2025-03-01, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why
Varsågod. Här har du beviset för att han har peruk och latexmask. Det ingår förmodligen i varje hetromans standardgarderob och är så klart standardutrustning för alla värdekonservativa riktiga män.
https://www.youtube.com/watch?v=rn-BtYwX3Ac

Buffalo Bill/När Lammen Tystnar & Tonetta vibbar
Citera
2025-03-01, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Buffalo Bill/När Lammen Tystnar & Tonetta vibbar
Han är lite finare 😊
Ett riktigt fint rövhål på två ben, mytomanmongot som varit förband till Deep Purple på 70 talet,,,, i Skellefteå! Trots att de aldrig varit där
Citera
2025-03-01, 17:05
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Okulärt! Samma papper som han var viftat med i sina videos.

Du har alltså sett det på nära håll? Dokument Håkan fladdrar med framför en kamera tar jag med en rejäl nypa salt eftersom han fladdrar men dykboken framför kameran trots att den "blev stulen" från Rabes filmstudio i Berlin på 00-talet.
Citera
2025-03-01, 17:11
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Du har alltså sett det på nära håll? Dokument Håkan fladdrar med framför en kamera tar jag med en rejäl nypa salt eftersom han fladdrar men dykboken framför kameran trots att den "blev stulen" från Rabes filmstudio i Berlin på 00-talet.

Korrekt! Men där står det bara att han är antagen till Täby Sjökrigsskola! Jag har träffat honom vid 2 tillfällen! Men jag vet att HB inte vet det eller kommer ihåg det för han var ganska påverkad (APRAK) vid båda tillfällena. Den s.k. dykboken kan du nog glömma! Inskrivet med blyerts..... Den finns inte.......För alla som vet något om Marinen och hur man hanterar denna typ av information skrattar sig harmynta.....

Se gärna tidigare inlägg i tråden....
Senast redigerad av Oldg 2025-03-01 kl. 17:15.
Citera
2025-03-02, 08:38
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Korrekt! Men där står det bara att han är antagen till Täby Sjökrigsskola! Jag har träffat honom vid 2 tillfällen! Men jag vet att HB inte vet det eller kommer ihåg det för han var ganska påverkad (APRAK) vid båda tillfällena. Den s.k. dykboken kan du nog glömma! Inskrivet med blyerts..... Den finns inte.......För alla som vet något om Marinen och hur man hanterar denna typ av information skrattar sig harmynta.....

Se gärna tidigare inlägg i tråden....

Ok, så det är någon slags antagningsbrev du sett? Inget om att han varit kursetta (som Fritjof påstått) eller medalj från kungen? Vet inte riktigt om det bevisar hans utbildning. Själv har jag försökt söka efter honom i årsböcker från skolan, utan resultat.
Citera
2025-03-02, 08:43
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Ok, så det är någon slags antagningsbrev du sett? Inget om att han varit kursetta (som Fritjof påstått) eller medalj från kungen? Vet inte riktigt om det bevisar hans utbildning. Själv har jag försökt söka efter honom i årsböcker från skolan, utan resultat.

Korrekt! Hittar inget om en kursetta, medalj etc. Hovet känner inte till något utan hänvisar till "den som utfärdade medaljen", vilket i detta fall är Försvarsmakten och där finns ingenting att hämta.

Sedan har jag muntliga anföranden ifrån aktiva militärer och folk som har tjänstgjort med HB.

Citat:
Eller när de inte förstår att vi är flera som har kollat samma sak, några av oss har ringt, skickat e-brev eller talat med kontakter vi har inom t. ex Försvarsmakten, Pliktverket, dyk klubbar, krigsarkiv/Riksarkiv, enskilda personer, slagit i databaser som CMAS, missing people mm och vi har korrelerat och jämfört information med varandra! Ändå så sitter de och gläfser "vad har du för bevis?" De vill inte själva ringa upp Försvarsmakten, nej de vill inte läsa några länkar, de vill inte göra någonting. Vi skall servera dem bevis! Bevis finns det, är bara att lyfta luren och göra jobbet! Jag vet att några här som trodde på HB fantasier om dykningar på Estonia mm, men efter blivit dirigerad åt rätt håll och gjort egna undersökningar så övergick deras beundran av HB till förakt!

Bergmark har inte kunnat påvisa något av de han säger stämmer! Han kan inte vara på 5 olika platser samtidigt! Han har inga bevis för sina påståenden! Jag har sett hans egna papper som han lät mig titta på där står det Minstyrman/gruppbefäl För er som inte insatta i den militära jargongen så krigsplacerades de bland annat som minstyrmän på hjälpminsvepare, röjdykledare och chefer på bevakningsbåtar, spaningsledare vid kustradarspaningsstationer eller pluton- och troppchefer i basförsvarskompani. Han tillhörde/var stationerad på RÖJDYKARDIVISIONEN men det innebär inte att du är röjdykare.

