2026-06-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Om jag skall vara ärlig tror jag att han aldrig sagt att han sågat av propelleraxeln, det var nog bara hylsan som den löper i som fick en justering. Masten däremot är förmodligen fortsatt skadad, och inte monterad på båten. Detsamma gäller för att "hålla fasaden uppe", det är värt mycket i Bergmans värld, och det kommer han att kämpa hårt för.

Citat:
Ursprungligen postat av why
Jag tog mig förbi Slagsta tidigare i veckan för att inspektera arbetet. Båten ligger kvar på land och det är svårt att förstå var HB har försökt att åstadkomma med arbetet. Minst sagt uselt utfört.

Resultatet så här långt: https://limewire.com/d/yyPKk#JBI1jqIrrV

Jag var förbi Slagsta marina i augusti förra året och tog den här bilden på Håkans arbete.
Här en uppdaterad länk till mästerverket:
https://limewire.com/d/Z854S#qIc1FsdIE1
Citera
2026-06-25, 14:04
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Jag var förbi Slagsta marina i augusti förra året och tog den här bilden på Håkans arbete.
Det var ju snyggt! Numer en helt obrukbar båt. Bryggsegling då rå framgent men han kanske aldrig seglat så ingen skillnad.
Citera
2026-06-25, 17:18
Medlem
Citat:

Den hade jag missat eller förträngt. Jag får instämma med Seberto, det ser ut att bli bryggsegling för Bergman framledes
Citera
2026-06-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Det var ju snyggt! Numer en helt obrukbar båt. Bryggsegling då rå framgent men han kanske aldrig seglat så ingen skillnad.

Håkan Sjärtis Bergmark är ingen större seglare seglade i Sjövärnskåren.
Är skillnad mot att segla jorden runt själv Hahaha.
Hen är en alkad pajas.
Citera
2026-06-27, 18:12
Medlem
Är lite roligt i gårdagens Strippklubb.
När HB tror det finns 7 AP fonder som vanligt ingen koll på vad som sker.
Det finns en Fond som heter Sjunde AP fonden.
Men det är bara fyra nu mera..

Lika bra som vanligt med att kolla upp sitt gagg..

HB som bygger på sitt varumärke kan behöva en ny slogan inför valet?

Håkan Bergmark på en Parkbänk nära dig.

Jo den är lika dålig som att HB själv skulle gjort den..,
Citera
2026-06-28, 08:35
Medlem
Oldgs avatar
Live hos Morgan https://www.youtube.com/watch?v=RFFywYIfNGg

Vid ca 37-38 min - Bergmark har noll koll som vanligt sitter och gapar om de nya polisbilarna som bland annat trafikpolisen skall få eller ha fått. De är i princip rullande trafik kameror. Han gnäller på "politiker som ger direktiv till polismyndigheten och det där sitter ju en inkompetent kärringjävel som heter Petra Lund...."

För det första så beställdes dessa bilar 2020 när Petra Lundh var Riksåklagare. För det andra så följer de ungefär samma regler som finns för stationära trafik kameror.

Här om de nya bilarna https://www.automotorsport.se/nyheter/polisen-se-upp-nu-har-vi-aktiverat-radarn/

Herr Bergmark är väl rädd att åka ditt för fortkörning, han har ju varit smart och filmat sig själv när han kör för fort.

Om man nu skall kalla sig "medborgarjournalist" så får man fan ta kolla upp saker innan man slänger ur sig "fakta". Och Petra har fått ner gängkriminaliteten och man löser fler brott än någonsin, kolla in statistiken. Hon har gjort mer än vad hennes 2 företrädare på posten någonsin har gjort tillsammans. Är det perfekt? Nä! Men Petra, Strömmer, Kristersson m. fl har sagt att detta kommer att ta tid. Det är inget man löser genom knäppa med fingrarna.

Bergmark gnäller för att han skall gnälla, han är en kärring i ordets rätta bemärkelse.
Senast redigerad av Oldg 2026-06-28 kl. 09:09.
Citera
2026-07-01, 08:04
Medlem
Oldgs avatar
Lunchklubben 29 jun beviset för att politikerföraktet har sina orsaker https://www.youtube.com/watch?v=PknSTIwDKCs

Nä man vill inte med nazzenytt att göra lika lite som herr Bergmark vill ha med "system media/vänskaps media" att göra. Varför ge nazzar utrymme? Visst de får ställa sina frågor, men man har ingen skyldighet att besvara deras frågor eller ställa upp på intervjuer.

