2025-02-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Citaten beskriver! Allt som igentligen behövs säga! Du skapar ett drama som inte behövs, inser du inte det?

(obekräftade källor som du länkar till är sann, medans källor som jag ej har länkat till ännu är osant! Enligt dig).medans jag anser man skall vara skeptiskt till båda innan man får ”bekräftade” källor från fler håll.

Du säger dig inte känna till något om HB eller sekten o dylikt.
Men vet ända att alla har fel och bara snackar skit
Vad bygger du det på?
Citera
2025-02-06, 11:19
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
Du säger dig inte känna till något om HB eller sekten o dylikt.
Men vet ända att alla har fel och bara snackar skit
Vad bygger du det på?
Du har missförstått endel! Den som påstår och anklagar personer (HB)har på sitt ansvar att bekräfta sanningshalten i det den publicerar annars kan man ju inte verfiera det på annat sätt än att det är obekräftad information och ryktesspridning! (Jag vill dock ändå påstå att sådan information sent om sinder, mycket väl kan stämma! vilket vi åtskilliga gånger har sett! med det som kallas konspirationsteorier.

(Men innan informationen blir bekräftad! är det obekräftad information och ryktesspridning)
Citera
2025-02-06, 11:26
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
För att mota "Olle i grind" så i denna video (ca 5,25 och framåt) så håller Tobbe upp samma typ av medalj som Bergmark fick och förklarar bakgrunden till den. https://www.youtube.com/watch?v=EfkxoHp3AP4 Klipp ifrån Lennart Matikainens kanal - Hoppas att det DUGER som källa för vissa!

QED - Håkan Bergmark är medlem i Navet/Nätverket/Sekten! Läs gärna Nya Dagbladets artiklar eller om ni föredrar Expos.
Du har inte lyssnat på hela intervjun!
Ett tips är att bortse från den dramatiska överskriften! Och lyssna på de exakt första 2 min så vet man vad intervjun handlar om, men eftersom du ohderligt bara är ute för att hänga ut folk!

(Jag har lyssnat på denna intervju förut) men för nya tittare som inte har tid rekomenderas de 2 första min.)
Citera
2025-02-06, 12:11
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Du har inte lyssnat på hela intervjun!
Ett tips är att bortse från den dramatiska överskriften! Och lyssna på de exakt första 2 min så vet man vad intervjun handlar om, men eftersom du ohderligt bara är ute för att hänga ut folk!

(Jag har lyssnat på denna intervju förut) men för nya tittare som inte har tid rekomenderas de 2 första min.)

Har lyssnat på hela intervjun! Fick Bergmark en medalj ifrån nätverket/sekten/navet? Ja eller nej? Det var den frågan som ställdes! Har han fått en? Svaret är ja! Och du får den bara om du är del nätverket/sekten/navet - Eller förnekar du att HB har fått en medalj ifrån Tobbe och nätverket/sekten/navet? Och vem är det jag hänger ut? Vänligen besvara frågan!

Och i sådana fall på vilka grunder? Du kan ju ingenting om Navet eller HB enligt egen utsago? Så vad bygger du DIN information på?
Senast redigerad av Oldg 2025-02-06 kl. 13:08.
Citera
2025-02-06, 12:20
Medlem
Citat:
Du har missförstått endel! Den som påstår och anklagar personer (HB)har på sitt ansvar att bekräfta sanningshalten i det den publicerar annars kan man ju inte verfiera det på annat sätt än att det är obekräftad information och ryktesspridning! (Jag vill dock ändå påstå att sådan information sent om sinder, mycket väl kan stämma! vilket vi åtskilliga gånger har sett! med det som kallas konspirationsteorier.

(Men innan informationen blir bekräftad! är det obekräftad information och ryktesspridning)

Hur menar du nu?
Vad i består denna Ryktesspridning och konspirationsteorier av.
Du vill bara blanda bort korten från den fakta som visar att HB är en stor bluff och dubbelmoralist av stora mått.
Citera
2025-02-06, 13:51
Medlem
Citat:
Citaten beskriver! Allt som igentligen behövs säga! Du skapar ett drama som inte behövs, inser du inte det?

(obekräftade källor som du länkar till är sann, medans källor som jag ej har länkat till ännu är osant! Enligt dig).medans jag anser man skall vara skeptiskt till båda innan man får ”bekräftade” källor från fler håll.

