Citat:
Inte jag som har denna fixering, och ett nytt "fint" exempel av något som ändå förekommer i stor omfattning i tråden.
Återigen så försöker jag nu och då posta något som jag finner intressant och som inte avhandlar sådant som exemplet ovan. För att stilla din "oro" så kommer jag att fortsätta med det som jag skrivit innan efter min nyliga upptäckt av tråden då jag anser att den är i starkt behov av lite motvikt.
Din åsikt,
Min är att du är både hjärntvättad och uppskrämd.
Bara för att det sett ut på ett sätt innan innebär det inte att vi måste trassla in oss ytterligare. Såvitt jag kan se så påtalar du det ej ombedd vilket är din rätt, men det innebär inte att jag i vart fall ännu inte får ge min åsikt som är diametralt motsatt din här i tråden, alla är lika inte sugna på att bli hjon i sitt eget land för andras maktspel.
Alla älskar inte EU, och alla älskar inte NATO.
Hur många nyhetskällor tycker du är lämpliga att tala om detta? Noll? Bara EU godkända källor som de jobbar hårt för? Ska ens en avvikande åsikt från din personliga tillåtas?
Klart som fanken att vi ger upp vår suveränitet med utländsk trupp i alla de militära baser vi har, känner du hur freden spirar här i landet när vår regering nu säger åt oss att vi ska förbereda oss för krig?
Ryssland pekar mot Norden – “Ni ska lida först av alla”
https://marcusoscarsson.se/just-nu-ryssland-pekar-mot-norden-ni-ska-lida-forst-av-alla/
(FB) Försvarsberedningen: "Hela svenska samhället ska förberedas för krig"
(FB) Ny tung roll för Sverige inom NATO: Kommer att tjäna som uppmarschområde
Något som Håkan Bergmark ofta tar upp.
Uppenbarligen kan du inte läsa, prova igen och lyssna på intervjun. ".......avseende brott mot grundlagen......."
Men om jag som du nu bortser vad som avhandlades (grundlagen) så tror jag inte få sätter likhetstecken emellan politiker och vad de tillåts komma undan med och straffrihet.
Att våra skattpengar går upp i rök på rent strunt kan ALDRIG belysas för mycket eller av för många eller för länge.
Summering,
Oldg du tycker Håkan Bergmark är någon man inte ska lyssna på, jag håller inte med det finns mycket gott om exempel som jag ser det avhandlar väsentliga information om sakers tillstånd både i Sverige och vår plats på den globala spelplanen, håller inte med om allt men mycket, ingen syltrygg bakom anonymt ett id på FlashBack.
Oldg du tycker att NATO är guds gåva till mänskligheten. Inget jag håller med om. För gammal och följt motor och drivande nationen USA över åren och det är ingen vacker bild, där bland annat EU och till stor del Sverige betalt/betalar stora kostnader för att ta hand resultaten av oräkneliga flyktingar, detta i många omgångar.
Oldg du tycker att DCA med USA är utmärkt. För mig räcker det och blir över med EU som knaprar upp en bit i taget av Sverige. Jag kan inte hjälpa att du dreglar över att Sverige blir ett ockuperat framtida uppmarschområde i ryska kikarsiktet framgent som de nu officiellt gått ut med. Givetvis blir någon som Håkan Bergmark som påtalar just detta ingen populär figur hos dig, men det finns ändå en hel del som inte känner någon önskan i Sverige förutom Håkan Bergmark att förvandla landet till en krigsskådeplats i relativ närtid.
Oldg du tycker att inget var märkligt med Estonia katastrofen. Tråkigt att behöva berätta att vi är många som inte köper historien, ytterligare en anledning att Håkan Bergmark hamnat på din hatlista misstänker jag.
Återigen så försöker jag nu och då posta något som jag finner intressant och som inte avhandlar sådant som exemplet ovan. För att stilla din "oro" så kommer jag att fortsätta med det som jag skrivit innan efter min nyliga upptäckt av tråden då jag anser att den är i starkt behov av lite motvikt.
Din åsikt,
Min är att du är både hjärntvättad och uppskrämd.