Sedan så skall Herr Bergmark inte prata så mycket om politikerförakt, för han kallar sig själv för politiker men är en mytoman, alkoholist och opportunist som ger en än sämre bild av politiker.

Skulle allt om Bergmark som är vederlagt i tråden komma till allmänhetens kännedom så skulle bara de mest lojala sektmedlemmarna rösta på han om ens det.
Citera
2026-07-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Vad vill du säga?

Varför undrar du det?
Citera
2026-07-01, 10:59
Medlem
Oldgs avatar
Krigsrapporten den 1sta juli https://www.youtube.com/watch?v=ngCXWF_0svc

"Nato och Ryssland som pågår i Ukraina så talas det hela tiden vett och eh, brett lätt och brett om att ja, nu har krigslyckan vänt, Ukraina återtar mark och så vidare. Det är så långt ifrån sanningen som man kan komma för att det är endast propagandas syftande till att ösa mer pengar och mer vapen till den ukrainska diktaturen. Och man beskriver fortfarande Ukraina som en demokrati. Det är så långt ifrån man kan komma. Det är världens mest korrupta land förmodligen och det är inte en demokrati när man förbjuder allmänna val och förbjuder allt annat än statskontrollerad media precis som i Sverige. De sista starka befästningarna i östra Ukraina, eh det vill säga som eh, området med Slobiansk bland annat eh och söderut närmare eh, Kherson har vi Kramatorsk och Konstantinia eh som kommer att falla när som helst. De är omringade både i Kramatorsk och i Konstantinia och de andra områdena som jag nämner. Det är ett faktum. Eh, ryska krigsministeriet eh är väldigt otåliga med Putin att han inte gör slut på det här kriget genom att ta Odessa och Kiev. Så hans senaste uttalande från Kreml är att det är det enda sättet att få slut på den här konflikten. Han menar att tåget har gått för en eventuell förhandlingsbar lösning eftersom Nato inte lyssnar."

Vet inte om Bergmark klarar av att läsa en karta men Kramatorsk är inte omringat av Ryssland alls......Denna "krigsrapport" går emot deras uttalande tidigare....

Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Här kommer bevis för Håkan Bergmark och Rönne har en IQ som motsvarar deras skostorlek.

Lunchklubben 19 jun Finland har tydligen kommit till sans htps://www.youtube.com/watch?v=7eHpX9OoHdQ

Vidare vid 3:48 "då då då eh Stubb säger att det är varken logiskt eller rimligt. Han han är ju
är ändå ganska högt uppsatt i Finland. Det vet vem [skratt] vems stubbe eh det är ganska rimlig
att Ryssland skulle göra det samtidigt som landet är hårt pressat i kriget mot Ukraina va. Det är varken logiskt eller rimligt som man säger va?..."

"Sen går vi till Sverige och Europa. Sverige har nyligen beslutat att köpa fyra stycken jättestora franska fregatter till en kostnad av cirka 10 miljoner, 10 miljoner, 10 miljarder kronor styck. Alltså en affär på 40 miljarder. Eh, militära expertbedömare säger att det här är det största strategiska misstaget som Sverige någonsin har gjort. Med tanke på att kapaciteten
finns här i Sverige. Att om man nu skulle behöva den här typen av krigsfartyg, vilket är fullständigt olämpliga för ett innanhav som Östersjön, så eh kan finns den kompetensen här på hemmaplan. Men istället väljer man att köpa de här fyra Frankrike för att enligt då Paul Jonsson att de kan leverera snabbare."

Ovan bevisar att Bergmark inte kan ett skit om Marinen, Försvarsmakten och vapensystem, för det första så har vi inte kapaciteten att bygga denna typ av fartyg inom önskad tidsram och vapensystem, sedan så är dessa fartyg/fregatter avsedda för öppen sjö och inte som våra Visbykorvetter som är en del av "hit and run taktiken". De är klarar inte av att eskortera lastfartyg med materiel till Baltikum i händelse av en konflikt med Ryssland, de är inte byggda för det. Det jobbet klarar dessa fregatter av.