Menar du att HB har dykt på U137?
Han är ju den enda som påstår att det pågick dykningar där! Överhuvudtaget.
Finns förklaringar och dokumentation på händelserna och massa folk som bevisligen var där.
Har själv träffat flera och ingen känner till någon Håkan Bergmark fast de borde gjort det om det han påstår är sant
Ljuger dem?
Alla hemligstämplade delar är offentliga och det finns inget av det HB påstår i materialet.
Och det han hävdar stämmer inte med fakta då den utrustningen inte fanns på den tiden osv osv.
Är ju samma saker med Estonia den enda källan som HB har är han själv finns ingen bevisning överhuvudtaget som styrker HBs sagor.
Citera
2025-02-06, 14:16
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Finns förklaringar och dokumentation på händelserna och massa folk som bevisligen var där.
Har själv träffat flera och ingen känner till någon Håkan Bergmark fast de borde gjort det om det han påstår är sant
Ljuger dem?
Alla hemligstämplade delar är offentliga och det finns inget av det HB påstår i materialet.
Och det han hävdar stämmer inte med fakta då den utrustningen inte fanns på den tiden osv osv.
Är ju samma saker med Estonia den enda källan som HB har är han själv finns ingen bevisning överhuvudtaget som styrker HBs sagor.

All information om U-137 är släppt ingen dykning för mätning av radioaktivitet omnämns i något dokument! Ta bara Bergmarks uttalande "det var inga Kustjägare där...." När han ringde in till SwebbTV och gjorde sig till åtlöje!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Ett annat forum men Håkan ringde in till swebbtv igår (vilket brukar vara julafton för mig som gillar att lyssna på foliehattar och främlingsfientliga)

Njut av hur experten Bergmark, som enligt egen (obekräftad) fått medalj av kungen för sin kunskap om stridsfordon, inte vet skillnaden mellan en stridsvagn och ett stridsfordon.

Ca 32:30 in: https://swebbtv.se/w/gAHi6SZ8sC5W2aHwEHNT6Q?start=32m30s

Han visar på sådan okunskap att willgert får gå in och rätta honom varpå Håkan bräker att de minsann har samma syfte att "skapa regn med 150 mm granater" hur man gör det men 122:and 12cm kanon eller cv90:s 40mm automatkanon får Håkan gärna berätta. Men swebbtvs lyssnare har ungefär samma nivå som Håkans lärljungar.

Notera även hur willgert smeker hans ego och ber honom recensera Whiskey on the Rocks på svt eftersom "du var ju där och dök". Man hör ju Håkan går igång och hävdar att det inte fanns några kustjägare på plats (kustjägarna på plats fick onekligen störst mediabevakning).

Här är information om hur mätningen gick till samt annan offentlig information nedan.

Citat:
Här kommer mer om U-137 och hur man med hjälp av FOA mätte radioaktivitet ifrån ubåten för att se om hon hade kärnvapen ombord. Sverige hade inga instrument för att kunna mäta detta ifrån/under vatten, dessutom så blockerar vatten strålning helt upp till 4 m (korrigera mig om jag har fel här). Det finns inga uppgifter om att det skall ha varit dykare i vattnet för den uppgiften vid ubåten. Allt material om händelsen är släppt och det finns inga hemlig stämplade uppgifter om händelsen kvar. Kolla gärna med Riks-/Krigs-arkivet

Det som Ritva skriver stämmer helt.

Här om mätningen. https://www.nuclear.lu.se/fileadmin/nuclear/14C_AMS/originalmanus_u137_RHkorr25nov11_med_foerfattarnam n___1_.pdf

Här mer om själva beslutfattandet omkring hantering av händelsen. Viktigaste frasen i den är; (sid 23)

"De som är inblandade i beslutet kring testerna är förutom Fröman och Odin ytterligare tre personer på FOA samt ÖB Lennart Ljung. Även chefen för sekretariatet för säkerhet och långtidsplanering, SSLP, informerades delvis för att kontrollera att inga andra planer fanns för mätningar."

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1328528&fileO Id=1328529

Så nej Håkan Bergmark var aldrig i närheten av U-137. Samt så skall väl Bergmark befinna sig i USA då enligt egen utsago eller är han i Frankrike och tar ett CMAS certifikat vi inte kan hitta? Eller i en videobutik i Lund? Eller enligt sitt senaste uttalande "dök i Nordsjön...."

Och om Kustjägare....

Citat:
Sedan så är det inte första gången han "tar fel".....

NÄÄÄÄ! Det stämmer inte! SVT ljuger om Kustjägarna!!!!!! För enligt mytomanen så kan vi inte lita på SVT!!!

Ifrån 1.14 (finns hur mycket bilder som helst!) https://www.youtube.com/watch?v=yJa0YNBYP1g
Senast redigerad av Oldg 2025-02-06 kl. 14:20.
Citera
2025-02-06, 14:47
Medlem
3N37s avatar
Citat:
All information om U-137 är släppt ingen dykning för mätning av radioaktivitet omnämns i något dokument! Ta bara Bergmarks uttalande "det var inga Kustjägare där...." När han ringde in till SwebbTV och gjorde sig till åtlöje!!!!

