2021-10-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan ju vara så också att han bara hyr rummet nattetid, att han så långt det är möjligt ska hålla sig undan dagtid - då kan han ju hänga kring båten och klubben om dagarna (när han inte jobbar, om han nu gör det).

Han jobba 40-60 timmar 6 dagar i veckan sen tillkommer odenplan och 2-6 min "snabbisar" inspelningar som tar 45h redigering.
Han har inte tid att vara hemma.
Citera
2021-10-21, 14:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Han jobba 40-60 timmar 6 dagar i veckan sen tillkommer odenplan och 2-6 min "snabbisar" inspelningar som tar 45h redigering.
Han har inte tid att vara hemma.
Sant. Till alla belackare: är det något Håkan knarkar så är det arbete, hör sen!
Citera
2021-10-21, 14:39
Medlem
Det är bara att poppa popcorn och sippa på rödtjut framöver ..
Kronkalle håller koll på dåren bergmark med lupp, så ni vet.

Så tragisk figur detta, att inte pajasen Håkan Bergmark fattar det själv är en gåta.
HB tror att han gör samhället en tjänst att sitta ensam dag ut o dag in och spy yr sig
galla åt alla och senare försöka gråta ut att han behöver tiggarinkomst för att överleva.
Kan bara säga till puckot bergmark, eftersom han tydligen följer TS om sig själv varje dag,
lägg ner hela skiten och gör något annat i livet, kontakta soc eller psykakuten, men på YT
ska du inte vara. Tipset är helt gratis Håkan Bergmark med sina skulder upp över öronen

Många anmäler HB´s klipp, tills kanylen stängs förgått (tack)
https://www.youtube.com/user/hakantheswede/videos
Senast redigerad av SKIL 2021-10-21 kl. 14:43.
Citera
2021-10-21, 14:46
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Det kan ju vara så också att han bara hyr rummet nattetid, att han så långt det är möjligt ska hålla sig undan dagtid - då kan han ju hänga kring båten och klubben om dagarna (när han inte jobbar, om han nu gör det).

Har aldrig hört talas om en dåndeal men visst. Det visar sig.
Citera
2021-10-21, 14:53
Medlem
Kollade lite kommentarer på jallai sida. Inte för att att de flesta av oss redan förstått att han ljuger men där kommentar folk att de kollat upp honom i krigsarkivet.

"Kan i alla fall konstatera att Bergmark gick utbildning på sjökrigsskolan i Täby 1979 och hörde till röjdyk.
Har betyg från krigsarkivet. Sedan om allt stämmer har jag ingen aning om. Jag hämtade ut på krigsarkivet, när jag grävde lite."

Svar på denna

"Vad jag förstår och så har han jobbat på och med båtar som varit knutna till röjdykarna. Dock så har han själv inte genomgått någon röjdykarutbildning. Om det är samma dokument som vi pratar om. Flottan/Marinen har ingen anledning att ljuga, för det finns inget att hemlighålla här. Speciellt inte om den hemliga dykningen. Tyvärr är det så att många inte drar sig att tjäna pengar på andra olycka (Estonia). "

Samt

"Att tillhöra röjdyk innebär inte att man är en röjdykare, de har har även båtsmän, fartygschefer mm inom den divisionen. Samt jag hittar inga bevis för att han fått någon som helst militärdykarutbildning. Har även ställt frågan till Pressavdelning och fått samma svar som Fokus fick för några år sedan. Samt hittar inget som påvisar någon som sådan utbildning i Riksarkivet/Krigsarkivet. "
Citera
2021-10-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Kollade lite kommentarer på jallai sida. Inte för att att de flesta av oss redan förstått att han ljuger men där kommentar folk att de kollat upp honom i krigsarkivet.

"Kan i alla fall konstatera att Bergmark gick utbildning på sjökrigsskolan i Täby 1979 och hörde till röjdyk.
Har betyg från krigsarkivet. Sedan om allt stämmer har jag ingen aning om. Jag hämtade ut på krigsarkivet, när jag grävde lite."

Svar på denna

"Vad jag förstår och så har han jobbat på och med båtar som varit knutna till röjdykarna. Dock så har han själv inte genomgått någon röjdykarutbildning. Om det är samma dokument som vi pratar om. Flottan/Marinen har ingen anledning att ljuga, för det finns inget att hemlighålla här. Speciellt inte om den hemliga dykningen. Tyvärr är det så att många inte drar sig att tjäna pengar på andra olycka (Estonia). "

Samt

"Att tillhöra röjdyk innebär inte att man är en röjdykare, de har har även båtsmän, fartygschefer mm inom den divisionen. Samt jag hittar inga bevis för att han fått någon som helst militärdykarutbildning. Har även ställt frågan till Pressavdelning och fått samma svar som Fokus fick för några år sedan. Samt hittar inget som påvisar någon som sådan utbildning i Riksarkivet/Krigsarkivet. "

Jo, men det har han ju förklarat. De gick in i alla arkiv och städade bort honom, eftersom det han sysslade med var så hemligt. De måste ha missat betygen...
Citera
2021-10-21, 15:45
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Och i vilket sammanhang är jag mytoman menar du?

Inget mig veterligen, men kan bara svara för denna diskussion då jag inte känner dig

Till skillnad från HB uttalar jag mig bara om sådant jag vet
Senast redigerad av Ovrall 2021-10-21 kl. 15:54.
Citera
2021-10-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Inget mig veterligen, men kan bara svara för denna diskussion då jag inte känner dig

Till skillnad från HB uttalar jag mig bara om sådant jag vet

Tänkte väl
Det. 😊
Citera
2021-10-21, 16:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Har aldrig hört talas om en dåndeal men visst. Det visar sig.
Lek med tanken att de är vänner och ställer upp för en vän: "ok, klart du kan SOVA här tills du hittat annat, självklart, absolut och ja, men..." och håkan ba: "ja, jag lovar att inte störa, jag har såå mycket jobb så jag behöver bara någonstans att ha mina saker och en plats att sova på. har lägenhet på G, en i Jordbro och en annan i Väster Haninge" och månaderna går...
Citera
2021-10-21, 16:36
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Lek med tanken att de är vänner och ställer upp för en vän: "ok, klart du kan SOVA här tills du hittat annat, självklart, absolut och ja, men..." och håkan ba: "ja, jag lovar att inte störa, jag har såå mycket jobb så jag behöver bara någonstans att ha mina saker och en plats att sova på. har lägenhet på G, en i Jordbro och en annan i Väster Haninge" och månaderna går...

Ja. Jag skulle inte ens låna ut en företagspenna till den gubben. Skulle känna mig orolig att han ger det företaget dåligt rykte.
Citera
2021-10-21, 16:40
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:

Han har varit där på dagarna sedan han lämnade plastbaljan. Men vi får se som sagt.
Citera
2021-10-21, 16:40
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Ja. Jag skulle inte ens låna ut en företagspenna till den gubben. Skulle känna mig orolig att han ger det företaget dåligt rykte.

Villan kan brinna ner. Allt kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in