"Han Pål Jonsson säger ju liksom spöken runt varje hörn och det är hans uppdrag eftersom han är amerikansk eh agent. Polen köper också ubåtar för 47 miljarder av Sverige."

Det är förtal Bergmark, för det finns inga bevis för det. Pål följder Riksdagen och Regerings direktiv, d.v.s. via demokratiska val. Men du gillar ju inte Parlamentarisk Demokrati eller rättare sagt du vet inte hur Sverige funkar och styrs. Dessutom så skapar beställningarna av Polen arbeten i Sverige och klirr i statskassan.

"Eh eh och sen har vi det här med jas Gripen då. Det är klart nu. Sverige skänker 16 av den äldre modellen C och D till Ukraina. Och eh sägs att Storbritannien eh är inblandad i en delfinansiering av det här. Och det här är ju finansierat av skattemedel för SAAB kommer ju att få betalt givetvis. Sen ska ju Ukraina köpa 150 totalt men då de senare generationen Gripen E. Och hur det ska finansieras är fullständigt oklart. Men skattebetalarna står som vanligt i skottlinjen."

Få ihop ovan! De plan som Sverige skänker är redan betalda! Sedan hur Ukraina skall betalda för de 150 nya planen? Genom internationellt bistånds stöd och militär finansiering (där flera givarländer/instanser kan stå för delar av inköpet) samt Lån/finansiering kopplad till Ukrainas ekonomiska stödprogram.

"Sen kan vi säga som så här att vi har tittat lite grann på våra makthavare i Europa. Alexander Stubb, Friedrich März, Ursela von der Leyen, Kaja Kalas med flera. De har ett gemensamt. De har släkt band med före detta militärer som slogs mot Ryssland för Hitler under andra världskriget. Och äpplet brukar inte falla så långt från trädet, säger man."

Kommentarer överflödiga!!!!

"Sen har vi det värsta av allt. Tre nya genomförande överenskommelser har undertecknats mellan Sverige och USA och det skedde den 17 juni senast. Tre genomförande överenskommelser inom ramen för DCA-Avtalet, alltså Defense Corporation Agreement. Och de här överenskommelserna i skrift rör sig om straffrättsliga förfaranden, skattebefrielse, amerikansk trupp och civilanställda och regler för in och utresa, entry and exit. De får svängdörrar till Sverige och de 17 militära baserna som tidigare 2025 överlät till USA utan ersättning. Och det här är då, det här undertecknades av
Brigadgeneralen Anders Odung. Han är ställföreträdande chef på försvarsstabens
strategi enhet och USUOMs eh eh brigadgeneral Quade Quadri. Roligt namn.
Eh, och eh det att nu ytterligare skriver man från Försvarsmakten att nu ytterligare tre genom genomförande överenskommelser till DCA har undertecknats innebär en viktig milstolpe i det försvarsrelaterade samarbetet mellan Sverige, Försvarsmakten och USA. Jag säger bara så här, vi upplåter här. Sverige upplåter sig till att bli ett nytt Ukraina. skulle Nato fortsätta sin krigshets. Och så så här skriver man också totalt har fyra genomförande överenskommelser undertecknats mellan USA och Sverige. Och det var ju då i juni 2025 som den första genomförande överenskommelsen undertecknades angående infrastruktur skriver man. vill säga upplåta svensk svenska militärbaser 17 stycken helt och hållet är USAs krigsmakts händer.
Ja. Och eh så det är en annan sak här. Vi ska se om jag hittar det stycket. Det här är en jättelång skrivning från Försvarsmakten.
Eh, jo, genomförande överenskommelsen har förhandlats under ledning av Försvarsmakten i samarbete med, lyssna nu, Svenska Polismyndigheten, Svenska åklagarmyndigheten, Kriminalvården och Skatteverket. De blir alltså skattebefriade, alla de här eh frivilliga invasions soldaterna från USA och de blir straffrättsligt immuna där av åklagarmyndigheten och kriminalvården och de får leva vad fan mycket de vill här och det är därför man har kontaktat och förhandlat med polismyndigheten. Aatt eh gott folk om ni vill ut och härja på stan och slåss eller någonting, gör ett förfalskat amerikanskt militär kort så kan går ni fria och prata engelska och låtsas som ni är amerikan. Nej, jag rekommenderar inte att göra det. Men det är teoretiskt vad som skulle kunna ske.
Man vet ju såna här handlingar som ID-kort och annat kan hamna i felhänder. Men skitsamma, det var min krigsrapport för idag den 1 juli. Jag ser ingen ingen ljusning på himlen utan Sverige är totalt utsålt
och kommer att vara den första skådeplatsen för ett tredje världskrig skulle det inträffa."