Bara för att det sett ut på ett sätt innan innebär det inte att vi måste trassla in oss ytterligare. Såvitt jag kan se så påtalar du det ej ombedd vilket är din rätt, men det innebär inte att jag i vart fall ännu inte får ge min åsikt som är diametralt motsatt din här i tråden, alla är lika inte sugna på att bli hjon i sitt eget land för andras maktspel.
Alla älskar inte EU, och alla älskar inte NATO.
Hur många nyhetskällor tycker du är lämpliga att tala om detta? Noll? Bara EU godkända källor som de jobbar hårt för? Ska ens en avvikande åsikt från din personliga tillåtas?
Klart som fanken att vi ger upp vår suveränitet med utländsk trupp i alla de militära baser vi har, känner du hur freden spirar här i landet när vår regering nu säger åt oss att vi ska förbereda oss för krig?
Ryssland pekar mot Norden – “Ni ska lida först av alla”
https://marcusoscarsson.se/just-nu-ryssland-pekar-mot-norden-ni-ska-lida-forst-av-alla/
(FB) Försvarsberedningen: "Hela svenska samhället ska förberedas för krig"
(FB) Ny tung roll för Sverige inom NATO: Kommer att tjäna som uppmarschområde
Något som Håkan Bergmark ofta tar upp.
Uppenbarligen kan du inte läsa, prova igen och lyssna på intervjun. ".......avseende brott mot grundlagen......."
Men om jag som du nu bortser vad som avhandlades (grundlagen) så tror jag inte få sätter likhetstecken emellan politiker och vad de tillåts komma undan med och straffrihet.
Att våra skattpengar går upp i rök på rent strunt kan ALDRIG belysas för mycket eller av för många eller för länge.
Summering,
Oldg du tycker Håkan Bergmark är någon man inte ska lyssna på, jag håller inte med det finns mycket gott om exempel som jag ser det avhandlar väsentliga information om sakers tillstånd både i Sverige och vår plats på den globala spelplanen, håller inte med om allt men mycket, ingen syltrygg bakom anonymt ett id på FlashBack.
Oldg du tycker att NATO är guds gåva till mänskligheten. Inget jag håller med om. För gammal och följt motor och drivande nationen USA över åren och det är ingen vacker bild, där bland annat EU och till stor del Sverige betalt/betalar stora kostnader för att ta hand resultaten av oräkneliga flyktingar, detta i många omgångar.
Oldg du tycker att DCA med USA är utmärkt. För mig räcker det och blir över med EU som knaprar upp en bit i taget av Sverige. Jag kan inte hjälpa att du dreglar över att Sverige blir ett ockuperat framtida uppmarschområde i ryska kikarsiktet framgent som de nu officiellt gått ut med. Givetvis blir någon som Håkan Bergmark som påtalar just detta ingen populär figur hos dig, men det finns ändå en hel del som inte känner någon önskan i Sverige förutom Håkan Bergmark att förvandla landet till en krigsskådeplats i relativ närtid.
Oldg du tycker att inget var märkligt med Estonia katastrofen. Tråkigt att behöva berätta att vi är många som inte köper historien, ytterligare en anledning att Håkan Bergmark hamnat på din hatlista misstänker jag.
Varför ackrediterar du mig en massa åsikter jag inte har? Jag är inte för Nato eller EU! Jag utgår ifrån verkligheten! Den verklighet som vi sitter idag! Jag kan bara konstatera du inte läser något av det jag skriver eller länkar till. Sedan hjärntvättat och uppskrämd? Är du ett Henning Witte fan eller Henning Witte själv kanske? Han skriver alltid det när han inte har någon fakta eller argument att komma med! Precis som du! Sedan kan du alltid läsa Proletären, Världen idag, Arbetarbladet, Aftonbladet, Svd m. fl så vad du sitter och fabulerar om vet jag inte när det gäller information om Nato och vad det innebär!
När det gäller Herr Bergmarks sexualitet så jag har sagt och andra med jag bryr mig inte, sedan är du alltså tvungen att sitta och mata trollen som du triggar med dina inlägg om hans sexualitet hela tiden.
