2021-05-18, 22:09
Medlem
Jag hoppas ju, att det snart sker en ordentlig utredning av Estonia, för ALLA välförtjänta av en sådan, oavsett hur ont sanningen gör. Och då kan Witte och Bergmark hyllas eller skällas ut. Ovissheten och konspirationsteorierna måste verkligen vara påfrestande för de anhöriga och de som var med.

Men om han skulle ljuga om mycket och då allvarliga saker som t ex Estonia, så är det inte unikt. För några år sedan, så var det en mycket svensk gammal man som lurade i svenskarna via TV, böcker och press, att han varit SS-svensk vid Treblinka. Någon som minns?
Senast redigerad av Skubzundstuds 2021-05-18 kl. 22:18.
Citera
2021-05-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han utbildades sannolikt vid Karlskrona örlogsskolor (KÖS) så han var i trakterna 1981, eller något år tidigare. Många (inkl undertecknad) fick instruktörstjänst direkt efter muck...

Enligt sig själv inte mig!
Gjorde HB lumpen 1978-1979 i totalt 20 månader.
Han muckade enligt sig själv i Dec 1979.
Efter det började han plugga i lund där han var 1981 när ubåten gick på grund.
När det mitt i natten ringde och han fick ta taxi upp till Karlskrona.
Allt enligt HB.
Enligt HB var det extra kul att han blev inkallad
Just av Försvarsminister Mona Sahlin.

Det var en fiskare som skulle vittja nät tidigt på morgonen som upptäckte att det stod en Ubåt på Grund mitt inne i Basområdet.
Som ringde till basen som sände ut en pattrullbåt för att kolla vad dem trodde var ett skämt.

Något som det blev ett jävla liv om efteråt!

Och var delvis en orsak till att Sossarna med Palme vann valet 1982.
För övrigt året då Mona S kom in Riksdagen.
Och hon har som tur är alldrig.och kommer alldrig att bli Försvarsminister får vi hoppas!

Så HB kan omöjligt fått larm mitt i natten.
Visst han kan minnas fel osv.

Det fanns en Röjdykar div i Malmö på den tiden och en i Karlskrona De närmsta.
Tror dem hade 55? krigsplacerade röjdykare var och 3-4 fasta
Dem repövade ofta en gång per år eller iaf varannat.

HB borde tillhört Malmö?

Och blivit inkallad dit och rest i sammlad tropp.?

Bara en reflektion
Hur det skulle gått till senare när jag började inom FM 1994.

De dykare som låg närmast Det vi nu kallar Must var Marinens A dyk.
Som fick utbildning i dylika ting som tex pistolskytte.
Är vedertaget att SSI förgångaren till KSI "bytte namn våren 1994.
rekryterade folk därifrån.

Sen om dem gjorde undantag för just HB vet bara han.

Enligt sig själv blev han hemlig agent 1991 när han återvände från USA.
Inte enligt mig!
Återger bara vad HB sagt i olika sammanhang.
Får väl säga som någon sa till mig fråga han själv!
Citera
2021-05-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Jag hoppas ju, att det snart sker en ordentlig utredning av Estonia, för ALLA välförtjänta av en sådan, oavsett hur ont sanningen gör. Och då kan Witte och Bergmark hyllas eller skällas ut. Ovissheten och konspirationsteorierna måste verkligen vara påfrestande för de anhöriga och de som var med.

Men om han skulle ljuga om mycket och då allvarliga saker som t ex Estonia, så är det inte unikt. För några år sedan, så var det en mycket svensk gammal man som lurade i svenskarna via TV, böcker och press, att han varit SS-svensk vid Treblinka. Någon som minns?

Håller med dig helt,
finns många frågor att reda ut.
Sen är det osmakligt att profitera på händelser där så många dött och farit illa
Därför det måste granskas.

Har något i bakhuvudet om SS gubben,
Men minns inte exakt.
Någon som vet?
Citera
2021-05-18, 23:01
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Håller med dig helt,
finns många frågor att reda ut.
Sen är det osmakligt att profitera på händelser där så många dött och farit illa
Därför det måste granskas.

Har något i bakhuvudet om SS gubben,
Men minns inte exakt.
Någon som vet?

Det var väl Bosse Schön som lät sig duperas men jag minns inte att den lille gubben påstod sig ha varit SS-man. Han förekom om jag minns rätt i en tevedokumentär och i en bok båda med Schön som upphovsman.
Citera
2021-05-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Det var väl Bosse Schön som lät sig duperas men jag minns inte att den lille gubben påstod sig ha varit SS-man. Han förekom om jag minns rätt i en tevedokumentär och i en bok båda med Schön som upphovsman.