Ja de amerikanska soldaterna/styrkor omfattas av skattebefrielse i Sverige (inom ramen för DCA-avtalet), särskilt för moms och punktskatter när de gör skattefria inköp. Det gäller t.ex. sådant som alkohol/tobak och bränsle. D.v.s. som vilka turister som helst. Är det civila kontraktörer som jobbar i Sverige så gäller andra regler beroende på hur länge de är i Sverige d.v.s. inte skattefrihet och Nej, de är inte helt straffria enligt svensk lag. DCA/DCA-upplägget innebär att USA som utgångspunkt har då främst “domrätt” (rätten att åtala/döma) i vissa situationer, men Sverige kan ta tillbaka domsrätten i fall som är av särskild betydelse för Sverige. Och om en gärning är laglig i USA men brottslig i Sverige är det Sverige som har rätt att döma enligt svensk strafflagstiftning

Jag har tagit upp detta tidigare. Det påvisar att Bergmark inte kan ett skit om DCA avtalet, vi har inte gett "bort" 17 militära baser till USA/Nato. De kan använda dem tillsammans med oss på våra villkor och vi kan neka dem tillträde om vi vill, vilket jag har redogjort för tidigare i tråden. Vi har varit en indirekt medlem i Nato sedan 1950-60 talet och haft amerikanska soldater här sedan länge. Så vad MIFFOT yrar om......

Sedan denna hets om tredje världskriget! Den har vi hört till leda! Men kriget har ju redan börjat enligt den store Gröfaz!

Bergmark är en riktig Vatnik - Han ljuger om allt.

Den som vill ha fakta så är här en länk till DCA avtalet.
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/militart-forsvar/avtal-om-forsvarssamarbete-med-usa-dca/
Senast redigerad av Oldg 2026-07-01 kl. 11:34.
Citera
2026-07-03, 07:49
Medlem
Oldgs avatar
Om ni vill få ett gott skratt och bevis för att dessa 2 dårar är helt blåsta i skallen så skall ni se/lyssna på detta program!

Lunchklubben 2 juli Ukrainare åtalas för Nordstream sabotaget https://www.youtube.com/watch?v=IGKSpX3ZHjM&t=104s

Man leder i bevis via olika spårningssajter för flygplan och båtar samt Seymour Hersh artikel att "det var så här det gick till...." (fritt återgett) Om ni vill ha ett bra bevis för apofeni så har ni det här!

https://www.helsinkitimes.fi/world-int/22973-us-and-norway-blew-up-the-nord-stream-pipelines-seymour-hersh.html

"Ja. Så att om det heter skyglas eller sigglas, jag kommer inte ihåg. Jag har inte fått fram det, men vi visar ju det då eh för ett par år sedan så att jag ska leta vidare på det här för det är rätt intressant. Han som visar det här som en egen sajt. Den är död nu. Kanske till och med han själv är mördad. Vad vet jag? Eh det var det tyngsta beviset tycker jag i alla fall. Det var just den här tracking eh där man där man spårade..."

Sedan att använda kärnvapen för att spränga en pipeline? Den är fin! Hur dum får vara?

Anledningen till att Ukraina använde en eller två segelbåtar (Bavaria Cruiser 50) är att de inte hörs, det finns olika SOSUS kedjor utplacerade på Östersjönsbotten och det skulle ha väckt misstankar om den hade cirklat med en motor eller helt plötsligt stannat över pipelinen och finns normalt inget generellt krav att ha AIS-sändare på en båt av typen Bavaria Crusier 50 (varken Class A eller Class B). Så den är inte synlig på någon "trackersajt".

Sedan kommer en massa fakta fel om Estonia men vad kan man förvänta sig av 2 mytomaner
Senast redigerad av Oldg 2026-07-03 kl. 08:07.
Citera
2026-07-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Om ni vill få ett gott skratt och bevis för att dessa 2 dårar är helt blåsta i skallen så skall ni se/lyssna på detta program!