Någon röjdykarutbildning nämns inte i dessa papper, utan han blev värnpliktig underofficer INTE officier och gick ut som fänrik ansvarig/fartygschef för en "Fiskesmack"/hjälpminsvepare/bevakningsbåt! Se nedan här ifrån 22.15 Där han säger det själv - Han ljuger om Röjdykarbiten dock och även detta om värnpliktig officier, för antingen så är man officier eller värnpliktig. han vara bara värnpliktig underofficer/gruppbefäl! Han vart alltså värnpliktig fänrik!

https://rumble.com/venund-fritjof-persson-mynttorget-15-sep-2019.html

Han finns inte på bild ifrån avgångsklasserna i Skredsvik 1979-80! Han har ingen Sir Anselm för han aldrig fått någon! Sedan så bekräftade en Major Tjärnlund att det inte fanns några beteckningar för Röjdykare på hans uniform och att han inte var reservofficer, den uniformen som lämpligt också försvann! En undersökning skedde efter att Bergmark påstått att var officier i hemligt tjänst då han stod anklagad för misshandel! Och nej han är inte KSI som han påstår här! https://rumble.com/vdmquh-betalda-troll-r-ett-problem-p-sociala-medier.html

Hade han varit officier så hade han bara kunnat beställa en ny uniform, vilket han enligt Försvarsmakten personalavd. aldrig har gjort eftersom han endast var en värnpliktig underofficer. http://lege.net/politiken.biz/hemliga_dykningar.html
Senast redigerad av Oldg 2025-03-02 kl. 08:53.
Citera
2025-03-02, 18:15
Medlem
Citat:
Korrekt! Hittar inget om en kursetta, medalj etc. Hovet känner inte till något utan hänvisar till "den som utfärdade medaljen", vilket i detta fall är Försvarsmakten och där finns ingenting att hämta.

Sedan har jag muntliga anföranden ifrån aktiva militärer och folk som har tjänstgjort med HB.

Det finns en sak i det här jag inte får ihop?
HB brukar tjöta om att han var Korpral och sedan blev han VPL Fänrik när han slutade.
Men borde ju haft lite fler grader däremellan?
Ibland känns han som en malaj.
Var ju ändå 45 år sedan och ett tungt bruk av Alkohol och dylikt.
Som bevisligen inte gjort hans kognitiva förmågor bättre.

Ingen kritik mot din sammanställning.
Citera
2025-03-03, 08:14
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
Det finns en sak i det här jag inte får ihop?
HB brukar tjöta om att han var Korpral och sedan blev han VPL Fänrik när han slutade.
Men borde ju haft lite fler grader däremellan?
Ibland känns han som en malaj.
Var ju ändå 45 år sedan och ett tungt bruk av Alkohol och dylikt.
Som bevisligen inte gjort hans kognitiva förmågor bättre.

Ingen kritik mot din sammanställning.

Det finns mer information som är kontradiktorisk speciellt när det gäller hans militärtjänstgöring, men som jag har avstått ifrån att nämna. Dels ifrån hans lumparpolare som precis som du säger, att det har gått en tid sedan dess. Vi vet att han blev antagen till Täby Krigsskola, sedan hans utbildsningsväg till att bli Minstyrman verkar inte ha varit helt spikrak utan att gå in på detaljer för det går inte att verifiera helt och hållet. Han började som sjökadett/korpral och slutade som värnpliktig fänrik där mellan skall han ha haft graden Furir/Överfurir. Därav hans korpral epåletter som hängde i båten, som han tog av och skall ha sytt dit Furir epåletterna.

Om någon hittar fel i vad jag skriver eller i min sammanställning och kan bevisa det, så har jag inga problem att erkänna att jag har fel - men säg inte det till min fru!
Citera
2025-03-03, 16:06
Medlem
Oldgs avatar
2025 03 03 Del 86 Maratonsändning a la KT ifrån 3 min talas det om Herr Bergmark https://www.youtube.com/watch?v=rU4JC17ckjE

Min 64-66 - Håkan är helnykterist sedan 1989.........
Senast redigerad av Oldg 2025-03-03 kl. 17:05.
Citera
2025-03-03, 18:17
Medlem
Citat:
2025 03 03 Del 86 Maratonsändning a la KT ifrån 3 min talas det om Herr Bergmark https://www.youtube.com/watch?v=rU4JC17ckjE

I dagens stora sändning såg HB ut som han provat närstrid på någon tant e dylikt o fått stryk?
Om han inte varit nykterist sen 1989 hade man kunnat tro han ramlat på fyllan?😂
Har han fått sparken från jobbet i Jönåker?
Sett att han lägger bakgrund därifrån men är ju inte där.
Kanske fått göra drogtest igen?
Kommit på att han kör på fyllan och utan körkort?
Har iaf gjort det har han Filmat!
Då han garanterat var utan körkort.
Är ju minst 12 månader utan lapp på RF och blir det mer får man ta nytt körkort.
Citera
2025-03-04, 07:54
Medlem
Oldgs avatar
Citat:

Skall vara minut 55 och framåt..... Taskig syn och feta fingrar att skylla på.......
Citera
2025-03-04, 08:01
Medlem
Citat:
5 minuter in "Jas plan med Taurus blir nedskjutna av iransk drönare på nolltid...." Lunchklubben 25 feb Omvärldsanalysen i dag https://www.youtube.com/watch?v=985ZjH_tmMU

Drönare är inte en luftvärnsrobot din påstådda stridspitt........

Hur skall du skjuta ner Jas plan och kryssningsrobotar med drönare?

Eller kommer det som vanligt komma dåliga ursäkter ifrån sektmedlemmar? Vi börjar känna igen "lössen på gången....."

Drönare är en vardagligare benämning för det som mer korrekt kallas för obemannade luftfartyg eller obemannade luftfartygssystem – det vill säga luftfartyg som styrs antingen automatiskt, självständigt eller av fjärrpilot på distans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in