Citat:
Ursprungligen postat av
3N37
Idag så har HB varit flitig minsann. Först så var han med i Frihetsnytt. Därefter så var det Lunchklubben som vanligt. Där så fick vi ännu ett bevis på HB's kompetens. Han har varit "Fartygschef" på en Minsvepare. Vad är nästa steg? Själv så lutar jag att få höra om hans tid som pilot inom FV.
Bergmark säger ingenting egentligen när det gäller Epstein och hela den affären som inte redan är kända! Frihetsnytt är bara en klubb för inbördes beundran och inget annat! Där man delar ut ryggdunk och medaljer till varandra......Navet/Sekten förnekar sig aldrig......
Sedan så stämmer det att han var en s.k. Minstyrman/fartygschef på en s.k Fiskesmack! Jag har sett hans egna papper som han lät mig titta på där står det Minstyrman/gruppbefäl För er som inte insatta i den militära jargongen så krigsplacerades de bland annat som minstyrmän på hjälpminsvepare, röjdykledare och chefer på bevakningsbåtar, spaningsledare vid kustradarspaningsstationer eller pluton- och troppchefer i basförsvarskompani. Han tillhörde/var stationerad på RÖJDYKARDIVISIONEN men det innebär inte att du är röjdykare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Herr Bergmark fick inte ens börja, utan blev utbildad till "fartygschef" för en "fiskesmack" en gisten fiskebåt för minröjning. Inget annat. Han gick på Täby Sjökrigsskola 1979 och inget annat. Han tillhörde röjdykardivisionen men var aldrig röjdykare.
(FB) Håkan Bergmark
Men som alltid så vill Bergmark vara lite finare och lite bättre än den verklighet som han har varit med om......