Lunchklubben 2 juli Ukrainare åtalas för Nordstream sabotaget https://www.youtube.com/watch?v=IGKSpX3ZHjM&t=104s

Man leder i bevis via olika spårningssajter för flygplan och båtar samt Seymour Hersh artikel att "det var så här det gick till...." (fritt återgett) Om ni vill ha ett bra bevis för apofeni så har ni det här!

https://www.helsinkitimes.fi/world-int/22973-us-and-norway-blew-up-the-nord-stream-pipelines-seymour-hersh.html

"Ja. Så att om det heter skyglas eller sigglas, jag kommer inte ihåg. Jag har inte fått fram det, men vi visar ju det då eh för ett par år sedan så att jag ska leta vidare på det här för det är rätt intressant. Han som visar det här som en egen sajt. Den är död nu. Kanske till och med han själv är mördad. Vad vet jag? Eh det var det tyngsta beviset tycker jag i alla fall. Det var just den här tracking eh där man där man spårade..."

Sedan att använda kärnvapen för att spränga en pipeline? Den är fin! Hur dum får vara?

Anledningen till att Ukraina använde en eller två segelbåtar (Bavaria Cruiser 50) är att de inte hörs, det finns olika SOSUS kedjor utplacerade på Östersjönsbotten och det skulle ha väckt misstankar om den hade cirklat med en motor eller helt plötsligt stannat över pipelinen och finns normalt inget generellt krav att ha AIS-sändare på en båt av typen Bavaria Crusier 50 (varken Class A eller Class B). Så den är inte synlig på någon "trackersajt".

Sedan kommer en massa fakta fel om Estonia men vad kan man förvänta sig av 2 mytomaner

Är lite kul att HB sitter och dömer ut Sveriges möjligheter att göra avancerade operationer på djupt vatten i Östersjön.
Något Gaymark själv påstår sig ha utfört med enkla medel..
Host host.. VM i att kasta stenar i Glashus som vanligt!.😂

Missa heller inte senaste Krigsrapporten där Bög Håkan sitter och hetsar upp sig till den Ryska propagandan så hen nästan börjar gråta på slutet.. Hahaha 😂🫣
Senast redigerad av Koktiskit 2026-07-03 kl. 12:26.
Citera
2026-07-04, 07:32
Medlem
Oldgs avatar
Nej Bergmark! Du och din gelikar representerar inte folket, mig eller någon annan! Vi har inte bett er representera oss och vi vill inte ha med nazzar som du och Frihetsnytt att göra.

Dina gelikar och den övertro som ni har på er egen betydelse får mig att spy! Inte nog med att ni ljuger, bedrar och drar halvsanningar som promotar er nazistiska världsåskådningen, så har ni mage att påstå att ni står för något bättre, är så mycket bättre, ni kan så mycket bättre och det kallas för storhetsvansinne! För ni har en övertro på er egen förträfflighet. Ni vill störta det demokratiska systemet, införa en övervakad direkt diktatur inte en direkt demokrati! Ni vill döda våra valda politiker, ni vill använda våld emot meningsmotståndare och vad det leder vet vi genom historien. Så går det när underofficerare får härja fritt utan att någon sätter ner foten och gör motstånd emot edra åsikter och politik.

Om allmänheten skulle få reda på dina bravader Håkan (se CV i tråden) som inte har någon förankring i verkligheten, de som du har skrutit om på nätet, i artiklar och på möten. Så skall du vara glad om ens dina gelikar i sekten skulle lägga en röst på ditt parti.

Jag väljer själv vem som skall representera mig, både i Riksdagen, Regionen och Kommunen! Ni prackar på oss medborgare ER version av "verkligheten" full med propaganda och lögner för det bevisar och påvisar det förakt ni har för oss medborgare och människor.

Att nazisterna byggde sin framgång på lik är väl känt, precis som Bergmark gjort genom att använda 852 stycken dödade i Estoniakatastrofen, Wilma och en död pilot för att bygga sin framgång och "karriär"

Så varför tar du inte fram din nazist uniform tillsammans med Rönne och står för vad du verkligen är!

Gud förlåter! Jag gör det inte!

Not ovan är min respons på den här jävla dyngan -
Lunchklubben 3 juli Makthavarna visar sitt förakt inför folket https://www.youtube.com/watch?v=s9aD9MoV8eQ&t=79s
Senast redigerad av Oldg 2026-07-04 kl. 08:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in