Ja just ja!
Citera
2021-05-18, 23:19
Avslutad
Citat:
Som sagt har jag material som jag sammlar in.
Till ett akademiskt arbete som alla.som vill kommar att kunna läsa.
När det är klart då kan du värdera om jag fabulerar eller inte.
Tills dess kan du bilda din uppfattning från de källor jag anger!
Men kan inte lägga upp handlingar som inte finns!
Finns inga bevis på HBs dyk.
Har någon det ge mig dem!

Ett akademiskt arbete om HB blir intressant 😁
Citera
2021-05-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Ett akademiskt arbete om HB blir intressant 😁

Det hade varit nåt det😂

Handlar mer spelet runt Ubåten.!
Citera
2021-05-19, 00:00
Medlem
Det som jag anser är mest skrämmande med han, liknande vloggers och vissa av deras fans, är hur illa de kan marknadsföra samtliga SD-väljare. Då kanske förvisso de andra partierna och röstarna mår bättre. Men effekten kan givetvis bli tvärtom.

Om man verkligen som denna skaran vill framstå som patrioter, stå för en positiv förändring och vara seriös, så måste man föregå med bästa exemplet. Tigga för personliga problem med hjälp av till synes svammel (han kan ju när som helst annars bevisa motsatsen), förekomma i brottsregister, erkännande av fängelsevistelse pga våldsbrott, inte tåla eller köra raka puckar och delvis förekomma l KFM:s register rimmar inte väl här. Bara som en svarade till mig tidigare, att det är en patriotisk handling att ”vägra betala skatt för att protestera mot massinvandringen”. Någon annan som också känner att detta är white trash? Och white trash är inte patriotisk någonstans. Det är bara tragiskt, sorgligt komiskt, pinsamt och kan även innebära ett samhällsproblem.
Citera
2021-05-19, 01:47
Medlem
Tremendouslys avatar
Håkan är tydligen expert på kärnavfall nu också...https://www.youtube.com/watch?v=8RqduFwKFMw

Han ser ut att ha det riktigt trevlig där i källaren...fy-fan...kan inte sommaren komma snart, parkbänken är ju ett bättre alternativ.

Ja, hans följare är ju inte bättre. Översta kommentaren: " Detta fattar inte politikerna dom är så jävla korkade och ihåliga i deras små ärthjärnor"...

Hög nivå på intellektet.
Citera
2021-05-19, 04:34
Medlem
Uschlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Håkan är tydligen expert på kärnavfall nu också...https://www.youtube.com/watch?v=8RqduFwKFMw

Han ser ut att ha det riktigt trevlig där i källaren...fy-fan...kan inte sommaren komma snart, parkbänken är ju ett bättre alternativ.

Ja, hans följare är ju inte bättre. Översta kommentaren: " Detta fattar inte politikerna dom är så jävla korkade och ihåliga i deras små ärthjärnor"...

Hög nivå på intellektet.

Ja, man blir på riktigt faktiskt bekymrad och nästintill lite deppad när man råkar läsa sånt som den nämnda följarkommentaren och inser på nytt (som man gör varje dag vid ett flertal tillfällen f.ö, i olika sammanhang) hur otroligt många dumma, omogna och rentav helkorkade människor som i lagens mening är "vuxna" som finns där ute.

Menar inte nu de som är tillgjort "korkade" och agerar sådär omoget och dumt som en del gör för att försöka sig på att driva eller att skämta (även om dessa också såklart är jävligt tröttsamma)...utan dessa som exemplet/kommentaren visar som är rentav för trångsynta, står där och ser ut som fågelholkar oavsett vad som händer och är för kognitivt oförmögna att i huvudet tänka ut vettigare meningar än så.

"Detta fattar inte politikerna dom är så jävla korkade och ihåliga i deras små ärthjärnor"

Det är inte roligt, det är skrämmande.
Vart fan är vi på väg egentligen som land, befolkning och samhälle om det generellt skulle anses som normalt att befinna sig på och att uttrycka sig på den nivån?...frågar man sig...
Citera
2021-05-19, 07:06
Avslutad
Citat:
Det hade varit nåt det😂

Handlar mer spelet runt Ubåten.!

Jävlar....
Citera
2021-05-19, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Är det då lika patriotiskt, att han följare och vänner då har hjälpt till att betalat av hans skulder till Kronofogden, så att Skatteverket och andra borgenärerna ändå i slutändan får sina pengar?

(Jag står fortfarande för vad jag anser att han är. Och jag är patriot och även jag vill få bukt med invandringen och en rad andra problem, t ex tiggare. Men i min värld så ä ovanstående sak och förekommande i brottsmål helt emot att vara vän med fosterlandet).

Här har man med kommunister eller annat pack att göra som självklart påstår att Bergmark drar nytta av intet ont anande för att betala en skuld till kronofogden. Samtidigt ifrågasätts hans bakgrund som dykare i marinen.

Ett sånt pack, ja. Operation Smutskastning-och-det-gamla-vanliga-med-personangrepp i full gång.

Dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in