Sedan ger jag inte mycket för den intervjun med angående immunitet så ber jag om det faktiska lagrummet och det finns inte. Vad de svamlar om är fullständigt obegripligt. SÅ peka nu den grundlagsparagraf/lag som ger Regeringen immunitet eller straff frihet, dessutom åtalar vi inte folk i grupp i Sverige utan varje enskild person.
Sedan skattepengarna – vi vet att de går upp i rök – men att bara peka ut problemet utan en lösning är ingen problemlösning, det är små barns nivå – Det är som att springa upp till någon och peka och säga ”Du är slösar pengar” och sedan springa därifrån. Och sedan då?
Du skall nog inte pratat om syltrygg och anonymakonton! Vad gör du själv då? Han som sa det var det!!!!! Dessutom jag har konfronterat Herr Bergmark face to face! Är det att vara syltrygg? Väx upp!
Och du vet inte heller vilken relation jag till honom! Det har du nämligen inte med att göra! Sedan ditt tjat om hat och hot kan du lägga ner! Finns ingen här som hotar eller hotar någon! Vi ifrågasätter! Vilken är vår demokratiska rättighet! Sitta och dilla om rättsväsendet när du inte ens kan plocka fram fakta om en lag!
Jag har inte sagt att jag har något att jag har något EMOT att Herr Bergmark har åsikter på nätet, men han får då hålla sig till sanningen! Inte ljuga som han gör hela tiden. Läsa innantill ifrån olika hemsidor imponerar inte! Inte mycket till analys heller! Sedan en massa slutledningar där han inte vet vad han pratar om! Då blir mothugg! Speciellt om man nu vill profilera som politiker!
Som jag skrev i början! Du ackrediterar mig åsikter jag inte har!! Nato är inte Guds gåva till världen, men vi har i princip varit med 1960-talet så varför kommer du nu och gråter över den organisationen? Det är verkligheten som styr, inte vad du och jag önskar oss! Du sitter och gråter över spilld mjölk och den lär vara rätt sur efter 80 år!
Jag gillar inte USA, inte Ryssland, inte Kina, Inte Indien eller någon annan stormakt för de är lika goda kålsupare allihop! Men varje land har en Försvarsmakt sin egen eller någon annans. Vi har valt att sätta oss i USA-hörnet, som jag beskrev tidigare i all hemlighet, och TACK VARE PÅL! Så lyfts det fram i ljuset det som har varit hemligt, dolt och smusslats av flera regeringar under flera årtionden!
Du har inte läst DCA avtalet eller hur? Det har inte Bergmark eller Rönne! Men det har jag! Återkom när du har gjort det! JAG SÄGER DET IGEN DU VET INTE VAD DU PRATAR OM! Vi har vetorätt i DCA avtalet gällande alla bitar! Hur skulle det kunna vara att ge upp sin suveränitet? Du läser intet av jag skriver eller hur?
När det gäller Estonia så har du inte kollat upp någonting eller hur? Jag har gett dig material och talat om vart du kan finna svaren och du har också fått mycket svar. Du ger inga svar alls!
Jag kan bara konstatera du inte här för att lyfta fram fakta utan bara åsikter utan någon som helst grund! Du är en orerande okunnig åsiktsmaskin som inte är villig att verifiera uppgifter! Jag håller mig till fakta! Fakta hämmar den fria debatten! Du gläfser bara en massa känslor och tyckanden!
Jag säger det igen! Vänligen tala om vad som inte stämmer med uppräkning av Herr Bergmarks lögner! Vänligen precisera vad som är konstigt med Estoniakatastrofen och kom inte med din gamla harang som jag redan har svarat på!
All makt utgår ifrån folket! Du och jag är inte folket! Vi är en del av det! Och vi delar inte alla samma åsikter! Men vi utgår ifrån majortens beslut i Riksdagen! Sedan gäller de besluten och vi får anpassa oss till det och verkligheten! Ingenting annat! Sedan är det upp till var och en att skapa en opinion för det man vill få genomfört och beslutat med hjälp av Riksdagen genom folket!
Senast redigerad av Oldg 2024-01-04 kl. 09:46.
Senast redigerad av Oldg 2024-01-04 kl. 09:46.