• 1
  • 2
2020-10-04, 03:47
Medlem
Knaviuss avatar
Jag vet inte vad jag ska tänka om det här. Ekorrhjulet är anledningen till att jag vill dö men samtidigt har jag inte så mycket bättre för mig. Det löser ju inga problem att bli arbetslös så jag kan lika gärna gå dit men att gå dit är en anledning till att jag lider. Det finns liksom inga alternativ, det går inte att lösa en paradox.

Hur ser ni på det? Väljer ni att ligga hemma istället?
Citera
2020-10-04, 04:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Hur ser ni på det? Väljer ni att ligga hemma istället?
Att föredra att ligga hemma är ett typiskt exempel på depression. Det är bara att hoppas du orkar söka hjälp, det finns att få. Börja med att boka en tid på vårdcentralen och be om en remiss till psyk. Lycka till!
Citera
2020-10-04, 04:09
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Att föredra att ligga hemma är ett typiskt exempel på depression. Det är bara att hoppas du orkar söka hjälp, det finns att få. Börja med att boka en tid på vårdcentralen och be om en remiss till psyk. Lycka till!

Men jag föredrar inte riktigt att ligga hemma. Jag tror inte ens jag är deprimerad, mina självmordstankar är bara ett resultat av att jag analyserat livet.
Citera
2020-10-04, 04:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Men jag föredrar inte riktigt att ligga hemma. Jag tror inte ens jag är deprimerad, mina självmordstankar är bara ett resultat av att jag analyserat livet.
Tycker i alla fall att du ska kontakta vården.
Citera
2020-10-04, 04:18
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Tycker i alla fall att du ska kontakta vården.

Finns ingenting som behövs "vårdas", min hjärna fungerar normalt.
Citera
2020-10-04, 04:29
Medlem
Hadyoursixs avatar
Detta borde vara en motivationsfaktor att börja plugga så man slipper denna känslan.
Citera
2020-10-04, 04:31
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadyoursix
Detta borde vara en motivationsfaktor att börja plugga så man slipper denna känslan.

Jag är högutbildad
Citera
2020-10-04, 04:33
Medlem
flisigfittas avatar
Hur är ditt liv utanför jobbet? Vänner? Hobbys? Vad gör du på fritiden?
Citera
2020-10-04, 04:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Finns ingenting som behövs "vårdas", min hjärna fungerar normalt.
Om du vill dö så behöver du hjälp. En hjärna som vill dö är inte normalt. Evolutionen vill att vi ska leva, i alla fall under fertil ålder, och det är det normala.
Citera
2020-10-04, 04:37
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flisigfitta
Hur är ditt liv utanför jobbet? Vänner? Hobbys? Vad gör du på fritiden?

Jag är inte intresserad av att svara på frågor eller få moralläxor i den här tråden.
Citera
2020-10-04, 04:38
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Om du vill dö så behöver du hjälp. En hjärna som vill dö är inte normalt. Evolutionen vill att vi ska leva, i alla fall under fertil ålder, och det är det normala.

Självmord är väldigt vanligt, har alltid varit vanligt och kommer förmodligen alltid vara det.
Citera
2020-10-04, 04:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Självmord är väldigt vanligt, har alltid varit vanligt och kommer förmodligen alltid vara det.
Väldigt vanligt är det inte, men det förekommer. Det innebär inte på något sätt att det är bra att fundera på att man vill dö.

Det normala för en individ är att vilja leva, i alla fall medans den är fertil.

Att du skriver här betyder att du känner att något är fel, och då är det antagligen så. Vården kan hjälpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in