2021-05-19, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Här har man med kommunister eller annat pack att göra som självklart påstår att Bergmark drar nytta av intet ont anande för att betala en skuld till kronofogden. Samtidigt ifrågasätts hans bakgrund som dykare i marinen.

Ett sånt pack, ja. Operation Smutskastning-och-det-gamla-vanliga-med-personangrepp i full gång.

Dra åt helvete.

Som jag tidigare skrivit, så framgår det ganska tydligt att jag inte är kommunist. Om du nödvändigtvis vill veta, så röstar jag SD och är medlem där.

Ifrågasättningen om hans bakgrund är bara ren och sund källkritik. Och att vara källkritisk är inte politiskt åt något håll, om man vill ha konkreta svar.

I annat fall, så undrar jag vad din definition av kommunism är?
Senast redigerad av Skubzundstuds 2021-05-19 kl. 10:28.
Citera
2021-05-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Som jag tidigare skrivit, så framgår det ganska tydligt att jag inte är kommunist. Om du nödvändigtvis vill veta, så röstar jag SD och är medlem där.

Ifrågasättningen om hans bakgrund är bara ren och sund källkritik. Och att vara källkritisk är inte politiskt åt något håll, om man vill ha konkreta svar.

Om någon går ut med uppgifter som påverkar synen vi har på historiska händelser.
Då är väl lite källgranskning på sin plats?.
Blir ett väldigt högt tonläge på vissa helt utan orsak.
Tror det är väldigt få kommunister på den här tråden.
Har inget med politik att göra att man vill veta mer exakt vad som hänt.
Citera
2021-05-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, men jag for mellan KA2, KA4, KA1 och KÖS under min tjänstgöring - for som en skottspoling (vilket jag ju var), så det kan ju han också gjort.

Det som HB själv säger i olika sammanhang.
Är att han gjorde Lumpen 1978-1979
15 månader totalt 20 månader.
Med Muck dec 1979.
Allt enligt HB själv. Inte enligt mig!

Sen börjar han plugga i Lund där han var 1981.
När någon plötsligt ringde en natt och han fick ta en taxi till Karlskrona.
Han hävdar att Mona Sahalin var Försvarsminister 1981.
Allt enligt HB själv.
Frågor om det bör ställas till Håkan själv.
Blivit lite väl mycket att hänga budbäraren på den här tråden. 😊
Citera
2021-05-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Om någon går ut med uppgifter som påverkar synen vi har på historiska händelser.
Då är väl lite källgranskning på sin plats?.
Blir ett väldigt högt tonläge på vissa helt utan orsak.
Tror det är väldigt få kommunister på den här tråden.
Har inget med politik att göra att man vill veta mer exakt vad som hänt.

Kan bara instämma, och precis när det gäller händelser av mer kraftig kaliber. Det är en annan sak, om man har tystnadsplikt, men då hade man inte yppat sig om det.

Källkritik kännetecknar också demokrati.
Citera
2021-05-19, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds

Du ser att jag använder mig även av "pack". Jag ger väl fan i vem du är men lägger såklart märke till smutskastningen.

Varför skulle Håkan Bergmark inte ha bakgrund av dykare i marinen? Varför vore det helt otroligt att han dykt runt U-137? Det var ett rafflande tillfälle och stämmer såklart in med tanke på hans ålder och bakgrund.

Din sort här håller alltså på med dels misstänkliggörande men ska i samma veva ifrågasätta vad han faktiskt tjänstgjorde som. Fånerier.

Och jag antar att din sort ska spinna vidare på ett ingenting. Tidens melodi: fejk-nyheter.
Citera
2021-05-19, 14:04
Medlem
Tremendouslys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3DwfoWjCtFM&t=42s

"Hon skämmer ut sig totalt, snacka om narcissist, om ni vet vad det psykologiska begreppet betyder. De är så full av egoism att dom inte förstår hur de agerar." /Håkan Bergmark

Håkan, skulle du kunna slå upp begreppet projektion? Det betyder i korta drag: Det du påstår om andra är det du vet om dig själv. Slå upp det Håkan.
Citera
2021-05-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du ser att jag använder mig även av "pack". Jag ger väl fan i vem du är men lägger såklart märke till smutskastningen.

Varför skulle Håkan Bergmark inte ha bakgrund av dykare i marinen? Varför vore det helt otroligt att han dykt runt U-137? Det var ett rafflande tillfälle och stämmer såklart in med tanke på hans ålder och bakgrund.

Din sort här håller alltså på med dels misstänkliggörande men ska i samma veva ifrågasätta vad han faktiskt tjänstgjorde som. Fånerier.