Här är information om hur mätningen gick till samt annan offentlig information nedan.

Och om Kustjägare....
Det är Fallskärmsjägare inte Kustjägare som visas i klippet. Anledningen till att det inte var Kustjägare som fanns där beror på att de flesta KJ ryckte in i början på November(?) med muck i slutet på Augusti påföljande år. Fallskärmsjägarna ryckte in i början på Juni och hade alltså hunnit nästan halvvägs igenom sin utb. Det är anledningen till att armén fick visa upp sig istf Kustartilleriet.
Senast redigerad av 3N37 2025-02-06 kl. 14:51.
Citera
2025-02-06, 15:03
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Det är Fallskärmsjägare inte Kustjägare som visas i klippet. Anledningen till att det inte var Kustjägare som fanns där beror på att de flesta KJ ryckte in i början på November(?) med muck i slutet på Augusti påföljande år. Fallskärmsjägarna ryckte in i början på Juni och hade alltså hunnit nästan halvvägs igenom sin utb. Det är anledningen till att armén fick visa upp sig istf Kustartilleriet.

Kustjägare har 3-udden som symbol på baskern och den är grön! Kolla igen! Och du har rätt i att de flesta var Fallskärmsjägare som var på plats där i början med sin röda basker och fallskärms emblem. Ifrån 1,14 cirka hittar du Kustjägarna!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-06 kl. 15:08.
Citera
2025-02-06, 16:21
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ljuger dem?
Det är inte svart eller vitt, och jag påstår varken eller! HB kan mycket möjligt vara en ”jack of alltrades”
Men däremot påstår du att HB inte har dykt där, utan att du kunna påvisa verifierbara fakta. (Hemligstämpel är”inte helt släppt för u137 till offentligheten”

För det första! är du en pålitlig källa? För de andra, är dina källor pålitliga? . (Ryktespridning och skvaller över en bira?) jag har tidigare redogjort vedertagna kriterier när skvaller och ryktesspridning pågår! Så slipper vi framtida utsvävningar!
/hope this helps
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-02-06 kl. 16:30.
Citera
2025-02-06, 16:46
Medlem
Citat:
Det är inte svart eller vitt, och jag påstår varken eller! HB kan mycket möjligt vara en ”jack of alltrades”
Men däremot påstår du att HB inte har dykt där, utan att du kunna påvisa verifierbara fakta. (Hemligstämpel är”inte helt släppt för u137 till offentligheten”

För det första! är du en pålitlig källa? För de andra, är dina källor pålitliga? . (Ryktespridning och skvaller över en bira?) jag har tidigare redogjort vedertagna kriterier när skvaller och ryktesspridning pågår! Så slipper vi framtida utsvävningar!
/hope this helps

Jo det är helt släppt!
Och jag anser att tex Marinmuseum olika FD befälhavare för Marinen och arkivmaterial är pålitligare källor änHåkan Bergmark!
Exakt alla källor ger samma bild är HB mot alla!.
HB vill ändra på Historien och då blir man granskad.
Håkan Bergmark dök inte på U 137!!!!.
Det är väldigt långt ifrån skvaller och ryktesspridning.
Är väl väldigt uppenbart vem som pysslar med det.

Kan du plocka fram ett enda verifierat bevis på att HB gjort det han påstår?

Är ju enklare att bortse från sanningen.
Senast redigerad av Koktiskit 2025-02-06 kl. 16:52.
Citera
2025-02-06, 16:55
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Som vanligt dessa påhopp när du inte kan diskutera!
Menar du att svt inte klipper inslag de har på tv:n?
Är google en av dina källor?
Försvarsmakten har rutiner för att hantera och klassificera information baserat på dess känslighet! De är inte särskilt trovärdigt att de skulle ge dig information för att du skall härja runt på flashback och sprida rykten.

Med tanke på vad du skriver nu så har jag rätt! Google är en sökmotor på internet inte källa!

Har du en så låg kunskapsnivå att du inte ens vet det?

Så var det Kustjägare vid U-137 grundstötning som visades i SVT inslaget ja eller nej?
Har du ens öppnat länken? Skulle inte tro det? Du har inget intresse av fakta! ALLT MATERIAL OM U-137 ÄR OFFENTLIG!!!! Alla hemligstämplar är släppta!!!! Du är för att raljera och sabotera! Du för ingen seriös diskussion i överhuvudtaget!

Besvara också frågan om medaljen som Bergmark fick och de andra frågeställningar som du har fått! Tiger du samtycker du! Och du har inte imponerad på någon på något sätt! Sedan att du tar åt dig bevisar bara hur rätt jag har!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-06 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in