan ge irritationer som biverkan.
Citera
2020-10-04, 14:21
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Du kan ju testa om det är svamp och smörja/pudra på fotsvampmedel.
Citera
2020-10-04, 14:31
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Tjena,

Tacksam för svar
/Bab

Äter du ost?

Sluta med det och jag lovar att din klåda kommer vara försvunnen inom 1 vecka.
Citera
2020-10-04, 14:42
Medlem
babiankladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Äter du ost?

Sluta med det och jag lovar att din klåda kommer vara försvunnen inom 1 vecka.
Ska testa...
Citera
2020-10-04, 14:43
Medlem
babiankladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Ta dig till ICA, köp SEVAN Starka Peperoni.

Laga en ordentlig middag och ät 5-6 av dessa chilifrukter till maten. Tugga frukterna ordentligt.

Din mage kommer att rasa och svida som fan när du ska bajsa. Och POOF så är klådan borta.

Förutsatt att du inte har svamp.

Mask i magen vet jag inte om chili funkar på...
Hehe, tror inte det kommer hjälpa direkt...
Citera
2020-10-04, 15:18
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Tjena,

Tacksam för svar
/Bab
Sådant kan bero på många saker, mask, svamp, bakterier, allergier, osunda sexvanor osv. Men om det inte orsakas av dessa så är det enda raka att gå till läkaren för en ordentlig undersökning... Osannolikt att man kan hitta en sådan expertis på FB som kan lösa problemet.
Citera
2020-10-04, 16:03
Medlem
Timoteuss avatar
Kräm som innehåller lanolin. Tex Elizabeth Arden 8 hour cream.

Finns diverse krämer med lanolin hos folk som kokar naturliga salvor, duvet såna där lite häxromantiska typer. Googla lite. Ibland är det e- vitamin i också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in