Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Hur länge skall du tjata om Bergmarks sexliv??? Snacka om att vara fixerad! Beställ ett hotellrum och gosa med honom där om det tycker att det är sååååååååååååå spännande att tjata om skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Nu tycker jag att vi har tappat focus 😂!
Är youtubern Bergmark bög eller är han bara bisexuell?
Är youtubern Bergmark fullt ut Transa eller är det bara crossdress som gäller för honom?
Inte jag som har denna fixering, och ett nytt "fint" exempel av något som ändå förekommer i stor omfattning i tråden.
Återigen så försöker jag nu och då posta något som jag finner intressant och som inte avhandlar sådant som exemplet ovan. För att stilla din "oro" så kommer jag att fortsätta med det som jag skrivit innan efter min nyliga upptäckt av tråden då jag anser att den är i starkt behov av lite motvikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Du är en sån "nyttig idiot"!!!! Skall vi bli imponerade??? Har redan förklarat för dig att i princip så borde Pål få medalj för att han lyft fram sånt som S och M regeringar har dolt i andra avtal!!!! Vi är redan med i NATO indirekt via WEU redan (Se tidigare inlägg)! Pål har rätt att skriva på avtal på regeringens uppdrag, detta avtal skall godkännas av Riksdagen! All makt utgår i från folket via Riksdagen! Hur många gånger skall jag förklara det för dig?
Din åsikt,
Min är att du är både hjärntvättad och uppskrämd.
Bara för att det sett ut på ett sätt innan innebär det inte att vi måste trassla in oss ytterligare. Såvitt jag kan se så påtalar du det ej ombedd vilket är din rätt, men det innebär inte att jag i vart fall ännu inte får ge min åsikt som är diametralt motsatt din här i tråden, alla är lika inte sugna på att bli hjon i sitt eget land för andras maktspel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Sedan så har redan gett upp vår suveränitet genom att vi gick med i EU? Lika behandling för lagen? Att amerikanska och andra soldater kan resa inom EU/Nato via en placeringsorder/förflyttningsorder är inget nytt! Det är i princip som med Schengenavtalet!!!!! Skall de polisanmäla det också??? För där "särbehandlar" vi olika med medborgare ifrån olika länder!!! Vi har gjort kontinuerliga grundlagsändringar för anpassa oss efter EU. Så detta påvisar att du, Bergmark och Rönne inte ens sist på bollen, ni är inte på samma fotbollsplan! VÄX UPP!!!!
Se även
https://www.northsweden.eu/nyheter/2022/eu-har-tagit-fram-en-ny-handlingsplan-om-militaer-roerlighet/ Och så har vi VETORÄTT i DCA avtalet och kan neka/säga nej till USA!!! Vilket jag också har förklarat för dig!!! Hur är det att ge upp sin suveränitet????
Alla älskar inte EU, och alla älskar inte NATO.
Hur många nyhetskällor tycker du är lämpliga att tala om detta? Noll? Bara EU godkända källor som de jobbar hårt för? Ska ens en avvikande åsikt från din personliga tillåtas?
Klart som fanken att vi ger upp vår suveränitet med utländsk trupp i alla de militära baser vi har, känner du hur freden spirar här i landet när vår regering nu säger åt oss att vi ska förbereda oss för krig?
Ryssland pekar mot Norden – “Ni ska lida först av alla”
https://marcusoscarsson.se/just-nu-ryssland-pekar-mot-norden-ni-ska-lida-forst-av-alla/
(FB) Försvarsberedningen: "Hela svenska samhället ska förberedas för krig"
(FB) Ny tung roll för Sverige inom NATO: Kommer att tjäna som uppmarschområde
Något som Håkan Bergmark ofta tar upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Sedan har inte Regeringen straffimmunitet ta Ove Rainer som utreddes för skattebrott och tvingades avgå men dömdes inte, för utredningen drog ut tiden och det hela preskriberades. Eller Aida Hadžialić som körde rattfull och fick ett straff-föreläggande, det har varit kotym/praxis i Sverige att man avgår som minister och tar eventuellt straff om man döms för brottet!
Någon straff frihet eller immunitet finns inte för regeringen enligt Svensk Författningssamling
https://svenskforfattningssamling.se/ Om du hittar det så vänligen visa mig den!
Särskilda åklagarkammaren är en nationell operativ enhet inom Åklagarmyndigheten som behandlar misstankar om brott av poliser, åklagare, domare och andra befattningshavare. Där skall det anmälas via polisen och eller JK (tror jag) men de kommer att garva ihjäl sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
arne99
Regeringen erkänner att vi är straffimmuna med Öystein Rönne (2023-12-23)
https://www.youtube.com/watch?v=Q7-ZTPtWpKY
Backuplänk,
I denna video intervjuar jag en tjänsteman hos Regeringen som är expert på grundlagsbrott.....mera
Riksrätt som allt som oftast nämns i många poster här på FlashBack är ingen legal väg sedan 150 år tillbaka enligt intervjun med denna expert inom statsförvaltningen på svensk grundlag, eller för den delen någon straffrättslig väg överhuvudtaget för de folkvalda avseende brott mot grundlagen...... mera
Uppenbarligen kan du inte läsa, prova igen och lyssna på intervjun. ".......
avseende brott mot grundlagen......."
Men om jag som du nu bortser vad som avhandlades (grundlagen) så tror jag inte få sätter likhetstecken emellan politiker och vad de tillåts komma undan med och straffrihet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
Detta är rent löjligt! Sedan att Staten slösar pengar! Vad är nyheten? Den stora frågan är hur vi skall effektivisera/kontrollera att pengarna går till allmänhets bästa! Håkan/Rönne sitter bara läser upp andras skit och ringer okunniga telefonsamtal som tar upp onödig tid!
Eftersom Håkan är politiker så granskar vi honom och han ljuger värre än hela Socialdemokratiska partiet!
Att våra skattpengar går upp i rök på rent strunt kan
ALDRIG belysas för mycket eller av för många eller för länge.
Summering,
Oldg du tycker Håkan Bergmark är någon man inte ska lyssna på, jag håller inte med det finns mycket gott om exempel som jag ser det avhandlar väsentliga information om sakers tillstånd både i Sverige och vår plats på den globala spelplanen, håller inte med om allt men mycket, ingen syltrygg bakom anonymt ett id på FlashBack.
Oldg du tycker att NATO är guds gåva till mänskligheten. Inget jag håller med om. För gammal och följt motor och drivande nationen USA över åren och det är ingen vacker bild, där bland annat EU och till stor del Sverige betalt/betalar stora kostnader för att ta hand resultaten av oräkneliga flyktingar, detta i många omgångar.
Oldg du tycker att DCA med USA är utmärkt. För mig räcker det och blir över med EU som knaprar upp en bit i taget av Sverige. Jag kan inte hjälpa att du dreglar över att Sverige blir ett ockuperat framtida uppmarschområde i ryska kikarsiktet framgent som de nu officiellt gått ut med. Givetvis blir någon som Håkan Bergmark som påtalar just detta ingen populär figur hos dig, men det finns ändå en hel del som inte känner någon önskan i Sverige förutom Håkan Bergmark att förvandla landet till en krigsskådeplats i relativ närtid.
Oldg du tycker att inget var märkligt med Estonia katastrofen. Tråkigt att behöva berätta att vi är många som inte köper historien, ytterligare en anledning att Håkan Bergmark hamnat på din hatlista misstänker jag.