Och jag antar att din sort ska spinna vidare på ett ingenting. Tidens melodi: fejk-nyheter.

Att ställa frågor är mig veterligen inte synonymt med smutskastning eller misstänkliggörande.
Citera
2021-05-19, 14:10
Medlem
Tremendouslys avatar
Jobbar Håkan kvar på Bygg & Akustikteknik AB? Hade jag varit firmaägare så hade jag kontaktat Håkan be han sluta använda mina tshirts i sina patetiska klipp, sen fimpat honom från jobbet.

Vet vi ens om Håkan någonsin har jobbat där? Det kanske också är en fet lögn, vem vet?
Citera
2021-05-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Jobbar Håkan kvar på Bygg & Akustikteknik AB? Hade jag varit firmaägare så hade jag kontaktat Håkan be han sluta använda mina tshirts i sina patetiska klipp, sen fimpat honom från jobbet.

Vet vi ens om Håkan någonsin har jobbat där? Det kanske också är en fet lögn, vem vet?

Bara ringa företaget och fråga .. ?
Senast redigerad av SKIL 2021-05-19 kl. 14:34.
Citera
2021-05-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Bara ringa företaget och fråga .. ?

Skulle tro dom ringer in GB om dom får in lite större jobb,typ 20.000km2 innertaksjobb.
Anställning vitt?
Vem stannar annars hemma från jobbet om man blir av med en skruvdragare ?
Ja vilken soppa.
Men skulle vara intressant att höra vilken sorts Anställning det kan röra sig om.
Konstigt att gå ut med dessa historier som är så otroligt lätt att slå hål på,bara ringa upp företaget, garanterat de i sin tur hör av sig till HB,detta borde t.o.m en som HB kunna räkna ut.det hela får en att undra hur det står till i skallen på honom.
Att påstå att man blivit av med arbetet pga beslagtagen skruvdragare är löjligt att ens påstå,men klanen regerar inte ens.
Som någon skrev i denna tråd,följarskaran måste vara en bunt 55r.
Senast redigerad av Kho71 2021-05-19 kl. 15:35.
Citera
2021-05-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Skulle tro dom ringer in GB om dom får in lite större jobb,typ 20.000km2 innertaksjobb.
Anställning vitt?
Vem stannar annars hemma från jobbet om man blir av med en skruvdragare ?
Ja vilken soppa.
Men skulle vara intressant att höra vilken sorts Anställning det kan röra sig om.
Konstigt att gå ut med dessa historier som är så otroligt lätt att slå hål på,bara ringa upp företaget, garanterat de i sin tur hör av sig till HB,detta borde t.o.m en som HB kunna räkna ut.det hela får en att undra hur det står till i skallen på honom.
Att påstå att man blivit ah med arbetet pga beslagtagen skruvdragare är löjligt att ens påstå,men klanen regerar inte ens.
Som någon skrev i denna tråd,följarskaran måste vara en bunt 55r.

Hade det varit mitt företag som denna mytoman / pajas sitter och skyltar med, så
kan jag lova att påhälsning hade skett rätt snart och med tvingad live sändning på
Håkan Bergmarks s.k. YT-hitta-på-kanal, och fråga vad fn han håller på med ..

Hoppas någon rotar i detta ännu mer ..

Följdfundering om Håkan Bergmark, är han psykiskt sjuk eller vad, googlade lite
om detta, tog 2 minuter så dök detta upp .. finns en lag faktist om detta ..
https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/lagar-i-varden/lagen-om-psykiatrisk-tvangsvard/
Citera
2021-05-19, 15:56
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Hade det varit mitt företag som denna mytoman / pajas sitter och skyltar med, så
kan jag lova att påhälsning hade skett rätt snart och med tvingad live sändning på
Håkan Bergmarks s.k. YT-hitta-på-kanal, och fråga vad fn han håller på med ..

Hoppas någon rotar i detta ännu mer ..

Följdfundering om Håkan Bergmark, är han psykiskt sjuk eller vad, googlade lite
om detta, tog 2 minuter så dök detta upp .. finns en lag faktist om detta ..
https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/lagar-i-varden/lagen-om-psykiatrisk-tvangsvard/
Lagen om psykiatrisk tvångsvård är välkänd och mycket svår att ta i bruk.
Han verkar knappast särskilt sjuk om du frågar mig (Jag har noll, absolut INGEN utbildning i medicin men känner mig ändå rätt säker på att han inte kvalificerar sig för tvångsvård iallafall)
Det är extremt svårt att bli tvångsvårdad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in